handdator

Visa fullständig version : Hotel Aristoteles - Omonia


MiMa
2006-05-09, 22:19
Hej !
Jag hittade ett billigt hotel - Aristoteles. Blev först glad men sedan läste jag om Omonia-området här på Kalimera och då lät det int lika roligt längre... Hotellet ligger i Omonia, Aharnon str. Vathi square. Om någon bott på hotellet eller känner till just den gatan är jag väldigt tacksamma för ytterliggare upplysningar.

Vi kommer vid 10-tiden på kvällen och skall bara in och sova en natt, så vi har inga höga krav men vill självklart inte att det skall kännas osäkert, inte minst med tanke på att vi har våra barn med oss.

MVH Malin

Bossec
2006-05-10, 09:08
Hej!
Svårt att råda andra men själva har vi, som barnfamilj, bott vid Omonia vid tre tillfällen utan några direkta betänkligheter. Vi bodde i familjerum på Amaryllis Inn som ligger c:a 200 meter sydväst från torget. Lite extra försiktighet är väl att föredra men så tycker jag man känner så fort man sätter ned foten på fast mark i Pireus.

Lycka till!
Bosse

sanckar
2006-05-10, 11:40
Hej Malin!

Jag bodde på Aristoteles i ett par dagar 2004 (nov). Det är ett helt ok hotell (billigt definitivt). Ganska trafikerad gata utanför, så be att få rum mot gården om möjligt. Bra sängar och daglig städning. Trevlig och bra personal. Ligger ganska ok till om man ska tillbringa ett par dagar i Aten. OK, nu var jag inte ute på kvällarna så himla mycket (åkte ensam tjej). Så ska man ha det som övernattning innan man ska vidare, varför inte!

Hör av er om ni vill ha mera info.

/Sussan

MiMa
2006-05-10, 19:24
Tack för era svar, det verkar inte vara någon större fara. Vi tar och chansar på Aristoteles denna gång.

MVH Malin

meleagros
2006-05-13, 08:11
En natt är inga problem. Inte två veckor heller (fast om man har barn med sig skall man nog tänka om, inte för att barnen skulle råka illa ut, men intrycken kan bli för starka). Men att bo en längre tid är en annan sak. Det är också rätt stora trafikstråk, och därför mycket MYCKET trafik nästan dygnet runt. I juni/juli är det en ugn - luften står fullkomligt stilla där när det är uppåt 40 grader varmt som det var i somras när jag var där. Men det finns många affärer från Omonia ner till Syntagma samt längs med stråket 28 oktober, samt icke att förglömma Hondos Center. Det är också nära till bibliotek, akademin, Athens mest välsorterade bokhandel på före detta Panepistemou.

Lycka till! bye_bye