handdator

Visa fullständig version : taxi från chania??


j-lem
2006-05-07, 10:26
tjena alla glada kretaresenärer!!
jag har bara en liten fråga. alltid när vi har åkt till underbara kreta, så har vi haft transfer från flygplatsen. men i år så har bara bokat flyg. e de nån därute som vet hur mycket en taxiresa kostar från chania flygplats till hotell lilium i agia marina?
tacksam för svar
mvh jani med familj som landar på kreta den 13:e juli!!!!:-)

Ivi
2006-05-07, 11:33
För tre veckor sedan betalade vi 17 euro från flygplatsen till Chania stad, till Agia Marina kostar det nog ett par euro till.

Ha det bra på Kreta!

Ivi
-som reser till Kreta igen i slutet av september :)

AndersK
2006-05-22, 20:10
Hej!!
Vi betalade 20 euro enkel, från flygplatsen till Chanias busstation i slutet av april och detsamma i andra riktningen en bit in i maj. Försök till prutning gav inget resultat!
Ni måste säkert - som nämnts av Ivi - lägga till ytterligare ett antal euro för resan till Agia Marina.
Må väl på resan!
Anders

Ninette
2006-05-24, 21:57
Fra flyplassen til Agia Marina må du regne med å betale rundt 30 €, kanskje litt mer. Et godt råd er å avtale pris på forhånd.

Noen ganger fylles drosjene opp med flere passasjerer som skal i samme retning. Da tar de full pris fra alle som er med på turen. Om det er lov, vet jeg ikke....

ricky
2006-05-24, 22:14
17-20€ Låter helt ok tilll Chania tycker jag!

Nästa gång blir det taxi till o från flyget:)

Argyris
2006-05-29, 19:54
Jag åkte från Maleme till flyget 1 vecka sedan, ca 258€, Ag Marina ca €18

När ni kommer till Flygplatsen så finns det fasta priser till alla angränsade orter vid taxistånd. Detta är grekisk lag. Det skall ej vara dyrare än detta priset.

Detta gäller ej om man ta en taxi som ej stå vid taxistånd.

T.ex. man st i Platanias och vinkar på en taxi, så gäller det han säger, om man gå till taxistånd, så gäller ett annat pris.

Jag har telnummer till en bra taxi (som kan engelska, som ej röker i bilen, som kör ganska bra)
Denna taxi har "hemort" Platanias / Maleme

ciakoohler
2006-05-29, 22:09
[quote=Argyris]Jag åkte från Maleme till flyget 1 vecka sedan, ca 258€, Ag Marina ca €18

258 från Maleme måste väl va skriv fel .För övrigt betalade vi 17 € från flygplatsen t buss stationen i Chania den 11 e maj

Peter_2006
2006-05-29, 22:50
Jag skall åka från Chania till Almyrida vad kostar Taxi där tro?
Ca. 3mil tror jag det är det går nog ingen buss så sent som mitt plan kommer.

Netwolf
2006-05-30, 10:24
Jag skall åka från Chania till Almyrida vad kostar Taxi där tro?
Ca. 3mil tror jag det är det går nog ingen buss så sent som mitt plan kommer.

Jag vill oxå veta vad en taxi mellan Chania flygplats och Almyrida kostar. Vi är två vuxna och ett barn. Ibland har jag varit med om att chaffisen vill ha extra betalt när man har mycket bagage. Jag är osäker på om detta är kutym eller inte.:confused:

Kalimera
2006-05-30, 10:52
Ibland har jag varit med om att chaffisen vill ha extra betalt när man har mycket bagage. Jag är osäker på om detta är kutym eller inte.
Det är ganska vanligt.

Argyris
2006-05-30, 11:02
det var 25€, helt klart felskrivet...

tinatoon
2006-06-01, 10:27
Suck, detta är verkligen ett långskott, men jag landar i Chania den 10 juni klockan 21.40 och ska till Hersonissos... Sista bussen går 21.00 från busstationen, och taxi kostar 144€, så det är möjligtvis ingen annan som ska åt samma håll som mig så man kan samåka....?
Longshot som sagt, jag vet, men man måste ju chansa, har ingen lust att sitta fast på "fel" sida av ön en lördagnatt...

Tacksam för hjälp!

ciakoohler
2006-06-01, 10:38
Jag hade tagit ett rum i Chania o sen bussen till Hersonisos dan efter.Kostnad Taxi t C 17-18 boende 35-45 buss t H högst 10.halva priset tyx det mig

Joppan
2006-06-01, 10:48
Joppan här!

Vår hotellägare skickar en taxi till flyget för att hämta oss för 40 euro, har hon erbjudet sig att göra.

Är det ett ganska normalt pris eller är det ocker eller kanske rent billigt
vi har alltid åkt med transferbussen men den har börjat ta så himla lång tid för dom kör ju ner i Almyrida numer, så i år har vi tänkt ta en taxi.

Man vill ju fort fram så man får byta om och hoppa i plurret _B-anana

//Joppan med 70 långa dagar kvar

emy
2006-06-01, 14:22
Såg att det var något hotel i Georgioupoli som tog 35 euro.Men 40 stämmer väl ganska br.
/emy

Peter_2006
2006-06-01, 17:24
Suck, detta är verkligen ett långskott, men jag landar i Chania den 10 juni klockan 21.40 och ska till Hersonissos... Sista bussen går 21.00 från busstationen, och taxi kostar 144€, så det är möjligtvis ingen annan som ska åt samma håll som mig så man kan samåka....?
Longshot som sagt, jag vet, men man måste ju chansa, har ingen lust att sitta fast på "fel" sida av ön en lördagnatt...

Tacksam för hjälp!

Vad synd jag landar den 3 juni det hade varit perfekt annars.

tinatoon
2006-06-01, 19:14
ciakoohler>>> Reser med katt, så det är inte så bara. Även om hotellet godkänner att man har katt med sig så blir det omständigt att stanna en natt på okänt ställe utan kattlåda och där man inte törs släppa ut hnm. Tro mig, även jag har räknat i pengar att det skulle vara billigare att stanna en natt på hotell...

Till Peter>> Ja, attans, men trevligt hade det varit annars! :)

Peter_2006
2006-06-01, 19:29
Jag ringde till Apollo och fritidsresor och frågade om det fanns
någon möjlighet att få betala för att åka med deras transferbussar.
Fritidsresor sa absolut nej men Apollos man som jag pratade med menade
att man kan alltid fråga personalen på plats osv. så får de avgöra.


Synd att du åkte den 10:e men förslaget om att övernatta i Chania verkade
smart.

tinatoon
2006-06-01, 19:34
Peter! :)

Jodå, jag har hört med en kompis som jobbar för MyTravel där nere, problemet är väl att flyger dom på Chania har dom inte transfer ända till Hersonissos utan snarare max till Rethymnon förmodligen. Så, dit tar jag mig förmodligen, frågan är bara hur lång tid det tar, och sen ska man ändå med nån slags taxi därifrån sen.
Håller på o kollar upp vad det kostar att hyra bil... Som sagt, man vill ju inte vara kvar på "fel" sida av ön när nattlivet pågår som bäst där hemma, hehe. Och missen blir nog gladast om han får komma "hem" asap också. :)

Peter_2006
2006-06-01, 19:36
Jag skall bo i Almyrida så jag kanske kan ha lite tur med transfern.

tinatoon
2006-06-01, 19:58
Peter.

Haha, ja till Almyrida kan man ju typ GÅ jämfört med till Hersan, så det blir nog inga problem o lösa. :) Lycka till, hoppas du får trevligt!