Visa fullständig version : Eventuell strejk!?
Sol och hav
2019-04-25, 22:57
Är det någon som ska åka till Grekland med SAS imorgon eller lördag/söndag?
Vad får ni för information från SAS eller charterbolagen?
Jag vet inte om man kan ha lite mer tur om man har bokat en charterresa eller charterbiljett-flygstol än om man flyger kortare resor med SAS?
Någon som vet eller har fått information?
Själv ska jag åka med SAS nästa fredag till Kreta.
Jag tycker synd om Er som ska åka imorgon om ni inte har fått någon info idag. Hoppas det löser sig! Det är väldigt surt att få semestern inställd. För 3 år sedan hade jag väldig tur vid SAS-strejken. Vi var det sista planet som fick lyfta från Landvetter( till Chania) innan strejken började.
Kalimera
2019-04-26, 14:17
Själv ska jag åka med SAS nästa fredag till Kreta.Hoppas att det är löst tills dess!
Här finns information strejken (https://www.sas.se/trafikinformation/info/).
Sol och hav
2019-04-28, 17:23
Hej!
Hur går det för Er?
Är det några här som har bokat resa till Grekland med SAS i veckan som kommer ?
Det har jag! Eller rättare sagt har jag bokat en flygstol med Langley, som jag aldrig har åkt med tidigare.
Jag hoppas så att strejken tar slut snarast möjligt! Jag vill till Paleochora! 😊
Maria
Kalimera
2019-04-28, 17:35
Jag hoppas så att strejken tar slut snarast möjligt! Jag vill till Paleochora!Hoppas verkligen att du kommer iväg! Är det SAS som Langley anlitar?
Sol och hav
2019-04-28, 17:36
Ja SAS kör till Kreta i alla fall.
Kalimera
2019-04-28, 17:42
Ja SAS kör till Kreta i alla fall.Men åker du med SAS?
Sol och hav
2019-04-28, 17:44
Men åker du med SAS?
Ja men har bokat den av Langley.
Kalimera
2019-04-28, 17:47
Ja men har bokat den av Langley.Det är inte alltid som charterflyg drabbas av strejker. Har inte läst att det gör så denna gång.
Sol och hav
2019-04-28, 17:49
Det är ju lite olika. I fredags blev Chania-flyget inställt av Langley. Men jag hoppas de kan lösa denna fredagen som kommer.
Kalimera
2019-04-28, 17:53
Det är ju lite olika. I fredags blev Chania-flyget inställt av Langley. Men jag hoppas de kan lösa denna fredagen som kommer.Det är långt till fredag och jag skulle bli mycket förvånad om strejken inte vara över till fredag. Jag tror absolut att du kommer iväg till paradiset. :)
Sol och hav
2019-04-28, 17:54
Åh Tack! Det var sköna ord att höra!😊
Kalimera
2019-04-29, 13:21
Åh Tack! Det var sköna ord att höra!😊Nu skriver DN (https://www.dn.se/ekonomi/sas-flygstrejken-kan-fortsatta-veckan-ut/) att strejken kan pågå veckan ut. Men det behöver ju inte betyda att det blir så.
Ett tips kan ju vara kolla om Aegean eller Norweigan har någon flight; SAS erbjuder ju ombokning även resor under nästa helg nu, men det kan nog tyvärr vara kruxit med det om man bokat en flygstol med charter, inte säkert samma regler gäller, men kan ju vara värt följa upp med Langley, för om jag inte minsnd fel kan man fortfarande rikta förseningskrav mot flygbolaget även om man åker charter, men kan ha fel,
Hoppas de löser sig för er så ni kommer iväg till härliga Grekland :)
Veldig spent om vi kommer avgårde til Kreta på lørdag. Tar ingen gleder på forskudd 😢
Sol och hav
2019-04-29, 18:32
Veldig spent om vi kommer avgårde til Kreta på lørdag. Tar ingen gleder på forskudd 😢
Ja det är spänd väntan...
Kalimera
2019-05-01, 15:09
Ja det är spänd väntan...Har du hört något ännu?
Sol och hav
2019-05-01, 16:25
Langley har informerat om att SAS lämnar besked på torsdag efter kl 16 om fredagens avgångar.
Idag har SAS ställt in flygningar tom kl 14 imorgon torsdag så länge.
