handdator

Visa fullständig version : Sifnos - Fares


catarina
2006-05-03, 22:49
Vi skall snart ge oss av till Milos, Sifnos och Serifos.bye_bye Hade inte tänkt boka boende i förväg, halva nöjet är ju själva letandet på plats. Är dock väldigt nyfiken på Aperanto i fares på Sifnos. Det ser så mysigt ut på Kalimera. Kanske det verkligen är värt att försäkra sig om rum här. Vi åker med våra två barn 13 och 15 år. Har någon bott här? Vad kan man tänka sig att det skall kosta och finns det något "guldrum" man kan fråga efter? Kan se oss sitta på en altan med varsin bok och en yoghurt.:) Fler tips mottages gärna även om vi själv gillar att leta.
Catarina

Eva L
2006-05-04, 07:38
När vi kom till Faros på Sifnos för tre år sedan var Aperantos fullbokat vid månadsskiftet augusti-sept men vi lovades ett rum nästa dag. Då hade vi redan bott in oss på det enklare och billigare Pension Irene där vi betalade 30 euro för två personer. Trevligt med en stor gemensam takterass, fin havsutsikt och 2 min promenad till stranden. Pension Irene ligger väldigt nära Aperantos strax ovanför baren Gorgona. Aperantos är nyare med högre standard. Faros är litet och priserna ligger nog ganska fast under högsäsong.
Några turister försökte pruta på Pension Irene, vilket jag själv nästan aldrig gör, men paret som drev stället tog samma pris för alla likvärdiga rum. Om stället inte håller den standard jag vill ha i förhållande till pris och utbud väljer jag hellre ett annat alternativ än att pruta men jag vet att många andra turister är framgångsrika prutare fast kanske inte på Sifnos under högsäsong.

Eva

Kalimera
2006-05-04, 08:05
Kanske det verkligen är värt att försäkra sig om rum här. Vi åker med våra två barn 13 och 15 år. Har någon bott här? Vad kan man tänka sig att det skall kosta och finns det något "guldrum" man kan fråga efter? Aperanto är väldigt populärt, många fransmän bor här, och en del svenskar. Åker ni under högsäsong bör ni boka i god tid. Vi betalade 35 € för ett dubbelrum senast vi var där, det var i september. Det flesta rummen är för två personer, jag tror det finns tre rum med plats för fler.

lenapg
2006-05-04, 11:28
Hej! Vi bodde på Aperanto i början av juli förra året och betalade 49€ per natt. Visst är stället jättefint, men vi tyckte att det var i mesta laget, faktiskt det dyraste någonsin för vår del. Ni kan nog hitta billigare.
Lenapg

Abi
2006-05-04, 15:10
Hej!

Vi bodde i Kamares på Makis Camping, 6-10 juni förra året. Där fanns endast 4 dubbelrum på övervåningen till affär o servering. Vi betalade 45 euro/natt för 2 rum med dusch, kylskåp, AC och TV, och balkonger ut mot stranden. Kamares var fantastiskt trevligt att bo i, och kanske lite mer händelserikt för tonåringar. Men det beror ju på vad man vill ha förstås.

Hälsningar Abi bye_bye