handdator

Visa fullständig version : Storleken har betydelse


Elisabet
2006-05-04, 10:01
Hur är det med storleken på Kalimera-tröjorna? De lär ju vara stora i storleken, men hur stora? Ska man köpa en storlek mindre än man brukar? Eller två?
Ni som drar st 38, vilken tröjstorlek är lagom till er, om den hellre ska sitta lite lagom tajt än ledigt?

Ni som har köpt st 160, hur stor är tröjan på ett barn som behöver st 150 i vanliga fall? På tok för stor eller?

Eva L
2006-05-04, 10:25
Hur är det med storleken på Kalimera-tröjorna? De lär ju vara stora i storleken, men hur stora? Ska man köpa en storlek mindre än man brukar? Eller två?
Ni som drar st 38, vilken tröjstorlek är lagom till er, om den hellre ska sitta lite lagom tajt än ledigt?

Ni som har köpt st 160, hur stor är tröjan på ett barn som behöver st 150 i vanliga fall? På tok för stor eller?

Jag har cl 160 och den är lite stor men användbar. Nu är jag kort men defintivt inte mager och har både armmuskler och lite kvinnliga former. Normalt har jag damstorlek 36 eller small. Ibland st 34 om plagget är stort.
Gissar att för den som normalt har st cl 150 blir kalimeratröjan något att växa i.

Eva

ENIAC
2006-05-04, 15:42
Jag beställde en tröja i 160 cl, och den är NÅGOT stor, men inte så att den är jättepösig. Den sitter helt enkelt som en vanlig t-shirt (ledigt, m a o), och inte som en vanlig "tjej-top". Jag är 176 cm och har normalt stl 36-38. På ett barn så blir den nog alldeles för stor, skulle jag tippa.

Veronica

Lissi
2006-05-04, 16:44
Ja och jag som är 162 cm och "small" annars har tröjor i small och de är ALLDELES för stora! Tänkte inte på att beställa i 160.....Nu väntar jag in LINNEN...som sitter åt lite....

Den som väntar på något gott......;)

Lissi

MariaJ
2006-05-08, 23:06
Elisabet! Jag har en i storlek M som du kan få pröva om du vill, vi bor ju på samma ställe! Men jag åker till Kreta på torsdag.... suck!

Elisabet
2006-05-08, 23:34
Elisabet! Jag har en i storlek M som du kan få pröva om du vill, vi bor ju på samma ställe! Men jag åker till Kreta på torsdag.... suck!Nej men HEJ bye_bye Är det du :) Inte har jag fattat att du har blivit medlem, fast jag ju vet att du läser här ibland flabb_flab

Ska ni fara på torsdag!! Så härligt!

Tröjan provar jag gärna, men det är ingen brådska. Det får bli vid tillfälle. Om inte annat ser jag väl dig på jobbet någon dag, jag ska snart börja "springa" där igen.

Har du sett att det bli grekiskt knytis här om knappt tre veckor. Ni har väl hunnit hem då, så ni kan vara med! Kolla här: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3939

Katharina
2006-06-02, 21:54
Har precis bytt min medium till en 160 idag och den satt perfekt. Jag är någonstans mellan 38-40, så de är verkligen stora i storleken.

Lissi
2006-06-02, 22:00
Har precis bytt min medium till en 160 idag och den satt perfekt. Jag är någonstans mellan 38-40, så de är verkligen stora i storleken.

Oj....jag fick min tröja i 160 cl och DEN satt bra fast jag hade small innan och har annars 34-36!! Kalimeratröjorna passar verkligen alla! Precis som det ska vara.


Lissi, som fortfarande längtar efter lite slimmade linnen!

Kalimera
2006-06-02, 22:01
Lissi, som fortfarande längtar efter lite slimmade linnen!
I höst Lissi, inte förrän i höst. :o

Kalimera
2006-06-02, 22:03
Har precis bytt min medium till en 160 idag och den satt perfekt.
Bra att den passade Katharina, och himla trevligt att träffas!

Lissi
2006-06-02, 23:09
I höst Lissi, inte förrän i höst. :o

Det låter BRA_B-anana Fast jag hade ju gärna haft ett par linnen med mig redan i sommar förstås!!;) Kommer bdlakanen då också???

Lissi- som är van att vänta

Kalimera
2006-06-02, 23:15
Kommer bdlakanen då också???Vet inte just nu, badlakan tar så mycket lagerplats. Jag ska i vilket fall kolla upp det, och en del andra prylar.

Katharina
2006-06-04, 21:04
Bra att den passade Katharina, och himla trevligt att träffas!

Detsamma! flabb_flab

Ruby
2006-06-06, 20:43
I höst Lissi, inte förrän i höst. :o"I höst" - kan man tolka det som innan den 25 september? ;)

Ruby - som åker till Grekland då :rolleyes:

Kalimera
2006-06-06, 20:48
I höst - kan man tolka det som innan den 25 september? Förhoppningsvis. Jag och Camilla ska åka till företaget som tar fram tröjorna när vi kommer hem från Grekland i sommar (eller något senare). Då ska Camilla prova olika slags tjejmodeller, förhoppningsvis hittar vi något som passar. Har fått hem prover tidigare men det var inte snygga alls. Inte ens på mig. :D

Ruby
2006-06-06, 21:04
Förhoppningsvis. Jag och Camilla ska åka till företaget som tar fram tröjorna när vi kommer hem från Grekland i sommar (eller något senare). Då ska Camilla prova olika slags tjejmodeller, förhoppningsvis hittar vi något som passar. Har fått hem prover tidigare men det var inte snygga alls. Inte ens på mig. :DÅh, det låter lovande! klapp_klap

Ruby

Abi
2006-06-07, 09:19
Har fått hem prover tidigare men det var inte snygga alls. Inte ens på mig. :D

Säger i o f s inte så mycket.:rolleyes:

Skämt åsido, det är fantastiskt vilket jobb ni lägger ner.
TACK så jättemycket för det!klapp_klap

Kalimera
2006-06-07, 14:49
TACK så jättemycket för det!klapp_klap
Tack själv! :)