Nu idag träffas de o förhandlar för 1a gången i Oslo så nu hoppas jag att de förhandlar klart snarast så flygen kommer upp i luften på fredag!😊
Hoppet är ju det sista som överger en....😉
Kalimera
2019-05-01, 19:16
Jag håller tummarna!
Athanasia
2019-05-01, 19:55
Jag också✊
Sol och hav
2019-05-01, 22:10
Tusen Tack!😊
Sol och hav
2019-05-02, 12:07
Tack!
Parterna sitter fortfarande i förhandling...
Hoppas hoppas de inte hinner ställa in morgonens avgångar innan förhandlingen är över.
Athanasia
2019-05-02, 12:18
Fy så nervöst det måste vara. Fortsätter hålla mina tummar 🙀
Håller tummarna :) och nu verkar de ganska lovande; aktien har stigit med 7% och facket i norge säger de är hoppfulla
Athanasia
2019-05-02, 12:40
Annars kan du kolla Norwegian, lördag från Arlanda
Athanasia
2019-05-02, 15:32
Men du...nu verkar det som att det ordnar sig 🤗
Sol och hav
2019-05-02, 17:26
Tack, men fick ett sms av Langley nu att förhandlingar pågår att jag får information senast imorgon fm. Hoppas jag vet innan jag åker till Landvetter....
Kalimera
2019-05-03, 11:18
Tack, men fick ett sms av Langley nu att förhandlingar pågår att jag får information senast imorgon fm. Hoppas jag vet innan jag åker till Landvetter....Nu är strejken över. Hur går det för dig?
Sol och hav
2019-05-03, 14:05
Tack för omtanken här!
Tro det eller ej men nu sitter jag på Landvetter o har checkat in min väska! Så underbart efter en jobbig vecka, Ja Ja det är ju i-landsproblem...men men...så skönt att få komma iväg!
Ikväll när jag landar i Chania tar jag bussen till busstation o där i närheten har jag hyrt ett litet rum. Imorgon tar jag bussen över bergen mot Paleochora! Och imorgon kommer även bror o svägerska dit! Så mysigt det ska bli!
Kalimera
2019-05-03, 14:14
Ikväll när jag landar i Chania tar jag bussen till busstation o där i närheten har jag hyrt ett litet rum. Imorgon tar jag bussen över bergen mot Paleochora! Och imorgon kommer även bror o svägerska dit! Så mysigt det ska bli!Härliga nyheter! klapp_klap
Trevlig resa, och klappa fina Paleochora från mig. bye_bye
Athanasia
2019-05-03, 14:15
Önskar Dig en underbar resa 🌞
Sol och hav
2019-05-03, 14:44
Tack!
Lovar att jag ska klappa hela Paleochora!😉
Trevlig resa! Härligt att det lite sig med flyget!
Masse
Sol och hav
2019-05-03, 22:55
Underbart!😊
nickelena
2019-05-03, 23:00
Härligt att det löste sig!
Njut nu av Kretafb_gillafb_gilla
Lenabye_bye
Ha en trevlig vistelse i Paleochora! bye_bye
Roligt höra det löste sig :) ha en kanonvistelse :)
Funderade vidare ett varv också, nu vet man ju att SAS piloter inte kommer strejka (om de inte bryter ut någon vild sådan) nästa tre år, men en snabb googling så ser jag att SAS kabinpersonals avtal nu är inne på sista året och gäller 2019-04-01 - 2020-03-31 , så nästa år för April kanske man ska dra öronen åt sig med att boka SAS om man ska ut o åka, , källa https://www.unionen.se/filer/kollektivavtal/sas-ca-supplement-kabin-inom-svenska-flygbranschen
Sol och hav
2019-05-04, 13:02
Tack!
Vad lustigt, jag tänkte oxå igår kväll att nu är det lugnt med strejker några år när det gäller SAS i alla fall!....tänkte inte på kabinpersonalen...🙄
Såå kul att du kom iväg! Vilken nervpärs!
Njut nu och ha en underbar vistelse i/på vårt kära Kreta!🇬🇷
/ Kajja bye_bye
Kalimera
2019-05-05, 15:53
Tack!
Lovar att jag ska klappa hela Paleochora!😉Tack! :D
Klappa alla underbara människor i Paleochora från mig!
Birgitta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.