handdator

Visa fullständig version : Made-festival


Eva L
2006-05-14, 10:54
Made står för Music Art Dance Etc pågår nu för fullt i Umeå och tom 20 maj. Ale Möller kommer att uppträda några ggr och nästa lördag har han med sig Maria Stellas och många andra spännande artister. Under www.norrlandsoperan.se hittar ni information om festivalen. För Umeåbor kan jag tillägga att jag är ombud så via mig kan ni få tag på kraftigt rabatterade Madepass om ni inte har ett ombud på er arbetsplats eller i ert bostadsområde. Ombuden arbetar gratis för operan så det här är inte reklam för annat än musiken. Jag har själv lyssnat till mycket spännande. Under lördagen var en av lokalerna inredd som ett buddistikst tempel och berömda munkar som världsturnerar spelade sin musik. Flamenco dansades så flisorna rök i en annan lokal och under gårdagen njöt jag av bla argentinsk tango, gruppen Tiny förstärkt med musiker från symfoniorkestern samt folkdansgruppen Harv.

Eva

Elisabet
2006-05-14, 13:14
Så härligt det låter! Nu skulle man ha varit i Umeå.

Eva L
2006-05-20, 09:37
Det har varit många härliga festivalkvällar för den publik som letat sig till operan. Själv har jag bara besökt festivalen under förra helgen men jag vet att gårdagens föreställning med Ale Möllers gäng där Maria Stellas är med var fantastiskt bra så i em bänkar jag mig för att se deras lördagsföreställning.
Alla som gillar folkmusik, sk världsmusik och grekisk sång kan här få en härlig eftermiddag. Madepass gäller till alla dagens föreställningar. Vet att det kommit folk från hela landet och Madepassen går att kombinera med ett förmånligt hotellpaket något att tipsa om inför nästa års festival.

Eva

Eva L
2006-05-21, 10:10
Konserten med Ale Möller Band och Norrlands symfoniorkester var fantastisk. Den första delen en helt instrumentell historia i ett mycket fruktbart sammarbete mellan folkmusik och konstmusik. Den andra delen med allt som gör Ale Möller Band så härliga. Ale var lycklig över att få spela med en stor symfoniorkester och Maria Stellas fantastiskt vackra sånger som framfördes på grekiska lyftes till nya höjder i kombination med orkestern. Hoppas få se mer av detta i framtiden.

Eva