handdator

Visa fullständig version : Segt forum


Janérik
2006-05-11, 00:05
I kväll gick då forumet fruktansvärt segt __D
Det är inte många besökare inne heller så det kan inte vara därför det går segt, bara 120 pers inne nu vid denna tidiga timme.

Mvh Janérik

susi
2006-05-11, 00:24
jättesegt. skulle se hur många dagar jag har kvar tills jag åker.82 dagar var det. undra varför det tar sån tid?

inkfish
2006-05-11, 00:55
När det är så här illa brukar det vara servern som krånglar. Det är säkert det den här gången också.

inkfish
2006-05-11, 01:08
Nu går forumet som ett skållat troll igen. Självläkning är en bra egenskap, i synnerhet hos servrar;)

Elisabet
2006-05-11, 09:39
Tidigare under kvällen gick det först inte att komma in på Kalimera överhuvudtaget, sedan inte i forumet och en stund senare kom det ett meddelande att forumet låg nere pga uppgradering av servern. Någon timma senare var forumet igång igen, men blev snart så där segt.

Jag har ett litet knep för att kolla om det är servern som är boven när kalimera någon gång ibland är segt eller inte går alls, och det är att prova att öppna sidan www.norrlandskontakten.se Hittills har den ALLTID legat nere samtidigt! Minns inte hur jag kom på det, men jag utgår från att de använder samma webbhotell och därför har samma serverproblem samtidigt.

myssa
2006-05-11, 10:13
norrlandskontakten!! är det en underliggande uppmaning hi hi ;)
nej, jag bara skojar, jag måste alltid kolla kalimera innan jag loggar ur för kvällen men jag kom inte heller in.
jag tänkte helt lungt att nu tycker datorn att det är dags att sova.
myssa.........

Kalimera
2006-05-11, 13:32
Det var servern som gick i taket på grund av (eller egentligen: tack vare) för många besökare på Kalimera. Inte bara i forumet utan hela Kalimera. Ska köpa till några trafikgigabyte extra nästa vecka. Det borde räcka ett litet tag i alla fall.