Logga in

Visa fullständig version : Darrigt med flygen?

Netwolf
2019-03-14, 21:55
Jaha, nu är det darrigt. Senaste tidens turbulens med Boeings 737: or skapar ju inte bra vibbar, med flyg framöver och speciellt de bolag med flera sådana maskiner, som t ex Norwegian. Som ju dessutom omgärdats av rykten om finansiell oro sen tidigare.
Vi har ju som sagt bokat sommarens resa redan. Vasa? Med vilka? Ja, Norwegian förstås... :eek:

Nu kan man bara avvakta! snyft_drop

/Netwolf

Spizeman
2019-03-14, 22:41
Lägg på några kronor, flyg Lufthansa, rymliga säten, få bra mat ombord o kom fram utvilad i tid.
Eller trixa o fixa, ha fjärilar i magen, kliv upp mitt i natten etc etc

Athanasia
2019-03-15, 06:34
Vi har 2 resor bokade med Norwegian och möjligt att jag är dum,men jag känner ingen oro...:)

Hasse
2019-03-15, 06:44
Detta gäller endast Boeings flygplanstyper Max 8 och i viss mån 9. Äldre versioner av 737 är inte på något vis drabbade så vänligen var mer specifik i att bidra till mer oro om flygning, tack.

/Hasse:cool:

Netwolf
2019-03-15, 14:48
Detta gäller endast Boeings flygplanstyper Max 8 och i viss mån 9. Äldre versioner av 737 är inte på något vis drabbade så vänligen var mer specifik i att bidra till mer oro om flygning, tack.

Här har vi en som INTE bokat Norwegian 😂

Hasse
2019-03-15, 15:16
Nej jag bokar inte hos Norwegian om det nödvändigtvis är så intressant?

Vilket eller vilka flygbolag jag bokar hos angår ingen och jag upprepar att det som sagt är de allra nyaste 737-versioner jag tidigare nämnt som dessvärre inte är så pålitliga som övriga versioner. Och antagligen är inte samtliga levererade exemplar av dessa versioner tagna ur trafik men massmedia för gärna ut nyheter om vilka som dock gör det. Boeing jobbar naturligtvis för att rätta till det som inte har fungerat som förväntat. Alla krascher är väldigt tragiska, särskilt dessa som nyligen har hänt men man bör ha i åtanke att flygning i regel är oerhört säkert vilket har nämnts otaliga gånger i forumet.

Athanasia
2019-03-15, 21:39
klapp_klap

Kajja
2019-03-16, 00:03
Hasse, Anar en viss irritation i ditt inlägg.
Förstår inte varför inlägget innan provocerande dig?! Måtte vi ha en trevlig konversation angående detta utan att bli "putt"..:) Gonatt 😴
/ Kajja bye_bye

Netwolf
2019-03-16, 06:41
Hasse, Anar en viss irritation i ditt inlägg.
Förstår inte varför inlägget innan provocerande dig?! Måtte vi ha en trevlig konversation angående detta utan att bli "putt"..:) Gonatt 😴
/ Kajja bye_bye

Kan bara instämma med föregående talare :)

/Netwolf

Kalimera
2019-03-16, 10:54
När jag först läste om flygolyckan, och kopplingen till den andra flygolyckan, tänkte jag att nästa gång jag flyger ska jag kolla vilken typ av plan det där. Nu behöver jag inte det eftersom de inte används i trafik längre. När till och med Boeing själva rekommenderar att alla flygningar med den olycksdrabbade modellen 737 MAX tillfälligt ska stoppas kommer jag aldrig flyga med den modellen, oavsett vad de kommer fram till.

Jag tror att det kommer bli allt mer darrigt för flygen framöver, och det beror på att allt fler blir klimatmedvetna, och slutar att flyga.

Netwolf
2019-03-16, 13:48
När jag först läste om flygolyckan, och kopplingen till den andra flygolyckan, tänkte jag att nästa gång jag flyger ska jag kolla vilken typ av plan det där. Nu behöver jag inte det eftersom de inte används i trafik längre. När till och med Boeing själva rekommenderar att alla flygningar med den olycksdrabbade modellen 737 MAX tillfälligt ska stoppas kommer jag aldrig flyga med den modellen, oavsett vad de kommer fram till.

Jag tror att det kommer bli allt mer darrigt för flygen framöver, och det beror på att allt fler blir klimatmedvetna, och slutar att flyga.

