handdator

Visa fullständig version : Boende Antiparos


Suzanna
2006-05-09, 22:10
Hej! Nu har vi börjat och kolla lite på olika boendealternativ vid de olika öarna :) Vi vore glada om någon kunde tipsa om ett fint boende på Antiparos vid en fin strand. Vi vill gärna ha havsutsikt;)

Suzanna
2006-05-16, 09:42
Hej igen! Jag har läst att många tycker om Galinis place. I resmol a-z tipsar de om galinas place. Är det samma eller är det något annat. Jag har försökt hitta Galinis place på nätet, men ännu inte lyckats.

mkh
2006-05-16, 11:36
Titta i din inkorg, så får du lite hjälp.:rolleyes:

/Marianne

malou
2006-05-16, 21:39
Har bodd på hotell Galini på Antiparos, i mai eller juni en gang. Veldig hyggelig sted - dog kanskje litt mye mygg.... Store var de i hvert fall. Veggene på rommet var rødflekkete etter intern-krigen da jeg dro. Tror mygg-fenomenet kan ha å gjøre med at det danner seg en slags dam eller 'innsjø' ikke langt fra stedet. En kompansasjon at hotellverten var engasjert og morsom, ikke minst hjelpsom. Og restauranten i særklasseflabb_flab

Evie
2006-05-16, 21:44
Antiparos är inte bästa stället om man vill bo vid en strand med havsutsikt. Knappt några hotell ligger så. Bästa stället att bo på Anti är nere i hamnen, tycker jag, men smaken är olika. Naxos är bättre för rent strandliv.

malou
2006-05-16, 23:15
Bästa stället att bo på Anti är nere i hamnen, tycker jag, men smaken är olika. Naxos är bättre för rent strandliv.

Enig med Evie. flabb_flab Dessuten, man reiser vel knapt til Antiparos for strendenes skyld.

Hellen
2006-05-18, 09:32
Har bodd på hotell Galini på Antiparos, i mai eller juni en gang. Veldig hyggelig sted - dog kanskje litt mye mygg.... Store var de i hvert fall. Veggene på rommet var rødflekkete etter intern-krigen da jeg dro. Tror mygg-fenomenet kan ha å gjøre med at det danner seg en slags dam eller 'innsjø' ikke langt fra stedet. En kompansasjon at hotellverten var engasjert og morsom, ikke minst hjelpsom. Og restauranten i særklasseflabb_flab

Hotel Galani och Galanisplace kan inte vara samma hotell.
Galanisplace har ingen restaurang.
Att väggarna skulle vara rödfläckade efter mygg stämmer inte in på den enormt exelenta städning som Galinisplace har.

Den här beskriviningen låter mer som Antiparos hotel.

Helt klart är det boende i hamnen som gäller om man vill ha havsutsikt.

// Helén

Alexandra
2006-05-18, 15:38
Är det långt från
hamnen till själva centrum eller vad man kallar det???
/Alexandra

Kalimera
2006-05-18, 15:46
Är det långt från hamnen till själva centrum eller vad man kallar det???Några meter kanske. :D Gågatan börjar i hamnen och sträcker sig genom hela byn.

Ia
2006-05-19, 08:31
......og går du raskt så går dere igjennom hele byen på 3 minutter... :)
Altså, avstandene er små.

Å bo i havnen er flott, ikke så mye mygg pga. brisen fra sjøen og fantastisk utsikt og morgensol om dere ber om rom ut mot havnen. 5 min å gå til "hoved"-stranden.

Ia_B-anana

Alexandra
2006-05-19, 16:11
Vad bra, då ska jag försöka bo i hamnen eftersom myggorna äter upp mig:mad:

Dessutom är det skönt när det är lite luft runtomkring och för att inte tala om utsikt flabb_flab

/Alexandra

SteffTee
2006-05-21, 20:58
Hej! Nu har vi börjat och kolla lite på olika boendealternativ vid de olika öarna :) Vi vore glada om någon kunde tipsa om ett fint boende på Antiparos vid en fin strand. Vi vill gärna ha havsutsikt;)

Hotell Dimitra och Artemis ligger i hamnen till höger. Rum med havsutsikt finns. Lugnt utanför, inga bilar men en och annan moppe. Ankor att beskåda.
Hotel Mantalena ligger efter hamnpromenaden och kan också erbjuda rum med havsvy. Om Du Googlar det finns en sajt.
Men reser Du under låg/mellansäsong är det bara att kliva av båten, slå sig ner på ett fik, ta en öl, be personalen kolla packningen och sedan gå runt och titta. Finns alltid rum, men husvärdarna brukar bara vara anträffbara förmiddagstimmar och sen eftermiddag (18-2100)
Åker själv ner i juni för 19:e gången i rad!!
EDIT: Htl Galini och Galinas är INTE samma htl