handdator

Visa fullständig version : Båt eller flyg till Milos


tompa
2006-05-05, 22:25
Nu börjar det verkligen närma sig. Tre veckor kvar och ni kan räkna med att vi läst alla andras inägg och frågor. Det är ju vår första ö-luff. Så lite funderingar dyker alltid upp. På grund av ändrad tidtabell så kommer vi att landa i Athen 11.30 den 27/5 isället för 21.15. Det ger ju en massa mer möjligheter och mer funderande när der gäller vilken rutt, vilken ö vi ska ta först. Vi är båda överrens om att vi vill till Milos och Sikinons. Problemet är att det bara (ÄN SÅ LÄNGE) går katamaran (39,80 E per person kl. 16.30) till Milos (ank 18.30). Den kostar nästan lika mycket som inrikesflyget (avg 16.30, ca 40 min flygtid 84 E för två ). Hur skulle ni göra? Någon annan som har erfarenhet hur det var förra året vad gäller tider för bilfärjor lördagar till Milos i försäsong.

Tompa

Hellen
2006-05-05, 22:41
Hej!

Har själv aldrig flygit samma sträcka, jag skulle inte tveka att ta flyget istället för båt då det skiljer så lite i pris, visserligen tycker jag att båtresan är en del av semestrandet, men vad härligt det är när man väl är framme...
Lycka till med luffningen

tompa
2006-05-05, 22:57
Ja, det är ju så vi också känner. Men förmodligen kommer vi att ändra oss flera gånger till innan vi ska åka.
/Tompa

anderss
2006-05-07, 02:20
Ta det som passar er bäst.Anpassa tid efter flyg och båt.