handdator

Visa fullständig version : Jasmine village


Lodenskan
2006-05-04, 08:18
Hej
Är det ingen här som varit på Blue star Jasmine Village med Fritidsresor i Platania??
Skickade ut frågan under Kreta och fick inte så mkt svar där???
Skulle gärna vilja veta vad ni tyckte om standard, service, trivsel...
Hur var närmaste stranden? Frukosten?
Vi ska dit i augusti... läääääängtar.
Tack på förhand Lodenskan

CH
2006-05-04, 09:32
Hej

Vi bodde på Jasmine Village för några år sedan och vi tyckte att det var helt OK. Poolområdet är rätt stort med en avskild barnpool. Jag kan inte säga så mycket om service och mat för vi åt aldrig på hotellet eller behövde hjälp med något. Hotellet ligger bra med nära till restauranger mm. För att komma till stranden måste man korsa vägen som är rätt så trafikerad. Stranden är bra, men inte långgrund (med tanke på ev småbarn) och det kan vara ganska höga vågor emellanåt.

Ha en bra semester!

/CH

Oliven
2006-05-04, 11:13
Har också bott där förra året och tyckte att det var ett jättebra hotell, fräscht och snyggt och nära till allt. Skulle gärna bo där igen och det är ju ett gott betyg. Ha en bra resa!

Lodenskan
2006-05-04, 11:40
klapp_klap Tack så mkt för era svar!!!
Det ska bli underbart att komma til Grekland igen!!!
Längtar...
Har inga småbarn så det är bara härligt när det inte är för långgrunt....
Tack igen....

Lilleva
2006-05-08, 20:32
Hej!
Bodde på Jasmine förra året med min dotter på 9 år. Vi ska dit i maj igen, och tar även med en liten tjej till. Vi åt inget på hotellet förutom frukosten, och den var ingen hit tyckte jag! Det finns ju gott om andra bra restauranger i området.
Hotellet kan jag inte klaga på och absolut inte stranden; jag längtar verkligen dit igen! Hoppas du får en kanonbra semester!

Argyris
2006-05-10, 13:42
Mycket trevligt hotell nära allt i "tourist" platanias.
Tyväär måste du korsa vägen i Platanias för att komma till stranden, men det går... :rolleyes:

myssa
2006-05-10, 15:06
håll i barnen det är lätt att bli påkörd, jag vet!!
flög som en vante men landade med livet i behåll.
visst är det turistiskt i platanias, men som jag sagt tidigare så finns det genuina ändå kvar mitt i alltihopa.
och ett stenkast upp ovanför platanias finns gamla platanias med fin utsikt och flera bra tavernor.
lite varmt att gå upp om det är 35-40 grader men väl värt mödan.
stranden är lång och fin att bada vid.
i platanias finns allt ni kan tänkas behöva.tavernor,gyroställen,inka snabbköp,fotoaffär med internetservice,souvenirshopar,barer,discotek,banker flera uttagsautomater ja allt ni vill ha och kan tänkas behöva.
jag har ej bott på jasmine village men det är ett fint hotell, jag har kikat in bara.
ha en underbar semester, jag är där nere hela augusti :)
myssa.............

