handdator

Visa fullständig version : Andra staden


Netwolf
2019-12-13, 12:00
Thessaloniki liksom Göteborg är ju resp lands andra stad, vilket gör att vi från Sveriges framsida känner lite släktskap med Saloniki. Den mest karekteristiska sevärdheten i Saloniki är ju "White Tower", som syns väl i stan. I Gbg hade vi vårt "torn" som syntes överallt och förknippades med stan - gasklockan. Synd bara att den nu är riven, annars var städerna förknippade där.

https://i.ibb.co/KWYh7pf/torn.jpg

/Netwolf

Alala
2019-12-15, 06:39
Har aldrig varit i Göteborg om man inte räknar med flygplatsen när jag har varit till Borås. Och Thessaloniki skulle jag ju till nu, men flygen avbokades av Ryanair. Skulle ju absolut ha gått och tittat på vita tornet. Men nu får Thessaloniki vänta liksom också Göteborg.

/ Anne :)

Netwolf
2019-12-15, 10:22
Har aldrig varit i Göteborg om man inte räknar med flygplatsen när jag har varit till Borås. Och Thessaloniki skulle jag ju till nu, men flygen avbokades av Ryanair. Skulle ju absolut ha gått och tittat på vita tornet. Men nu får Thessaloniki vänta liksom också Göteborg.

/ Anne :)

Till Göteborg är alla som är födda i Majorna, eller någon annan stans välkomna! _B-anana_B-anana_B-anana

/Netwolf

Kalimera
2019-12-15, 16:37
När min syster bodde i Göteborg hade hon utsikt mot Skansen Kronan (https://skansenkronan.se/) från flera fönster. Är inte den också lite lik White Tower i Thessaloniki?

Netwolf
2019-12-15, 23:18
Jo, det är den. Den ligger f ö i mina gamla hemkvarter i Linné. Det är näsatn som hemma :)

/Netwolf

Kalimera
2019-12-16, 11:18
Den ligger f ö i mina gamla hemkvarter i Linné.Hon bodde på Linnégatan. :)

piam
2019-12-16, 15:47
Men Netwolf du har ju läppstiftet!

Lasse F
2019-12-16, 16:58
Till Göteborg är alla som är födda i Majorna, eller någon annan stans välkomna! _B-anana_B-anana_B-anana

/Netwolf


Även vi från Kungsladugård...?

Var i Majorna är du uppväxt?

Netwolf
2019-12-17, 07:29
Men Netwolf du har ju läppstiftet! Precis :D

Även vi från Kungsladugård...?

Var i Majorna är du uppväxt?

Strax utanför faktiskt ;)