Vet man vilken sorts maskin man ska flyga med? Det framgår väl inte när man bokar? Det är väl först när man fått biljetten, som man vet vilken sorts kärra man ska flyga med? Att då avboka, bara för att man inte vill flyga med en viss modell. Kan man göra det?

/Netwolf

Didi-san
2019-03-16, 14:17
Vet man vilken sorts maskin man ska flyga med? Det framgår väl inte när man bokar? Det är väl först när man fått biljetten, som man vet vilken sorts kärra man ska flyga med? Att då avboka, bara för att man inte vill flyga med en viss modell. Kan man göra det?

/Netwolf

När man bokar hos SAS kan man se det, hade för mig att det är så med Norwegian också men det är det kanske inte....

Netwolf
2019-03-16, 14:22
Ska flyga med BRA inom kort och där står det inte vilken maskin det är (men de har ju bara tre modeller). Iofs, så kanske det framgår när man bokar platser, för då måste ju flygplanstypen vara bestämd. Jag har nog aldrig tänkt på det innan...

/Netwolf

RobEri
2019-03-16, 18:28
Jag har inbokade resor till Grekland, t o r, med Norwegian, en i maj och en i september.
Har varit inne på min bokning och tittat runt, hittade ingen info om flygplanstyp/modell (inget i resehandlingarna heller), men jag är nästan säker på att det är 737 M8/M9, eftersom mina senaste resor med Norwegian (2 ellr 3 st) har varit med denna modell. Dessutom är det känt att Norwegian numera använder sig av denna Boeing modell för nästan alla medeldistansflygningar.
Så, jag avvaktar...

pelagia
2019-03-17, 09:03
Det sies at man kan legge på noen kroner og ikke fly med feks Norwegian.
Jeg sjekket nå helt tilfeldig tur til Kreta Chania 28.5.-11.6.19. Det koster
kr 7902 med Norwegian (uten innsjekket bagasje). Direktefly. Ikke spesielt tilbud noen av veiene.
Sjekket så SAS (elendig nettside) samme dager. Der koster det 10.916 for fly med mellomlanding. Dette er SAS Go, som vel også er uten bagasje.
Vi syns dessuten Norwegian stort sett har nyere fly enn SAS.
Dette er grunnen til at VI flyr Norwegian.
Ikke tror vi de går konkurs heller, men blir kjøpt opp av andre evt.

ozogott
2019-03-17, 10:44
Tidtabeller för flighter läggs långt i förväg. T.ex. hösten 2018 lades tidtabell för vår, sommar och höst 2019.
Flygplanstyperna är en del i planeringen men kan ändras fram till avgång. Händer regelbundet men oftast (inte alltid) mot en annan maskin av samma modell.

Norwegian har 737 Max 8 men den klart övervägande modellen är 737-800 som används på kort och medeldistans.

Det är inte helt ovanligt med incidenter vid nylanseringar (Airbus 380, Boeing 787) men haverier oavsett vad de beror på är både ovanligt och en tragedi för alla drabbade.
Jag känner mig ganska övertygad om att de bakomliggande orsakerna till att max modellerna står på marken kommer att analyseras grundligt och att flygplanstypen kommer att bli ett säkert plan.

Ozogott :)

malou
2019-03-17, 14:05
Norwegian har 737 Max 8 men den klart övervägande modellen är 737-800 som används på kort och medeldistans.

Ozogott :)

Takk Ozogott. :) Ble litt nervøs et øyeblikk, skal fly Norwegian til København om noen uker. Trives best med SAS, men flytiden passet ikke.

Er normalt ikke redd for å fly, hadde dog en skrekkens opplevelse med Norwegian innenriks for noen år siden. :eek: Dvs Norwegian hadde plutselig satt inn et østeuropeisk selskap, det fløy uvanlig lavt, rett over tretoppene, ga fra seg en intens lyd konstant- det var et svært gammelt fly. Var lettet da flyet landet. Glemte umiddelbart irritasjonen over fire timers venting på flyplassen. :D Den gode herr Kjos kunne vise mer respekt for kundene sine.

Tror neppe Norwegian er i ferd med å gå konkurs. Selv om det har vært nære på. Min neste reise til Hellas er i mai. Med SAS. bye_bye

Kalimera
2019-03-17, 14:32
Vet man vilken sorts maskin man ska flyga med? Det framgår väl inte när man bokar? Det är väl först när man fått biljetten, som man vet vilken sorts kärra man ska flyga med? När jag flög med TUI i höstas kunde jag se vilket plan det var. Kollade nu och så här står det när det gäller Jet Time.