jojeås
2006-06-26, 15:46
Nu är vi hemkomna efter två underbara veckor på Kreta. Vi bodde på Jasmine Village under vår semester och du vill ju veta lite om hotellet. Vi hade en enrumslägenhet med extrasäng. Rummet var helt okej men det blev lite trångt med en extra säng. Dessutom hade vi velat ha en tvårummare eftersom vi skulle bo där i två veckor men det funkade bra trots allt. I vår resa ingick frukost, jag antar att det gör det för er också. Frukosten var okej, men inte mer än så. Två veckor med samma frukost blir lite väl tråkigt. Det serverade vitt och grovt bröd, flingor, yoghurt, sylt marmelad, nutella, skinka, ost, kokt ägg, tomater och gurka, stekt ägg och bacon eller småkorvar, te, kaffe, juice (två sorter) och färsk frukt (vattenmelon). Frukosten serveras mellan kl 7-9 eller 9-11. Man blir tilldelad vilken sittning man har vid ankomsten. På hotellet anordnade man poolparty (söndagar) och kretensisk afton (onsdagar) men vi deltog inte på dem. En kväll åt vi i hotellets restaurang och maten var okej, dock inte det bästa vi åt under vår semester.
Poolområdet var också bra, stor pool med avskild barnpool med rutchkana. Ett hett tips... gå ner tidigt på morgon, gärna innan 7.30 och lägg era handukar på solstolar, annars är de upptagna hela dagen i princip. Det står i hotellpärmen och på skyltar att man inte får göra så, men ALLA gör det så då gjorde vi det också.
När man skall gå till strander måste man korsa huvudgatan. Och de kör som riktiga galningar vill jag lova. Titta er för väldigt noga... Vi badade på stranden som ligger direkt höger om hamnen. Det var fin strand, dock så är det mycket sten precis i vattenbrynet men en meter ut är det fin sandbotten. Det blir djupt relativt snabbt, upp till bröstet ungefär men sedan är det just det djupet en bra bit ut.
Det finns många restauranger i Platanias och man behöver inte äta på samma restaurang två gånger, om man inte vill förstås. Vi hittade en jättebra restaurang, dock har jag glömt namnet på den. Den börjar iallafall på bokstaven A och ligger längst upp i gamla byn, gå så långt upp ni bara kan så hittar ni nog dit.
Vi gjorde en utflykt under vår semester och det var till Gramvousa och Balos Bay. Paradiset på jorden skulle jag vilka säga. Åk dit...ni kommer inte att bli besvikna. Vi gjorde utflykten genom Fritidsresor och det kostade 42 euro för vuxna och 20 euro för barn under 12 år.

Ja...vad finns det mer att berätta? Hör gärna av dig så svarar jag gärna på dina frågor.

Hoppas att ni får en underbar semester!!! Ni har verkligen något att se fram emot. Jag och resten av familjen skulle gärna åka dit igen och bo på Jasmine Village.

Mvh Åsa

Lodenskan
2006-06-26, 17:56
bye_bye Hej Åsa!
Tack så mkt för ditt utförliga svar!!!
Sitter här och är hungrig efter en stressig dag på jobbet och tittar på hur regnet piskar mot fönstret. Gissa om man längtar efter Grekland, grekisk sol och grekisk mat då??!!
Att ha bokat, och ha hela härligheten framför sej... det är nästan lika härligt som själva resan. Få längta, räkna ner (1 mån. o 27 dgr kvar idag) och kunna strunta i det svenska vädret.
Tycker det låter jätte bra det du skriver, vi gillar lite avslappnad miljö, där det inte är för "fint" och stelt.
Hur var städningen? En resa vi gjorde på Rhodos o ett *** hotell var jätte skitigt o filtarna (som man var tvungen att ha på sej för maken får mani med den j%#/a AC'n luktade armsvett. Det tar ner intrycket en hel del...
Var det mysigt i hotellbaren om kvällarna?
Nåt du vill jag ska hälsa Kreta när jag kommer ner;) ?

Kram o tack igen
Lodenskan

Gita
2006-06-26, 20:22
Vi hittade en jättebra restaurang, dock har jag glömt namnet på den. Den börjar iallafall på bokstaven A och ligger längst upp i gamla byn, gå så långt upp ni bara kan så hittar ni nog dit.


Restaurangen heter Astrea. Har man tur så blir de vuxna bjudna på gratis Ouzo eller öl och barnen på klubbor när man har kämpat sig upp för backen. De har dans och underhållning vissa kvällar.

jojeås
2006-06-26, 22:13
Restaurangen heter Astrea. Har man tur så blir de vuxna bjudna på gratis Ouzo eller öl och barnen på klubbor när man har kämpat sig upp för backen. De har dans och underhållning vissa kvällar.

