handdator

Visa fullständig version : Karta Thassos?


ulrikas
2006-05-14, 13:24
Hej! Vi är fyra familjer som ska till Skala potamias i juni. Vi bor på tre olika hotell, Nama, Apostolidi och Hera! Apollo har ingen karta över Skala potamias och vet inte heller hur hotellen ligger i förhållande till varandra! Någon som vet? Jag gissar att dom ligger nära varann men våra tonårskillar vill veta HUR nära?! Inget av hotellen har pool men vi har hittat något som heter Erics poolbar och gissar att man kan bada där? Någon som har erfarehet? Vi vuxna föredrar havet men ungdomarna vill gärna ha pool någon dag!

Ulrika 29 dagar kvar _B-anana

Bennyboy
2006-05-15, 12:25
Tror ikke det kan ta mer enn ca 10 minutter å gå mellom de hotellene som ligger lengst ifra hverandre i Skala Potamia, det er inte store stedet.
Det tar kanskje rundt 7-8 minutter å gå fra havnen i Skala Potamia og til Erics ställe.
Men jeg tar lite forebehold på disse tallene da jeg aldri har hverken bodd eller gått noe særlig i Skala Potamia, har kun vært der med scooter en del ganger.

ulrikas
2006-05-15, 18:26
Tror ikke det kan ta mer enn ca 10 minutter å gå mellom de hotellene som ligger lengst ifra hverandre i Skala Potamia, det er inte store stedet.
Det tar kanskje rundt 7-8 minutter å gå fra havnen i Skala Potamia og til Erics ställe.
Men jeg tar lite forebehold på disse tallene da jeg aldri har hverken bodd eller gått noe særlig i Skala Potamia, har kun vært der med scooter en del ganger.

Tack för det svaret! Det ska bli helt underbart flabb_flab

/Ulrika, 28 dagar kvar

Stefulainen
2006-06-08, 20:58
På tal om kartor och Thassos. Månne det finns någon karta som verkligen visar inlandsvägarna på ett korrekt sätt? Vi hade 4 st kartor med oss när vi yrade runt uppe i bergen, alla hade vägarna utritade på olika sätt och en lokal klostervakt vi träffade på tyckte att de alla var dåliga, så han ritade en egen.

Lotten
2006-06-30, 14:28
Ja, det är lite roligt med kartorna. Tror inte jag hittat någon som stämmer igentligen överallt ..... Men det finns ju alltid någon som kan hjälpa .... och vem har bråttom... /Lotten

axmanandersson
2006-06-30, 16:24
Det finns att köpa bra kartor i bokhandeln i Thassos stad. Vi klarade oss med den vi fick i från biluthyrningen. Uppe i bergen där vi körde var det bra utmärkt med träskyltar eller skrivet på stenar vart vägarna ledde.

axmanandersson
2006-06-30, 16:32
Hej! Vi är fyra familjer som ska till Skala potamias i juni. Vi bor på tre olika hotell, Nama, Apostolidi och Hera! Apollo har ingen karta över Skala potamias och vet inte heller hur hotellen ligger i förhållande till varandra!

Ulrika 29 dagar kvar _B-anana

Jag fick en karta över hotellen i Skala Potamias. Vad jag kan se på denna så ligger Apostolidi och Hera bredvid varandra medan Nama liggeren kort bit därifrån. På Erics poolbar som ligger stax utanför byn finns en tempererad pool.

ulrikas
2006-06-30, 16:47
Hej. Tack för svar, men vi har kommit hem efter två veckor och vet nu hur hotellen låg i förhållande till varandra! Heras utsikt var otrolig, man såg ut över Skala potamias, vackert. Apostolidi var sådär, min kompis hade betalat för havsutsikt men fick ej det! Såg ej havet hur hon än stod på balkongen. Nama var perfekt, nära stranden och affärer, litet och gulligt.Vi trivdes mycket bra i Skala potamias! klapp_klap