handdator

Visa fullständig version : Platanias 13 maj


Qwaser
2006-05-04, 14:23
Hej!

Nu är det bara 9 dagar kvar till vår resdag:D . Är det några fler här som åker till Platanias med Sterling den 13/5. Kanske några som skall bo på Sirios Village? Längtar och önskar att tiden går fort till avresa. Hoppas att vädret blir lite bättre. Såg att vi har varmare här i Sverige idag än på Kreta. Lustigt.
Detta är första resan med barnen 4+7 år. Vi har bokat via Lastminute.se. Är lite nervös att inget är bokat, utan att vi bara har betalat en massa pengar. Kommer till Arlanda och så har vi inget flyg. Vad nojig man kan vara.
Vad är rimligt att betala för taxi mellan Chania flygplatsen och Hotellet?

Arne
2006-05-04, 16:57
En förhandlingsfråga det här med pris för Taxi!!! Men, gör upp i förväg innan ni sätter er i taxin!!!

God vägledning kunna vara Chania Airports rekommenderade priser.

The indicative taxi fares from the Chania airport to the most popular destinations in Crete are:
Agios Nikolaos 114 €
Chania12 €
Georgioupolis29 €
Heraklion83 €
Kolimbari25 €
Maleme21 €
Paleochora52 €
Platanias17 €
Rethymnon40 €
Sfakia48 €
Stalos15 €



Men så bero det ju på om det är dagtid eller natt-tid. Olika taxor gäller.

Nog torde ni ändå kunna klara hem en resa från flygplatsen och ut till Plataniias runt 20€ nånstans.

Arne

Sammons
2006-05-04, 17:31
Ha det så trevligt! klapp_klap

myssa
2006-05-05, 21:12
hej
om du ska få taxiresa för 20€ till platanias från chania flygplats så får du nog tjata en hel del.
fast jag åkt ensam(dyrare med flera bagage)har jag inte kommit under 25€.
tycker att det känns obekvämt att stå och dividera priset hur länge som helst.
det är ändå billigt jämfört med hemma i sverige.
och ett mycket bekvämt och snabbt färdmedel.
direkt till dörren och man slipper stanna på 15 ställen då man åker buss.
men jag vet om de listor med riktpriser som är gällande, som arne skriver om men inte alltid stämmer överens med verkligheten.
och det står säkert ett sterlingplan och väntar på er den 13/5.
ha en fin tid i platanias
kalo taxidi=trevlig resa
myssa...........

Ivi
2006-05-05, 21:37
På lördag kväll (18-tiden lokalt) 15/4 kostade taxi från flygplatsen till Chania gamla stad 17 euro. Antar att det kostar några euro mer till Platanias.

Ivi