handdator

Visa fullständig version : Snacka om hjärtstillestånd!!!


Elisabet
2006-05-11, 20:32
Kom på för en obestämbar-tid-som-känns-som-en-evighet-fast-det-var-inom-den-senaste-timmen sedan att jag skulle logga in hos Apollo och kolla när slutdagen att betala biljetterna till Skiathos är. OCH VAD MÖTS JAG AV????? "Observera att alla resenärer på den här bokningen är avbokade"

Har ingen aning om hur länge det dröjde innan jag fattade vad jag läste. Inte heller hur lång tid det tog innan jag började andas igen. Eller andas och andas. Hyperventilera.

Så sakteliga började jag förstå vad som hade hänt: jag skulle ha betalat de 396 kronorna för tre veckor sedan. Och här har jag gått och trott att det räcker med att betala till hösten :eek:

Ringde Apollo. En kvart för sent, de hade gått hem. Kollade förtvivlat om platserna kan tänkas finnas kvar. Jodå, det gick att boka minst fem platser fortfarande. Kunde inte tänka klart. Grubblade över hur jag ska överleva till i morgon kl 8 när de Apollo svarar i telefon igen... Suckade och suckade igen. Förtvivlade över vilken IDIOT jag är.

Tills jag då äntligen kom på lösningen: jag kunde ju helt enkelt boka nya biljetter!

Puh. Det gjorde jag. Det funkade! Och jag betalade GENAST! Fast de inte vill ha pengarna förrän den 21!

Nu ser jag mig själv sitta där på planet igen _B-anana

Men vilket trauma :eek:

Bossec
2006-05-11, 20:38
Jag kan nästan känna den isande känslan i ryggraden. Kanske dags att börja betala greklandsresorna med autogiro :rolleyes:

Elisabet
2006-05-11, 20:41
Kanske dags att börja betala greklandsresorna med autogiro :rolleyes:Typ en gång i månaden flabb_flab

Bossec
2006-05-11, 20:53
Typ en gång i månaden flabb_flab
Japp! För säkerhets skull... :D

Elisabet
2006-05-11, 20:56
Japp! För säkerhets skull... :DAntyder du att jag har alzheimer :mad: ;)
Eller menar du kanske att jag får en resa i månaden på det sättet _B-anana

Ioslina
2006-05-11, 21:12
Min kompis råkade ut för detta! de var 2 par som skulle till Thailand på en härlig julsemester! Ena paret betalade nästan direkt hela summan. Min kompis+ sambo betalade in anmälningsavgift och sen.....inget mer...........glömde alldeles bort! Där stod de sen med nja, skägget i brevlådan. Inga resor fanns kvar, så de förblev hemma i Sverige......i bistra verkligheten och snösverige!

Bossec
2006-05-11, 21:19
Antyder du att jag har alzheimer
alzheimer... vad är det nu igen, kan inte komma ihåg ordet ;)
Nej, skämt åsido, det vore väl ganska fiffigt om man kunde lägga upp kortbetalningar i förtid och då med datum när beloppet ska dras. Vi åker själva till Samos med Apollo och jag tänkte just på det här med slutbetalning hur lätt det vore att missa den så jag är inte förvånad att sådant händer. Ett mail någon eller några veckor innan betalningsdatum skulle man oxå kunna tänka sej. Man är ju lite för snål för att betala in hela beloppet bums vid bokningen.

ricky
2006-05-11, 21:32
Jisses tös!!

Är du en sån som håller på med bergklättring o bungyjump osså;)

Titti
2006-05-11, 21:46
Men... använder inte alla internetbank och lägger in betalningar i förväg?;)

Titti.

inkfish
2006-05-11, 21:54
Men... använder inte alla internetbank och lägger in betalningar i förväg?

.

Jodå;) . Fast på Apollo är det smidigaste sättet att betala via deras egen betala online-service, det var nog det Elisabet glömt.

Elisabet! Hur i hela friden kunde du missa det där?:o Ang_elx

(Men vilken EVINNERLIG tur att det fanns biljetter kvar.:eek: )

Elisabet
2006-05-11, 22:03
Men... använder inte alla internetbank och lägger in betalningar i förväg?;) Det var ju det jag tänkte göra nu :D Eller egentligen inte det, utan göra det som ink säger; kolla när jag skulle betala via deras onlinesystem.

Ink: Jag hade inte glömt. Bara fått för mig att jag inte behöver betala förrän till hösten. Slutbetalningen brukar ju inte vara så långt före resedatum...

Ricky: Jag köper inte ens lotter :rolleyes:

Bossec: Ja det kanske inte är så dumt. Förslå det för Apollo vettja, så kanske du får en resa i belöning klapp_klap

Ioslina: I mitt fall var det inte slutbetalning, utan HELA resan det gällde. Den kostade ju bara 198 per person och ska betalas vid ett tillfälle. MEN alla andra biljetter (= ca 3100 kr) har jag redan betalat, så det hade varit EXTRA IRRITERANDE om jag stått här med flygbiljetter Kallax-Arlanda, Skiathos-Aten, Aten-Arlanda och Arlanda-Kallax - men inte den billigaste och viktigaste (!) biljetten Arlanda-Skiathos!

inkfish
2006-05-11, 22:09
Ink: Jag hade inte glömt. Bara fått för mig att jag inte behöver betala förrän till hösten. Slutbetalningen brukar ju inte vara så långt före resedatum...


Aha, jag trodde att det var anmälningsavgiften du missat! Men då är det ju konstigt. Min septemberresa ska inte slutbetalas förrän slutet av juli och början av augusti.

Kanske är det de billigaste biljetterna de vill ha in betalningen så där tidigt på.

Elisabet
2006-05-11, 22:13
Kanske är det de billigaste biljetterna de vill ha in betalningen så där tidigt på.Jo, det är ju som ingen mening med att dela upp 396 kr i anmälningsavgift och slutbetalning. Biljetterna jag bokade ikväll skulle ju som sagt vara betalda den 21 denna månad.

Jag hade helt enkelt inte läst bekräftelsemejlet ordentligt. Men IKVÄLL gjorde jag det :cool:

Nora
2006-05-11, 23:09
Blir helt kvalm av redsel når jeg leser det der!!!:eek: Kan nesten ikke forestille meg følelsen. PANIKK! Verre enn den verste skrekkfilm!

Elisabet
2006-05-11, 23:18
Blir helt kvalm av redsel når jeg leser det der!!!:eek: Kan nesten ikke forestille meg følelsen. PANIKK! Verre enn den verste skrekkfilm!Ja nu vet jag vad som menas med nära-döden-upplevelser!! :cool:

Nora
2006-05-11, 23:28
Det forstår jeg godt!:p