"Jet Time flyger med Boeing 737-300 samt 737-700."

Men det verkar inte gälla alla flygbolag.

Kalimera
2019-03-18, 18:10
I gårdagens DN (https://www.dn.se/ekonomi/flygvarlden-skakad-av-boeings-krascher/)var den intressant artikel om flygolyckorna.

Vet ej om den är bakom en betalvägg.

RobEri
2019-03-18, 21:03
I gårdagens DN (https://www.dn.se/ekonomi/flygvarlden-skakad-av-boeings-krascher/)var den intressant artikel om flygolyckorna.
Vet ej om den är bakom en betalvägg.

Ja, artikeln är bakom en mycket tjock och ogenomtränglig betong/betalvägg. Tyvärr.
Please, en kort sammanfattning. Finns det hopp eller är det kört?
Tack.

Disse76
2019-03-19, 07:17
Ett tips att få reda på vad det är för kärra flygbolagen använder om det nu inte står vid bokning är att googla flightnummret och flygplatserna som ni flyger imellan, Oftast får man upp bilder på vad för kärror dom använder.

/Mange

El Gringo
2019-03-19, 09:57
Om du går til http://www.seatguru.com , så kan du legge inn hvilken flight du har.
Da får du opp flytype, seteplassering osv.

Kalimera
2019-03-20, 07:19
Please, en kort sammanfattning. Finns det hopp eller är det kört?Det var en lång artikel på två helsidor, så det är för långt för att sammanfatta. De skriver nästan varje dag.

malou
2019-03-20, 10:08
Her er en artikkel fra norske DN (dagens næringsliv ) om Norwegians Max, og omstendigheter rundt Boeing OG Norwegian. Ubehagelig lesing. Tilliten til herr Kjos er fra min side i bratt stup. Ja da, business er business - men etikk og tillit må telle med. Man kan bare håpe at det som avdekkes får konsekvenser i fremtiden.

Norwegians piloter går hardt ut mot Boeing og flyselskapet:

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/norsk-pilotforbund/boeing/norwegian-piloter-hardt-ut-mot-boeing-og-myndigheter-det-er-veldig-uheldig/2-1-569565

El Gringo
2019-03-20, 10:21
Til de av dere med angst for å bruke disse flyene; jeg forstår bekymringen, men dette er nok fikset i løpet av kort tid.
Selve flyene er det nok ikke noe feil med, men alt tyder så langt på at det er noe galt med avionikken, dvs. elektronikken/styresystemet.

Flyene blir mer og mer avanserte bl.a. av sikkerhetsmessige årsaker, slik at flere funksjoner og mekanismer automatiseres.
Det er akkurat som i biler.
Både fly og biler blir sikrere og sikrere for oss som bruker dem, men noen ganger er det barnesykdommer med funksjonene og mekanismene.
Det hender jo rett som det er at visse bilmodeller tilbakekalles.
Det kan være biler som bremser av seg selv, gasser av seg selv, airbag som utløses uten videre osv...
Problemet med automatiske funksjoner i fly er at en feil kan få mye større konsekvenser enn i en bil.
For ikke mange år siden hadde Airbus et problem med at flyenes styresystem tok fullstendig kontroll og sendte flyet i et bratt stup til tross for at pilotene ville noe annet.
Dette ble øyeblikkelig "godsaker" for Boeing, som uttalte at hos dem hadde alltid pilotene det siste ordet...
Nå er det altså Boeings tur.

Airbus fikset softwaren, og den aktuelle flytypen (A330) er i dag utrolig sikker.
Til trøst kan det sies at flyene blir mye sikrere av slike ulykker, og jeg tipper det ikke tar mange ukene før MAX-flyene er på vingene igjen med forbedret software som det sikreste flyet man kan bruke.
Boeing har ikke råd til å ta sjanser her, og når de fikser feilen, så blir det fikset ordentlig.

Man må heller ikke glemme at uansett flytype, så er turen til flyplassen mye farligere enn selve flyturen.
Han en trygg og god reise :)

malou
2019-03-20, 10:35
Angst er vel sterkt? Hvis man ikke er flyredd generelt. Noen er det. Synes for min del at det akkurat nå er interessant å lese om hva som foregår utenfor flyene Ang_elx

bye_bye

El Gringo
2019-03-20, 10:59
Angst, bekymring osv...
Nyanser av samme sak etter min mening, og jeg synes virkelig synd på de som ikke synes det er så trivelig å sette seg på et fly og som får hele eller deler av ferieopplevelsen ødelagt pga. dette. Så er det jo det rent praktiske i tillegg; vil det bli forsinkelser, kanselleringer osv.?

