Visa fullständig version : Bildgåta 4957 - Perama, Skala Loutra och Agios Ermogenis beach på Lesbos
Her får jeg hjælp til at få "Moped" med videre på min tur. Hvor er jeg?
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2017&pictureid=20800
Kalimera
2019-09-09, 12:21
Känner inte igen mig alls, men det ser spännande ut och jag undrar verkligen var detta kan vara. Kan det vara på fastlandet, nära Saroniska öarna?
Agistri?
Masse
Nej.
Känner inte igen mig alls, men det ser spännande ut och jag undrar verkligen var detta kan vara. Kan det vara på fastlandet, nära Saroniska öarna?
;) og nej.
Kimolos? Ang_elx Och varför tycker jag att jag har sett bilden förut? :confused:
/ Anne :)
Kalimera
2019-09-11, 12:42
Jag tänkte Kimolos eller Milos först, men känner inte igen vare sig hamn eller båt. Men Anne kan ju ha rätt ändå. :)
Jag gissar på Kreta.
Kimolos? Ang_elx Och varför tycker jag att jag har sett bilden förut? :confused:
Nej ikke Kimolos. Måske det virker bekendt, fordi du engang selv har været samme sted som jeg ;)
Jag gissar på Kreta.
Kreta er det ikke.
Måske det virker bekendt, fordi du engang selv har været samme sted som jeg ;)
Hmmm, det tror jag inte, men gissa kan man alltid. Poros? (för där har jag varit, men det var så snabbt att jag bara hann dricka en Fix flabb_flab).
Poros? (för där har jag varit, men det var så snabbt att jag bara hann dricka en Fix flabb_flab).
Jeg har også drukket Fix på Poros, men det er ikke der.
Lefkas ?
/ Hasse:cool:
Nej.
Kalimera
2019-09-12, 11:57
Nu tror jag att jag vet: Kythera?
Nu tror jag att jag vet: Kythera?
Ha-ha. Nej det er ikke Kythira.
Lipsi?
Nej det er ikke Lipsi.
Sifnos.
Det er ikke Sifnos.
Kalimera
2019-09-13, 11:56
Är det Leros?
Kalimera
2019-09-13, 13:52
Pserimos?Nej. Där har jag aldrig varit. :)
Nej. Där har jag aldrig varit. :)
Nu har du säkert blandat ihop bildgåtorna, Janne. :D Men antar att du har att det inte är Pserimos. Ang_elx
Kalimera
2019-09-14, 13:46
Nu har du säkert blandat ihop bildgåtorna, Janne. :D Men antar att du har att det inte är Pserimos.Visst blandade jag ihop bildgåtorna. :o
Nu kan jag ge mig attan på att det är Pserimos. flabb_flab
Visst blandade jag ihop bildgåtorna. :o
Nu kan jag ge mig attan på att det är Pserimos. flabb_flab
flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Är det Leros?
Nej.
Pserimos?
Jeg har heller aldrig været på Pserimos, så nej ikke der.
Kos?
Ikke Kos.
Kalimera
2019-09-18, 13:14
Det kanske är på fastlandet, men inte mittemot de Saroniska öarna?
Det kanske är på fastlandet, men inte mittemot de Saroniska öarna?
Nej det er ikke på fastlandet.
Smultron
2019-09-19, 16:29
Ithaka?
Ithaka?
Nej, der har jeg aldrig været.
Smultron
2019-09-25, 17:46
Kalamos?
Antikythira?
Nej ikke Antikythira
Kalamos?
Kalamos er det ikke.
Kalimera
2019-09-27, 14:50
Kanske dags för en liten ledtråd? :)
Kanske dags för en liten ledtråd? :)
Du har ret. Det er tid for en ledetråd ;)
Når båden kommer frem til sin destination, går man i land her:
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2017&pictureid=20851
Kalimera
2019-09-28, 07:56
Jag har faktiskt ingen aning, men jag ser verkligen fram emot svaret. Ser väldigt mysigt ut. klapp_klap
Kalimera
2019-09-30, 14:12
Har jag varit där? :)
Smultron
2019-09-30, 14:48
Är också väldigt nyfiken på var detta är! Gissar vidare: Lesvos ?
Har jag varit där? :)
Du har i alt fald været på øen :)
Är också väldigt nyfiken på var detta är! Gissar vidare: Lesvos ?
Rätt ö! Grattis! klapp_klap Har du også en idé om, hvor det er på Lesvos?
Lesvos, där har ju också jag varit. Men det enda stället som vi tog en båt till vara Skala Sikaminias. Men på något sätt tycker jag att detta kanske inte är den platsen. Men gissar på Skala Sikaminias. :D
Kalimera
2019-10-01, 12:43
Lesvos, där har ju också jag varit. Men det enda stället som vi tog en båt till vara Skala Sikaminias. Men på något sätt tycker jag att detta kanske inte är den platsen. Men gissar på Skala Sikaminias. Tycker inte heller att det ser ut som Skala Sikaminias, men vet inte heller vad det kan vara. Trodde jag hade sett allt på Lesbos, men det har jag tydligen inte. :)
Lesvos, där har ju också jag varit. Men det enda stället som vi tog en båt till vara Skala Sikaminias. Men på något sätt tycker jag att detta kanske inte är den platsen. Men gissar på Skala Sikaminias. :D
Det er ikke Skala Sikaminias, Anne.
