handdator

Visa fullständig version : Ang färjor


Ioslina
2006-05-03, 22:22
Undrar ifall det räcker med att man går in på GTP hemsida och därgenom söker på samtliga färjetidtabeller. Eller måste man gå in på resp rederi? Undrar även om någon har ett pris vad det kostar att åka Pireaus-Milos samt Pireaus-Amorgos? Vanlig båt samt snabb båt.:rolleyes: :rolleyes:

Kalimera
2006-05-04, 07:52
Undrar ifall det räcker med att man går in på GTP hemsida och därgenom söker på samtliga färjetidtabeller. Eller måste man gå in på resp rederi? Tror inte att du behöver gå in på respektive rederi.

Undrar även om någon har ett pris vad det kostar att åka Pireaus-Milos samt Pireaus-Amorgos?
Pireaus-Milos: ca 20 € för vanlig färja. Pireaus-Amorgos: ca 20 € för vanlig färja och runt 23 € för Blue Star. Enkel resa...

lirajo
2006-05-04, 08:31
Hej

Vi skal til Milos om ca. 14 dage. Har haft lidt svært ved at finde hurtigfærgerne - de er ikke alle på GTP. Jeg har fundet en agent på Milos som henviser til et bookingsystem, hvor der er en del hurtigfærger på. Søg via Google - han har hotelhenvisninger, så jeg kan ikke skrive linket.

Hurtigfærgerne koster ca 39 euro - det er for øvrigt samme pris som indenrigsflyet. Så vi flyver fra Athes til Milos med Olympics......

Lisbeth

Apelsina
2006-05-04, 09:22
Ja, när kommer sommarens färjetider ut på GTP egentligen? Börjar det inte bli dax nu?

***börjar bli otålig;) ***

Hellen
2006-05-06, 18:55
Hjälp!

Hittar ingen prisinformation på GTP sidan, snälla någon, var skall jag titta?
// Helén

mkh
2006-05-06, 20:29
Hjälp!

Hittar ingen prisinformation på GTP sidan, snälla någon, var skall jag titta?
// Helén

Jag har hittat prisuppgifter från Aten med Blue Star-färjorna på deras hemsida, Den länkar du till från GTP.

Kanke lite hjälp...

/Marianne

Grekland-06
2006-05-14, 15:28
Vet någon om man måste boka biljett till färja från Athen till Naxos i förväg eller om det bara är att köpa biljett på plats i hamnen?

Ioslina
2006-05-14, 16:31
Du åker färja från Pireaus (eller Rafina?) till Naxos. Du behöver oftast inte boka i förväg. Men är det ngt stort datum du åker? Eller? Pingst eller så menar jag?

Grekland-06
2006-05-14, 18:34
Nej det är inget särskilt tror jag, söndag den 4e juni. Tänkte åka från Pireus.

Ioslina
2006-05-14, 20:17
ska inte vara några problem att få en båt biljett!! det verkar vara en riktig hysteri här på kalimera att boka båtar och boende i förväg!!!Ang_elx

Evie
2006-05-15, 01:36
Förra sommaren var det fullbokat på vissa highspeedbåtar, bl a från Mykonos och jag hörde att även biljetterna på Blue Star Ferries från Ios mot Aten tog slut också, men det var i slutet av juli och många svenskar och norrmän skulle väl hemåt. Boka från Sverige verkar ju hysteriskt, men när man är därnere och vet när man måste åka är det lika bra att köpa biljetter i god tid.