handdator

Visa fullständig version : Hotell Adonis


Suzanna
2006-05-07, 12:03
Hej! Jag och min pojkvän ska till grekland i sommar och båtluffa. Sista natten innan hemfärd ska vi övernatta på Adonis. Vi har ringt och bokat ett rum nu flabb_flab
Vi blev aldrig ombedda att ange någon annan information än vårat efternamn. Är det någon som bott där och vet om det bara är att ange sitt namn och sen har man ett rum.

kari
2006-05-07, 12:27
Hej! Jag och min pojkvän ska till grekland i sommar och båtluffa. Sista natten innan hemfärd ska vi övernatta på Adonis. Vi har ringt och bokat ett rum nu flabb_flab
Vi blev aldrig ombedda att ange någon annan information än vårat efternamn. Är det någon som bott där och vet om det bara är att ange sitt namn och sen har man ett rum.

Jeg synes du for sikkerhets skyld skulle ringe dit igjen.
De bruker å be om en fax med bekreftelse på at de kan belaste et creditkort for første overnatting.
(for ikke å tape penger om man ikke dukker opp. Denne fax får dere tilbake når dere kommer, man må betale med kontanter på ADONIS)

Om man er stamgjest ;) , kan det hende man slipper å sende dem denne faxen.
:) Kari

ATELLADA
2006-05-07, 12:57
Vi blev aldrig ombedda att ange någon annan information än vårat efternamn. Är det någon som bott där och vet om det bara är att ange sitt namn och sen har man ett rum.[/quote]

Jag bokade också på Adosis.
Behövde heller inte uppge annat än efternamnet.
Men man måste, om jag fattade den något bristfälliga Engelskan rätt, ringa och bekräfta 2 dagar före ankomsten.
Så glöm inte det!;)

Suzanna
2006-05-07, 13:12
Hej! tack för snabbt svar :) Ja, de sa att vi skulle höra av oss någon dag innan och berätta när vi kommer till athen. Det ska jag inte glömma ;)

kari
2006-05-07, 21:30
[/quote]
Jag bokade också på Adosis.
Behövde heller inte uppge annat än efternamnet.
[/quote]

Det kan jo være at de har hatt så god erfaring med at folk kommer som bestillt, nå etter at Kalimeramedlemmer har begynt å fylle opp hotellet klapp_klap Kari

anna
2006-05-25, 21:11
Hej Hej!
vi funderar oxå på att boka en natt på adonis. Är lite nyfiken på vad ni fick för pris?
Anna

Marianne
2006-05-25, 22:01
Stammis eller ej, - de vill gärna veta vilken tid man kommer.
Skulle man sen bli försenad då är det nog klokt att slå på tråden, så att de verkligen VET att man är på väg.
De har alltid folk som kommer från gatan och frågar om rum, så om man har sagt att man kommer på en bestämd tid och sen inte dyker upp, då hyr de kanske ut rummet - men jag vet inte hur länge de väntar med att "förklara rummet ledigt". Bra att hålla kontakten någon dag innan!

Angående pris, så har jag fått priset 86 euro pr. natt för ett dubbelrum (82 om man stannar mer än två nätter).

Ring gärna igen, de som sitter i receptionen brukar prata ganska utmärkt engelska.