Trodde jag hade sett allt på Lesbos, men det har jag tydligen inte. :)
Janne, jeg tror, at vi snart finder ud af, om du alligevel også har været der.
Her kommer næste ledetråd.
Da jeg kommet i land igen, kørte jeg til denne strand, som ligger lidt længere ned af kysten.
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2017&pictureid=20893
Kalimera
2019-10-03, 12:39
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2017&pictureid=20893Det ser verkligen fint ut, och jag vill så gärna veta var det är, för jag känner inte alls igen mig. :)
Denna är ju svår när ingen gissar ens. :confused: Jag försöker med Skala Loutra? Har inte själv alls varit i området så har ingen aning. Men gissa kan man alltid. :D
Denna är ju svår när ingen gissar ens. :confused: Jag försöker med Skala Loutra? Har inte själv alls varit i området så har ingen aning. Men gissa kan man alltid. :D
Båten används väl för att, i vissa fall, slippa att åka runt hela Gerasbukten. En av hamnarna kan vara Perama och den andra Skala Loutra. För ingen av dem får jag ihop det med badplatsen....🤔
Gissar ändå Perama!
Kalimera
2019-10-11, 12:34
Nu har jag letat igenom mitt bildarkiv från Lesbos, och det visade sig att jag har varit här. :)
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/lesbos-grekland.jpg
Men jag har inget minne om platsen, det var första gången vi var på Lesbos, och det var andra dagen då vi hyrde bil och skulle till Molyvos, och körde runt lite innan vi kom fram dit.
Nu vill jag ännu mer veta var det är. ;)
Haha Janne, så kan det gå. :) Hoppas Susie vaknar snart så att vi kan få reda på var det är.
Kalimera
2019-10-13, 12:30
Haha Janne, så kan det gå. :) Hoppas Susie vaknar snart så att vi kan få reda på var det är.Det får vi verkligen hoppas. :)
Haha Janne, så kan det gå. :) Hoppas Susie vaknar snart så att vi kan få reda på var det är.
Ha-ha! Jeg har skam været vågen hele tiden. Jeg har bare været et uge på Rhodos og valgte at være offline under den ferie :D
:confused: Jag försöker med Skala Loutra? Har inte själv alls varit i området så har ingen aning. Men gissa kan man alltid. :D
Anne: Det er 50% korrekt :) Skala Loutra er havnen, som jeg sejlede til, og som du ser på Jannes foto herunder.
Nu har jag letat igenom mitt bildarkiv från Lesbos, och det visade sig att jag har varit här. :)
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/lesbos-grekland.jpg
;)
Jeg tænkte hele tiden, at det havde du selvfølgelig ;)
Båten används väl för att, i vissa fall, slippa att åka runt hela Gerasbukten. En av hamnarna kan vara Perama och den andra Skala Loutra. För ingen av dem får jag ihop det med badplatsen....
Gissar ändå Perama!
100% korrekt, AndersK. Det er Perama. Grattis klapp_klap
Turen over Gerabugten tog ca. 10 minutter og kostede 2 EUR for både Moped og jeg.
Hvis man ikke har egen transport, kan man tage bussen videre mod Mytilini fra Skala Loutra.
Hjemturen til Plomari tog jeg den "lange" vej over Mytilini by og Gerabugten rundt. Fin tur også for øvrigt :)
Stranden, som er på et andet foto hedder Agios Ermogenis og ligger 6-7 km fra Skala Loutra. Fin-fin strand med taverna.
Hele denne lille udflugt kan anbefales :)
Ha-ha! Jeg har skam været vågen hele tiden. Jeg har bare været et uge på Rhodos og valgte at være offline under den ferie :D
Anne: Det er 50% korrekt :) Skala Loutra er havnen, som jeg sejlede til, og som du ser på Jannes foto herunder.
Bra med 50 % rätt. :) Har inte varit på den delen av Lesvos. Fin ö som skulle vara värt ett nytt besök i mån av möjlighet.
Och bra idé ett vara offline under resan, Susie. fb_gilla
Kalimera
2019-10-15, 13:42
Det var en kul och spännande bildgåta som äntligen fick sin lösning. klapp_klap
Jag hade ju inte varit där skrev jag, och så hade jag varit i den ena hamnen, och jag kände inte igen stranden, men där har jag också varit. Minnet är bra med väldigt kort. :)
Här är en bild på Ermogenis beach från andra hållet (https://www.kalimera.se/bilder/veckans/strand/lesbos-errmogenis.html).
Det var en kul och spännande bildgåta som äntligen fick sin lösning. klapp_klap
Tak :) Jeg syntes også det var kul, fordi det tog så lang tid inden den blev gættet :D
Kalimera
2019-10-16, 09:45
Jeg syntes også det var kul, fordi det tog så lang tid inden den blev gættetfb_gilla
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.