handdator

Visa fullständig version : Även efter påsk.........


Brige
2005-04-05, 21:42
..........är jag rätt glad;) eftersom solen har lyst så vackert och snön har smält undan rejält de senaste dagarna:) Lökväxterna i min rabatt kikar upp, en del uppkäftigt, andra lite försiktigt. Men snart så...........;):D I helgen satt jag ute på verandan med ansiktet mot solen sedan jag först tagit bort den sista packade snön därifrån och spridit ut den på gruset. Aaahh, mer än +20 i det vindskyddade hörnet mellan den öppna dörren och väggen. Underbart helt enkelt. Och hur många dagar kvar:confused::confused: Tänk att jag alltid glömmer att kolla det! Mycket märkligt:cool::o Men färre än 70 i alla fall. Så dää!

Brige

Janet
2005-04-06, 09:08
Det låter väldigt härligt på din veranda Brige...!

Vi hade fått för oss att göra en liten utflykt på cykel här i Umeå i måndags.. men det var lerigt, snöigt, slaskigt och vi hittade ingen mysig plats (var nog ute och snurrade på fel ställe) och vi fick gott åka hem och äta våra mackor.

70 dagar låter underbart... var bär det av, mer exakt?

Janet

Brige
2005-04-10, 15:39
Det låter väldigt härligt på din veranda Brige...!
70 dagar låter underbart... var bär det av, mer exakt?
Janet

Denna helgen har det inte varit lika varmt, tyvärr, utan småkyliga vindar har kilat runt knuten upp från havet. Men så är det ju med våren;) och snart blir det ändå varmare får vi hoppas:):D
Jo, vi landar på Kos 9 juni och luffar sedan norrut med hemresa från Samos. Det är de riktigt SMÅ öarna som lockar oss denna gången, Lipsi, Arki, Agathonissi. Så gör vi kanske återbesök på Fourni. Så har vi även Ikaria kvar, men den ön är större och har så mycket att bjuda så där krävs nog flera dagars vistelse så vi får se. Härligt ska det bli i alla fall:p:p

Brige