handdator

Visa fullständig version : Grekiska skivor


Kaa
2006-05-10, 08:18
Hej
Jag har aldrig köpt grekiska cdskivor så därför undrar jag: Vilka skivor "måste" man ha? Ska till Athen snart så jag tänkte kolla lite skivor o det verkar finnas massor. Skulle vara kul att ha lite olika stilar så att man täcker upp alla humör man harflabb_flab _B-anana snyft_drop
Cecilia

dimitris
2006-05-10, 08:58
Godmorgon från Grekland!

Cecilia, Det finns olika sorters musik i Grekland.
Vad gillar du bäst?
Rock, Pop, folk?


dimitris

Athanasia
2006-05-10, 09:02
Dalaras Giorgos & Antonio Remos - Athinon Arena (Live) [2005]....helt underbar ,tycker jag.

Kaa
2006-05-10, 09:19
Jag är allätare alltså tycker om all sorts musik. det är bäst att blanda olika sorter så tröttnar man inte....

ciakoohler
2006-05-10, 09:36
Det finns massor av tips här o ofta finns skivorna kvar år efter år.
Min favorit är Jannis Parios som sjunger "Live på Lykabettos"
Jag har alltid fått provlyssna i musikaffärerna o då hör man om det är nåt man absolut inte gillar.

myssa
2006-05-10, 15:14
kan inte låta bli att rekomendera pashalis terzis :)
hans röst gör att man ryser.
den som kom för 2 år sen hette "sta ipogia ine i thea" och den nya som nyligen släppts heter "ine kapies agapes" min absoluta favoritartist.
sen finns ju notis sfakianakis,mixalis xatzigiannis,xristos dantis, och många många fler.
men gör som ciakoohler sa be att få lyssna.
lycka till med dina inköp.
myssa.........

Riitta
2006-05-10, 16:05
Håller med att Pashalis Terzis är en bra artist även för nybörjare.
Sedan har jag märkt att Antonis Remos går hem hos dom flesta också.
Lite annorlunda musik vad föregående artist har. Lite mer tempo, fast på bra sätt:)
Det är lite svårt och rekommendera för smaken är så olika. Du kan ju köpa en iva med olika artister. Kanske hittar du en favorit där:)
På flygplatsen i Aten finns det ju en bra skivaffär. Billigare än på öarna.

Lycka till. Utan Grekisk musik kan man inte klara sig länge;)

Riittabye_bye

Riitta
2006-05-10, 16:06
Skiva,inte iva.Förlåt:o

Riitta

Kaa
2006-05-10, 18:47
På flygplatsen i Aten finns det ju en bra skivaffär. Billigare än på öarna.


Vi kommer nog inte till flygplatsen om vi inte kör fel o några öar blir det väl inte om de inte ligger ganska nära fastlandet. Åker nämligen med husbil o så har vi med en liten gummibåt med en 9 hk motor. men tips om nån billig affär i Athen eller nånannanstans på fastlandet kunde kanske behövas..
Cecilia

Frappe
2006-05-11, 10:16
Billig affär i Athen eller nånannanstans på fastlandet kunde kanske behövas..
Cecilia


Då du kommer till Nea Makri klapp_klap ;) finns 2 st i centrum!

Camilla

Agda
2006-05-20, 08:07
Varuhusen Champion (de finns lite överallt) har skivor.Hör och häpna jag köpte faktiskt mina första cd-skivor igår,efter sex år!Det blev Sakis med bla STAMATA TH BPOXH och Giorgos Tsalikis EKANA TH NIXTA MEPA.Jag tycker de är super båda två (både grabbarna och plattorna)!
Agda

Evidonia
2006-05-27, 22:54
Jag vill tipsa om en 2nd hand butik, Sonic Boom Records, i Athen för den som söker billiga cd-skivor. Detta är en liten butik med trevlig engelsk-talande personal, som har stort utbud av all slags musik, inkl. grekiskt. Andra cd-affärer har oftast nyare grekiska hits-album, och "äldre" är slutsålt. Men Sonic Boom Records var en guldgruva för mig :) Pris för begagnad cd i gott skick var runt 8-12 euro.

Sonic Boom Records ligger på Syrou Str. 32, Athen. Man hittar dit genom att åka till Victoria tunnelbanestation. Gå ut till vänster på 28 Ouktovriou-Patission och gå ca 1000 m tills du kommer till Marks & Spencer (på din högra sida). Sväng höger in på gatan Ag. Meletiou, gå ett kvarter, sväng vänster till gatan Drosopoulou och gå ett kvarter. Där har du Syrou Str. till höger.

Zanét
2006-05-27, 23:07
Den relativt nyöppnade elektronikkedjan Media Markt har också stor sortering av musik och film. Finns både i Thessaloniki och i Aten (Marousi)

//Zanét bye_bye

Marianne
2006-05-28, 01:24
Giorgos Dalaras & Antonio Remos - Athinon Arena (Live) [2005]
Var har du hittat denna skiva?Ang_elx :confused:
Jag var på konserten och skulle gärna vilja ha skivan, men har inte sett den någonstans.