handdator

Visa fullständig version : Resetips?


Annica
2005-04-06, 20:28
Hej!

Jag och två väninnor har planerat att åka en vecka till Grekland i mitten av juni. Dessvärre är det ganska utplockat redan, så vi har inte så många alternativ.
Vi är alla runt 30 och singlar vilket innebär att vi vill ha lite liv och rörelse kring oss, gärna folk i vår egen ålder och inte bara 18-åringar. (Inget illa om 18-åringar, men så slipper man känna sig som en tant!:) )
Det som vi nu kikat på (och som det finns resor till) är Rhodos, Korfu & Skiathos. Hur är det på dessa ställen? Var på dessa öar ska man i så fall bo?
Vi läste nånstans att det kunde regna en del på Skiathos i maj. Vi ska ju iofs inte åka i maj, men man blir ju lite orolig... Har redan upplevt en regnig semester på Santorini för två år sen, så nu vill vi ha sol!

Tacksamma för alla tips!

Annica m. vänner

CamillaN
2005-04-11, 14:48
Skiathos... skulle jag säga!!
Vi har varit där både i juni o augusti o har haft tur m vädret, inte mera regn där än på nån annan ö vi varit på.

Helt underbar ö med massa härliga stränder som ligger på rad i vikar, lätt att ta sej till dom flesta med buss. Bara prova ny varje dag tills man hittar sin favorit. På Vromolimnos brukar framåt eftermiddan kvällen till ca 20 vara ett beachparty m mycke drag. Banana Beach är också en strand som är lite livligare.

Inte så mycket "sevärt" men massor med gränder, tavernor o roliga uteställen. Mycket "uteliv" men med lite högre medelålder.
Åkte dit första gången -98 och har sedan varit där varje år utom ett.... blev helfrälst. :D :D
Jag tycker det är bäst att bo "i stan" ... eller om man inte hittar nå´t där så vid närmaste strand "Megali Ammos" då det är gångavstånd till stan, ca 10 min.

//Camilla.