handdator

Visa fullständig version : Lavrio - Pireus


Chris
2006-05-07, 21:20
Hej alla,

Jag hade i min plan tänkt åka till Kea och därefter ska jag ta mig till Sifnos. Men tvärförbindelserna är lika med noll mellan öarna.

Nu är jag inne på att åka från Kea tillbaka till Lavrio och
därefter buss eller liknande till Pireus.
Annars hade båt Kea - Pireus inte varit så dumt, men där får jag inget "napp" i min sökning.

Är det någon som har egen erfarenhet eller känner till något bussbolag som kör den sträckan.

Vad kan en taxi kosta mellan dessa hamnar tro ?

Chris
bye_bye

Kalimera
2006-05-07, 21:33
Jag hade i min plan tänkt åka till Kea och därefter ska jag ta mig till Sifnos. Men tvärförbindelserna är lika med noll mellan öarna. När vi var på Kea avslutade vi resan på Santorini. Vi åkte Kea - Kithnos - Serifos - Sifnos - Santorini. Det gick inga båtar till Serifos/Sifnos från Kea, men från Kithnos var det mycket bra förbindelser med Serifos/Sifnos. Och mellan Kea och Kithnos gick det flera båtar i veckan.

Nu är jag inne på att åka från Kea tillbaka till Lavrio och därefter buss eller liknande till Pireus. Bussen från Lavrio (eller till) stannar inne i Aten, därifrån kan du ta taxi eller buss (och säkert metro) ner till Pireus. Om jag inte minns fel tog det en dryg halvtimme mellan Aten (Markopoulo) och Lavrio.

Chris
2006-05-07, 21:57
När vi var på Kea avslutade vi resan på Santorini. Vi åkte Kea - Kithnos - Serifos - Sifnos - Santorini. Det gick inga båtar till Serifos/Sifnos från Kea, men från Kithnos var det mycket bra förbindelser med Serifos/Sifnos. Och mellan Kea och Kithnos gick det flera båtar i veckan.


Ja, det är en möjlighet att åka via Kithnos, bara tidtabellerna stämmer, för jag vill inte ha en övernattning där, utan vidare direkt ner till Sifnos.

Ska sammanstråla med resten av sällskapet som åker direkt från Pireus ut till Sifnos.
Båt tiderna mellan Kea o Lavrio kan man inte klaga på. Och jag hade tänkt dra vid 7 tiden på morgonen in till
Lavrio, för att sedan ta mig till Pireus och möta upp där eventuellt. Det bästa hade ju varit att kunna åka båt från Kea till Pireus, men det går inte.

Men vi får se - bara båttiderna kommer så ...

Chris
bye_bye

Anli
2006-05-09, 22:00
Båt tiderna mellan Kea o Lavrio kan man inte klaga på.

Chris
bye_bye[/quote]



Har du hittat båttider Kea-Lavrio? I så fall var? Jag har letat och letat men lyckas inte hitta något :( .

Anna-Carin

Janérik
2006-05-09, 23:06
Har du hittat båttider Kea-Lavrio? I så fall var? Jag har letat och letat men lyckas inte hitta något :( .

Anna-Carin
Sök på GTP (länk på förstasidan här) och sätt in "Port Code" "ANI" och "LAV" så kommer det upp två sidor med båttider.

Mvh Janérik