Jeg er helt enig i at det er mest interessant å lese om det som hender mellom flyreisene, men slik det er nå forstår jeg godt at fokus kan bli noe annet.

Netwolf
2019-03-23, 06:05
Om du går til http://www.seatguru.com , så kan du legge inn hvilken flight du har.
Da får du opp flytype, seteplassering osv.

Tack för den länken. Nu sparad som favorit! :)

/Netwolf

Netwolf
2019-03-23, 06:10
Ja, artikeln är bakom en mycket tjock och ogenomtränglig betong/betalvägg. Tyvärr.
Please, en kort sammanfattning. Finns det hopp eller är det kört?
Tack.

Artikeln finns här (https://docdro.id/zn6sWAw), då "någon" tankat upp den :rolleyes:
/NW

RobEri
2019-03-23, 10:06
Artikeln finns här (https://docdro.id/zn6sWAw), då "någon" tankat upp den :rolleyes:
/NW

Mycket bra och pedagogisk artikel. Nu kan t o m jag styra ett 737 M8. Söker jobb som 737M8-pilot nästa vecka flabb_flab. Tack för artikeln.

Netwolf
2019-03-23, 10:14
Mycket bra och pedagogisk artikel. Nu kan t o m jag styra ett 737 M8. Söker jobb som 737M8-pilot nästa vecka flabb_flab. Tack för artikeln.

flabb_flab

Netwolf
2019-03-30, 11:06
Ja, som ni kanske läst, så har nästa bolag kånkat. Det är isländska Wow air (https://news.gtp.gr/2019/03/29/wow-air-shut-down-leaves-passengers-lurch/) som ställt in alla flygningar. Vem står näst i tur?

/Netwolf

Kalimera
2019-03-31, 16:11
Ja, som ni kanske läst, så har nästa bolag kånkat. Det är isländska Wow air (https://news.gtp.gr/2019/03/29/wow-air-shut-down-leaves-passengers-lurch/) som ställt in alla flygningar. Vem står näst i tur?Läste också det. Visste inte ens att de fanns. Tja, vem som står på tur får vi kanske snart veta. :o

Netwolf
2019-04-02, 16:43
Samtidigt som det är darrigt med flygen, så är det bara fler och fler bolag som öppnar flyglinjer till Grekland. Nu senast Air Canada (https://greekcitytimes.com/2019/03/29/air-canada-adds-more-flights-to-athens-for-peak-summer-season/). De senaste dagarna/veckorna rapporteras det om nya linjer från Österrike, Singapore, Australien younameit.

Hur mycket klarar Grekland? :eek::(

/Netwolf

Kajja
2019-04-03, 20:26
Jag blev själv lite darrig när jag såg att SAS eventuellt kommer gå i strejk i slutet på april:eek::eek: Nu visar det sig att datumet är satt till den 26e, 2 dagar efter vår avgång..phuuu!!! Sen kan dom strejka hur länge dom vill..för min del gör det inget..vi kommer hem nån gång, när dom är färdiga..hehe:D:D
/ Kajja bye_bye

piam
2019-04-03, 21:41
Nä men Kajja,hur ska vi då kunna åka till Samos,det får vara
slutstrejkat den 24 maj,vi far den 25 efter det kan dom fortsätta om dom
har lust och ork men inte längre än till början av juli,då ska
vi till vackra Jämtland en sväng.

Pia

IRSA
2019-04-03, 22:17
Jag blev själv lite darrig när jag såg att SAS eventuellt kommer gå i strejk i slutet på april:eek::eek: Nu visar det sig att datumet är satt till den 26e, 2 dagar efter vår avgång..phuuu!!!
/ Kajja bye_bye

Blev också lite darrig ett tag, men vi ska väl åka med Novair, har jag för mig...

Irene

Kajja
2019-04-03, 22:23
Haha..nu tänkte jag att strejken skulle vara lite lagom lång..3 veckor sådär! Tänk att ringa till jobbet; " -Halloj, jo vi har det SÅÅ bra!! Blir liiite sena hem bara.. typ 3 veckor senare än beräknat. Ska försöka att stå ut. Ha det så bra så hörs vi när planen börjar flyga mot Landvetter igen."_B-anana
/ Kajja bye_bye

Kajja
2019-04-03, 22:29
Blev också lite darrig ett tag, men vi ska väl åka med Novair, har jag för mig...