Det stämmer, Astrea var namnet.

Städningen var helt okej tycker jag. Handdukar och lakan byttes två gånger per vecka. Även luftkonditioneringen fungerade bra, och den luktade ingenting, iallafall inte i vårt rum. Vi tyckte dock att luften blev lite torr i rummet när man hade på den, men det gör väl inte så mycket när det blir svalt och skönt istället.

Vi var aldrig i hotellbaren så det kan jag inte uttala mig om, däremot så finns det mysiga ställen i byn. Vi var väl inte ute speciellt mycket då vår 12-årige son var med. Sveriges gruppspelsmatcher såg vi dock på storbildsteve på en pub i närheten av hotellet.

Trevlig resa ännu en gång!!!

Mvh Åsa

inkfish
2006-06-26, 22:26
Förlåt;) men jag måste bara få fråga:

Frukosten var okej, men inte mer än så. Två veckor med samma frukost blir lite väl tråkigt. Det serverade vitt och grovt bröd, flingor, yoghurt, sylt marmelad, nutella, skinka, ost, kokt ägg, tomater och gurka, stekt ägg och bacon eller småkorvar, te, kaffe, juice (två sorter) och färsk frukt (vattenmelon).


Kallar du det TRÅKIGT? I min värld är det ett överdåd för att vara frukost:D

jojeås
2006-06-26, 22:33
"inkfish"

Som jag skrev var frukosten helt okej, men samma frukost i två veckor är inte vad jag är van vid. Det gick inte att variera den särskilt mycket tycker jag, kanske för att jag inte klarar av att äta stekt ägg och bacon/korv så tidigt på dagen. Och kanske saknade jag havregrynsgröt med äppelsylt...
Kanske skall jag ta tillbaka det jag skrev...? Klart att det är ett överdåd för att vara frukost.

inkfish
2006-06-26, 22:36
Nej det har du helt rätt i, saker som bacon och korv undviker man ju (även om det ser förbaskat frestande ut ibland:o )

Ta inte min anmärkning för allvarligt, jag blev bara lite full i skratt när jag såg din långa uppräkning.;)

jojeås
2006-06-26, 22:39
Ta inte min anmärkning för allvarligt, jag blev bara lite full i skratt när jag såg din långa uppräkning.;)[/quote]

inkfish...jag tog inte alls illa vid mig, däremot fick du mig att tänka till lite. Klart det ser konstigt ut när jag tycker att frukosten "bara var okej" och sedan radar upp det ena efter det andra som serveras...

Åsa

Lodenskan
2006-06-26, 23:24
Är ni tokiga... bacon o stekt ägg är väl alltid gottflabb_flab
Åhhhhh vad jag ska äta i Grekland... får väl ta o svälta tills dess :eek:

inkfish
2006-06-26, 23:31
Är ni tokiga... bacon o stekt ägg är väl alltid gottflabb_flab


GOTT ja, men en miljon points och en riktig kolesterolbomb redan till frukosten:cool:

Lodenskan
2006-06-26, 23:50
Äsch... sånt ska man skita i på semestern. Vem tänker på vad en mythos innehåller?_B-anana Massa kalorier....
Skål:)

Ingerp
2006-06-27, 16:08
GOTT ja, men en miljon points och en riktig kolesterolbomb redan till frukosten:cool:

Skippa Viktväktar-pointsen och kör Atkins på semestern, då får man visst äta massor av ägg och bacon. Maken hävisar ofta till den dieten. Tyvärr är inte gott mörkt bröd tillåtet av Atkins utan bara osten som jag vill ha uppepå, vilken inte tillåts av Viktväktarna.snyft_drop

Tomater och gurka går ju allafall bra vilken diet man än väljer.:rolleyes: