handdator

Visa fullständig version : Utflyktsbåtar?


Moz
2018-07-26, 08:35
Hej

Vi ska åka till Sifnos om ett par veckor och funderade på att kanske åka på någon form av dagsutflykt runt ön.

Är det någon här som vet om det finns? Och i så fall, vad är det för typ av utflykt?

Vi reser med barn som är mellan 6 och 17 år så kanske inget jätteavancerat, men gärna någon utflykt som stannar på någon undangömd strand eller dylikt där barnen kan bada etc.

Tacksam för alla tips :)

/Moz:)

RobEri
2018-07-26, 10:44
När vi var på Sifnos, jag tror de var i början på 90-talet, fanns det badbåtar från Kamares (hamnen) till Vathi under högsäsongen. Jag tror vi var där i slutet av juni eller början av juli och vi åkte badbåt från Kamares till Vathi. Vathi var mycket trevlig, mycket fin och barnvänlig strand (!), vet inte hur det är nu. Det är en ö som jag kommer att återbesöka, utan tvivel.
I allmänhet finns det badbåtar på många öar under högsäsongen, ofta fiskare som drygar ut kassan med lite extra turer. Så, jag tror inte det blir något problem för er.

Kalimera
2018-07-26, 18:51
Är det någon här som vet om det finns? Och i så fall, vad är det för typ av utflykt?Jag har varit på Sifnos fyra gånger och har aldrig sett något utflyktsbåt. Men det kan ju finnas ändå. Vi har aldrig varit där under högsäsong.

Fix
2018-07-30, 13:18
Var på Sifnos i begynnelsen av juli. Det finnes nå en charterbåt i Kamares som tilbyr dagsturer, men man bør kanskje være flere enn 4 personer for en slik tur.

Båten ligger til kai rett der hvor man går av fergen.

Kalimera
2018-07-31, 09:56
Var på Sifnos i begynnelsen av juli. Det finnes nå en charterbåt i Kamares som tilbyr dagsturer, men man bør kanskje være flere enn 4 personer for en slik tur. Det var en medlem i vår FB-grupp som igår skrev om en utflyktsbåt från Kamares. Det är säkert den du menar. Båten heter Princess Sofia och finns att läsa om här (https://www.sifnosislandcruises.com/).

Fix
2018-08-01, 10:35
Stemmer, det er denne båten jeg tenker på.

Ann
2018-08-12, 16:21
Det finns en utflyktsbåt, jag vet inte hur ofta den går. Den ligger i Kamares där färjorna lägger till. Fråga på turistbyrån

Ann
2018-08-12, 16:23
Oj, jag såg inte tidigare svar, men det är helt rätt som det står i svaren. Princess Sofia heter den