Irene

Va?! Då är jag nog helt ute och seglar!! Var helt övertygad om att vi flyger med SAS!! Pinsamt :o Då får vi hålla tummarna för att dom inte går i kk dom med!
/ Kajja bye_bye

IRSA
2019-04-03, 22:31
Ja det skulle inte vara dumt att bli fast på Rhodos ;-)
OM det inte vore för en liten "ytte-pytte" liten detalj, har ju ett jobb som väntar på att jag kommer tillbaka :-(

Irene

Kajja
2019-04-03, 22:47
Ja det skulle inte vara dumt att bli fast på Rhodos ;-)
OM det inte vore för en liten "ytte-pytte" liten detalj, har ju ett jobb som väntar på att jag kommer tillbaka :-(

Irene
Hmm..jo det har jag ju med.. men man kan ju alltid drömma!;)
Gonatt!
/ Kajja bye_bye

Kajja
2019-04-04, 07:06
Nä men Kajja,hur ska vi då kunna åka till Samos,det får vara
slutstrejkat den 24 maj,vi far den 25 efter det kan dom fortsätta om dom
har lust och ork men inte längre än till början av juli,då ska
vi till vackra Jämtland en sväng.
Pia

Ja nu får jag själv bita i det sura äpplet!
Det är vår resa till Portugal i juni som flygs av SAS! Blandade ihop det. Hoppas alla Kalimerianer kommer iväg som planerat.
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2019-04-05, 10:29
En annan sak som troligen kommer att påverka flygen är om det blir en hård Brexit.

Netwolf
2019-04-05, 12:22
En annan sak som troligen kommer att påverka flygen är om det blir en hård Brexit.

Verkligen! I den här artikeln (http://fortune.com/2019/01/21/hard-brexit-flights-cancelled/), lyfts farorna för en hård Brexit fram och där betydande prishöjningar är att vänta! :eek:
/Netwolf

Mahava
2019-04-07, 08:58
Verkligen! I den här artikeln (http://fortune.com/2019/01/21/hard-brexit-flights-cancelled/), lyfts farorna för en hård Brexit fram och där betydande prishöjningar är att vänta! :eek:
/Netwolf

haha skön artikel, vaknade ordentligt av John Barkow vrålandes "ORDER" flabb_flab (video som autospelades och hade tydligen mina högtalare på lite extra drag ... )

Kalimera
2019-04-24, 13:35
Strejken på SAS rycker närmare enligt SVT (https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sas-strejk-nara-resenarer-far-boka-om-biljetter).

Netwolf
2019-07-11, 06:44
Norwegians VD avgår med omedelbar verkan! (https://www.dn.se/ekonomi/norwegians-vd-lamnar-bolaget-med-omedelbar-verkan/) Vad händer nu? :eek:

/NW

Kalimera
2019-07-11, 13:34
Vinsten minskar andra kvartalet i år. Så här skriver DN:

"I rapporten för det andra kvartalet som presenteras i dag sjunker nettoresultatet till 82,8 miljoner norska kronor, jämfört med 300,3 miljoner under samma period i fjol."

Och DI skriver (https://www.di.se/live/norwegian-drar-in-direktflyg-mellan-stockholm-och-orlando/) att de drar in elva USA-destinationer för vintern.

Jag tror dock inte att det är någon ko på isen.

SteffTee
2019-07-11, 18:49
Norwegians stora problem, nu när de ska gå från expansion till lönsamhet, är att deras soliditet är relativt låg.
Vid expansion lever man på ett intensivt cash-flow där intäkterna direkt går ut i produktion och personalkostnader.
Nu ska det samlas i ladorna och då blir det ett annat tänk.
Nerdragningarna av USA-trafik är en direkt följd av detta. Man har helt enkelt inte tjänat några pengar på de billiga priserna även om det kanske har täckt upp kostnaderna.
Men jag tror som Janne; Kreaturen på fruset vatten står nog inte i skogsbrynet och väntar.

Masse
2019-07-11, 22:25
Jag har lärt mig att ha stor respekt för spiraleffekten inom företagsekonomin. När det går lite bättre och bättre och man kan vårda det väl så växer det gärna till sig mer och mer. Det ger väldiga möjligheter om man hanterar det väl.

Men tyvärr fungerar det med lika stor kraft i motsatt riktning, när det blir lite segt så blir man mera försiktig och räddhågsen och då blir det lite sämre och då blir man lite mera försiktig och då blir det lite sämre och då blir man lite mera försiktig och då blir det lite sämre och då ........ :mad: Svårt att vända!

