handdator

Visa fullständig version : sommarens hits


samosun
2006-05-12, 20:01
kommer bli lika spännande i år som varje sommar att se vilka
hits som kommer spelas på varenda bar nere i grekland!
någon som vet vad som spelas där nere nu..?

några låtar som etsade sig fast på hjärnan förra året var
Chiculata - Giorgos Xanthiotis
Se pira sovara - Sarbel
To tzini - H. Pazis
My number one - Paparizou
Zookey (Lift your leg up) - Yves Larock

leve greek music _B-anana

inkfish
2006-05-12, 20:02
Everything med Anna Vissi är ingen vågad gissning;)

Ivi
2006-05-12, 20:19
Hoppas på Mambo med Elena P. Den låten tycker jag är härlig! :) Härlig och dansa till också!

Ivi

Riitta
2006-05-12, 21:09
Mambo tycker jag också om:)

Riittabye_bye

Frappe
2006-05-13, 10:50
Hoppas på Mambo med Elena P. Den låten tycker jag är härlig! :) Härlig och dansa till också!

Ivi

Den spelas för fullt redan nu så kanske den är utnött när "sommaren" börjar på allvar....

Camilla

darleen
2006-05-14, 18:45
Samosun- åh tack för att skriva upp namnet på chikulata sången!! Jag bara älskar den låten!! Hörde den redan förra året (har jag för mig) men hitta den på nätet idag!!! tack!! min sommar är förevigad!!:)

Souzana
2006-05-14, 22:24
Var hittade du den på nätet? - Vill också ha...

Hälsningar
Souzana

darleen
2006-05-15, 11:08
Laddar ner.... :o (limewire t.ex)

myssa
2006-05-15, 15:01
man kan både köpa och lyssna på snuttar av låtar på greekshop.com där söker du bara på artisten i fråga.
annars så lyssnar man på arionradio antecknar artist och låt och låter någon olaglig ;) människa ladda ner musiken åt en för det gör jag aldrig.
myssa............

samosun
2006-05-15, 16:50
Samosun- åh tack för att skriva upp namnet på chikulata sången!! Jag bara älskar den låten!! Hörde den redan förra året (har jag för mig) men hitta den på nätet idag!!! tack!! min sommar är förevigad!!:)


Det var så lite så :)
visst var det sommarens greklandslåt 2005.. så många minnen..

samosun
2006-05-15, 16:55
jag vet faktiskt inte om denna låten är ny, men jag hörde den iallafall
för fösta gången igår: pes to mou ksana - Nikos Vertis..
härlig sommarlåt :)

martinifk
2006-05-15, 19:01
Laddar ner.... :o (limewire t.ex)


jasså;) :p

Martinifk

darleen
2006-05-16, 10:38
ja man måste på ett eller annat sätt ladda ner musik nuförtiden om man inte har vägarna förbi grekland innan sommar..eller kanske känner nån grek som har grekmusik i cd-ställen som man kan bränna ifrån...
Ang_elx

Jag vill till grekland o dansa hela natten lång! skulle vilja åka ner nu eftersom det e eurovision och fest hela veckan i athen!!!!:D

darleen
2006-05-16, 10:43
Förra året köpte jag cd-skivan Sfaira hits..(tror jag den hette) iaf årets musik av radiostation sfaira!! då har man hitsmusiken året om!
även om man är ställd åt dance-musiken så kan man köpa Deejay set! (men då äre inte grekiskmusik, utan musik som har spelats på dansgolven runt om i grekland under sommaren)

finlandssvenska
2006-05-16, 11:19
En annan låt som spelades mycket i slutet av mars var Tanos Petrelis låt H oraia.

martinifk
2006-05-16, 14:55
[quote=darleen]Förra året köpte jag cd-skivan Sfaira hits..(tror jag den hette) iaf årets musik av radiostation sfaira!! då har man hitsmusiken året om!


Den finns kanske inte på Kreta eller:confused:

Martinifk

Lissi
2006-05-16, 18:29
Är det ingen som tror på Anna Vissis tävlingslåt som sommarhit??
Den hoppas JAG att jag får höra i Grekland i sommar!

Lissi - kärringen mot strömmen

Ivi
2006-05-16, 18:54
Är det ingen som tror på Anna Vissis tävlingslåt som sommarhit??
Den hoppas JAG att jag får höra i Grekland i sommar!

Lissi - kärringen mot strömmen

Hur det än går i finalen, så blir den nog en sommarhit i Grekland :)
Läste någonstans (Aftonbladet?) att Elena P. kommer att framföra både vinnarlåten från förra året och "Mambo" live under finalkvällen. Härligt! klapp_klap

Ivi

martinifk
2006-05-16, 19:36
Är det ingen som tror på Anna Vissis tävlingslåt som sommarhit??
Den hoppas JAG att jag får höra i Grekland i sommar!

Lissi - kärringen mot strömmen

Jo det är ju en underbar låt som jag redan kan utantill den blir garanterat en sommarhit i Grekland och kanske här:rolleyes:

Missa inte kvällens inför ESC på 1:an kl 21:00-22:00 om ni vill se Anna Vissis video inför finalen på lördag i Aten:)

Martinifk

Riitta
2006-05-16, 19:43
Precis nu spelar dom Chiculata sången med Giorgios Ksanthiotis på arion radio:)
Typisk landsplåga låt.Fastnar med en gång:D

Skall bli spännande i kväll och se och höra Anna Vissi och låten:)
Är väl den enda som inte hört den ännu:o

Riittabye_bye

martinifk
2006-05-16, 20:04
Skall bli spännande i kväll och se och höra Anna Vissi och låten
Är väl den enda som inte hört den ännu

Riitta[/quote]


Desto roligare att höra den nu:rolleyes:


Martinifk

Riitta
2006-05-16, 20:27
Och nu är det Mambo med Elena:D

Riittabye_bye

Lissi
2006-05-16, 22:05
...och jag är väl den enda som inte hört Mambo????:D :confused: flabb_flab

darleen
2006-05-17, 09:00
Mambo-låten spelas ju på radion här i sverige! vet att mix megapol spelar den flitigt..

Martinifk - Jag vet inte om man kan köpa den på kreta, jag har köpt den på Lesvos..Men kan man inte lyssna på sfaira på kreta? eller är det radiostation från athen? ingen aning..men det e bra musik iaf! Kan tänka mig att flera stationer har olika samlingsalbum. Deejay set som jag har är från radiostationen athens deejay 95.2 :rolleyes:

karinafp
2006-05-18, 07:25
Mambo-låten spelas ju på radion här i sverige! vet att mix megapol spelar den flitigt..

Även på Radio Stockholm spelas den ofta. Hörde den till frukosten igår...;)

darleen
2006-05-18, 10:20
ja som sagt, den spelas i sverige!

martinifk
2006-05-19, 16:48
Martinifk - Jag vet inte om man kan köpa den på kreta, jag har köpt den på Lesvos..Men kan man inte lyssna på sfaira på kreta? eller är det radiostation från athen? ingen aning..men det e bra musik iaf! Kan tänka mig att flera stationer har olika samlingsalbum. Deejay set som jag har är från radiostationen athens deejay 95.2 :rolleyes:[/quote]



Om cd:n finns att få tag på Lesvos borde man väl kunna hitta den på Kreta också:rolleyes: Och radiokanalen är en aten-kanal.
Om 61 dagar börjar jakten.....

Martinifk

darleen
2006-05-20, 17:55
64 dagar för mig!!!! längtar som f'**n!!
Får nöja mig inför dagens final i melodifestivalen! de spelar nog lite grekmusik innan länderna gör sitt!!