handdator

Visa fullständig version : Golden Beach 20juni


Bettan
2006-05-11, 09:50
Hej på er!
Jag och min sambo åker till Thassos den 20 juni och stannar där i 2 veckor. Det är första gången vi besöker ön. Ska verkligen bli spännande.:)
Vi ska bo i Skala Panagias-Golden Beach, lägenheter Emerald. Är det någon som har bott där och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Vet någon vad det kostar att hyra vespa?
Har hört att priserna är lite lägre på Thassos än på övriga grekiska öar, stämmer det? Någon som vet?

Ha det gott! bye_bye

/Bettan

Sunflower
2006-05-11, 19:23
Hej hej!

Vi åker också till thassos från Arlanda den 20/6 men vi ska bo på andra sidan ön, scala Prinou och hotellet heter Ilio Mare. Vi åker med Apollo och vi längar givetvis nu och räknar ner dagarna*ler*

Kanske vi är på samma plan då? Vi är 3 stsom åker, jag och min sambo och våran 4 åriga son.bye_bye

Mvh Marie

ulrikas
2006-05-11, 20:23
Vi åker två veckor 13 juni till Skala potamias! Sju kompisar till oss kommer den 20 juni och stannar i en vecka. Vi bor på tre olika hotell men i närheten av varandra. Våra barn är mellan 12 och 17 år! Det ska bli helt underbart :)

Titti
2006-05-11, 20:58
klapp_klap Grattis Bettan! Ni har valt ett toppenhotell! Vi bodde där i september förra året och var helnöjda. Vi hade egentligen bokat Ioannis Golden Beach hotel, men efter ett par nätter stod vi inte ut där och fick efter lite tjafs byta till Emerald. Vi tyckte vi kom till himlen nästan. Jättetrevlig ägarfamilj, underbar utsikt, lugnt och skönt. Enda nackdelen är den branta backen upp till hotellet. Poolen är väl inte så märkvärdig, men det är ju inte långt till havet.

Titt.

Fredde
2006-05-11, 21:06
Vi hade egentligen bokat Ioannis Golden Beach hotel, men efter ett par nätter stod vi inte ut där och fick efter lite tjafs byta till Emerald.
Hjälp!!:eek:
Nu skrämde du upp mig, vi ska bo på hotellet Ioannis Golden Beach i Juli.
Vad var ni missnöjda med som gjorde att ni bytte hotell??:(

Titti
2006-05-11, 21:13
Ojdå, förlåt det var inte meningen att skrämmas! Nja, vi är 60+ och beroende av lugn och ro. Det tyckte vi inte att vi fick där, fastän det står så i katalogen. Det är nog väldigt individuellt, hur och om man blir störd.

Titti.

Bettan
2006-05-11, 21:52
Men åh va kul!! Känns roligt att vi valt rätt hotell. Nu längtar jag bara ännu mera... :)

Bennyboy
2006-05-15, 13:05
Prisene ligger i det litt lavere området når det gjelder de Greske øyer, men det finnes billigere steder også.
Når det gjelder vespa uthyrning så ligger det som regel på det samme over de fleste Greske øyer, og prisene blir som regel bestemt utifra hvor mange det er som driver med uthyrning og når i sesongen det er.
Du får som regel en mye bedre pris pr dag hvis du tar den i 3 eller flere dager.

Augusti
2006-05-24, 10:24
Vi - jag och min man - är också på väg till Thassos och Emerald! Mindre än två veckor tills vi åker, gissa om vi räknar dagarna. Man blir ju inte mindre glad av att det har varit 26-27 grader varmt de senaste dagarna... :D

Hade egentligen inte något speciellt viktigt att säga med mitt inlägg - vill bara säga att jag delar er lycka! _B-anana klapp_klap bye_bye _B-anana :D :cool: _B-anana

ulrikas
2006-05-24, 15:40
Vi - jag och min man - är också på väg till Thassos och Emerald!

Är ni borta en vecka eller två? Hoppas du skriver så fort du är tillbaka! Vi åker 13/6 och är nyfikna på hur det är!

Trevlig resabye_bye

Augusti
2006-05-26, 10:00
Är ni borta en vecka eller två? Hoppas du skriver så fort du är tillbaka! Vi åker 13/6 och är nyfikna på hur det är!

Tyvärr kommer jag inte att hinna skriva ngt innan ni åker, om vi nu inte råkar ramla över nåt internetcafé när vi är där. Vi åker den 6 juni och kommer hem en vecka senare, dvs. den 13/6, så ni kanske åker ner med vändande plan. flabb_flab

Jag är övertygad om att det kommer att vara jättebra! Några av våra kompisar var där för 2 somrar sedan och ett par av dem åker tillbaks i år, veckan efter midsommar.

Trevlig resabye_bye

Detsamma!