Masse

Kalimera
2019-07-13, 13:20
Norwegians stora problem, nu när de ska gå från expansion till lönsamhet, är att deras soliditet är relativt låg.Typ så skriver Jacob Pedersen, analytiker på danska Sydbank, också. Han skriver bland annat så här i DN:

– Om du frågar mig så kunde det här inte ha ägt rum vid en värre tidpunkt, om man ser till vad som händer på verksamhetssidan. Många saker pågår runt Norwegian. Det är fortfarande ett företag som kämpar för sin överlevnad och som verkligen inte behöver ett vakuum i ledningen av bolaget.

– Björn Kjos har varit väldigt skicklig på att få företaget att växa, men han har inte skapat effektivitet. Det är två olika typer av bolag och plötsligt måste Norwegian fokusera på effektivitet och lönsamhet i stället för på tillväxt, säger han.

Läs mer på DN (https://www.dn.se/ekonomi/expert-riktar-kritik-mot-norwegians-avhoppade-vd/) (om den inte är låst.)

malou
2019-07-13, 17:56
Her er en fersk artikkel om Norwegian (uten betalingsmur). Ser ut som investorene har mistet tro på selskapet.

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095

Mahava
2019-07-14, 08:15
Känns som det enda rätta sätet flyga till Grekland är med Aegean :)

Aldrig varit några problem och tror inte de haft några strejker alls, nästa år är ju SAS kabinpersonal uppe för nytt avtal om man inte törs välja Norwegian, o vad man läst i media ibland är "finns ett visst missnöje" ett understatement. Lär bli en strejk eller två.

Och så mycket trevligare åka med Aegean till på köpet samt så hamnar ju pengarna hos ett grekiskt bolag :)

Kajja
2019-07-14, 09:42
Agean flyger till Kreta härifrån Jönköping.
Man är liksom i Grekland direkt när man har gått in i planet.klapp_klap
/ Kajja bye_bye

Netwolf
2019-07-14, 10:32
Agean flyger till Kreta härifrån Jönköping.

Tänk, det har jag aldrig tänkt på. Jag har två timmars resa till JKG, så det ska jag kolla på nästa gg. Annars har vi valt både Arlanda, Nyköping, Köpenhamn och Oslo-området. Men JKG är ju närmare än alla dessa. :)

/Netwolf

Masse
2019-07-14, 14:49
Oj då! Det hade jag inte koll på!

Vi tycker att vi är lyckligt lottade som inom tre timmars bilresa har tre flygplatser med internationellt flyg att välja på. Både Köpenhamn, Malmö och Göteborg. Men då har vi således numera fyra om vi även kan flyga från Jönköping.

........ men ...... ? Eftersom jag ju är väldigt nyfiken av mig så gick jag in på Aegeans bokningssajt för att ta en titt på hur ofta och när de flyger till Kreta från Jönköping. Men jag hittade inte Jönköping alls i deras lista över flygplatser.

Eller missuppfattade jag det? Lät ju nästan för bra för att vara sant. Handlade kanske inte om Aegeans egna rutter utan någon charter istället? Det brukar ju förekomma från Jönköping.

Masse

Kajja
2019-07-14, 15:42
Masse o Netwolf, det är charter🛫
Men man kan ju kolla om det finns flygstolar. Torsdagar kl.9.50 Ving och Tui.
/ Kajja bye_bye

Masse
2019-07-14, 20:18
Masse o Netwolf, det är charter🛫
Men man kan ju kolla om det finns flygstolar. Torsdagar kl.9.50 Ving och Tui.
/ Kajja bye_bye

OK. Då är jag på det klara. Charter-turer har vi koll på även från nära flygplatser. Men det blir sällan några riktiga klipp tycker vi. Dessutom är det begränsat med resmålen. Jönköping, Växjö, Kalmar mm. Ibland kan det poppa upp något fynd. T o m Kristianstad har ju försökt med ett par charterturer då och då.

Men ändå ..... tack för tipset! Alla tips är välkomna! Och precis som du skriver Kajja, ibland finns det ju en och annan flygstol till fantasipriser. Och då är det ju kul att få vara med i racet. Då gäller det att ha koll på alla alternativ! :D

Masse

Netwolf
2019-07-15, 05:42
Håller med Masse. Tack för tips. även om man sällan hittar superklipp på flygstolar just

/Netwolf