handdator

Visa fullständig version : Amopi på Karpathos


Eva.M
2006-05-03, 20:01
Tillsammans med min familj åker jag i sommar till Karpathos. Vi har bokat lägenhet i Amopi på Maria apartments och studios. Finns det någon som känner till detta boende eller har något annat att berätta om hur det är att bo i Amopi?

Vet någon vad det kostar ungefär att åka taxi från flygplatsen till Amopi?


bye_bye

ciakoohler
2006-05-03, 21:39
Vet någon vad det kostar ungefär att åka taxi från flygplatsen till Amopi?


bye_bye[/quote]
RUnt 10€ har jag för mig

Kalimera
2006-05-04, 07:47
RUnt 10€ har jag för mig
Vi betalade 12 Euro till Pigadia förra året, och Amopi ligger lite närmnare så 10 stämmer säkert.

dagun
2006-05-04, 21:55
Hej,
För att vara först i tråden med att inte besvara frågan tipsar jag om att ta transferbussen, det är ibland ett bra alternativ (och dåligt ibland). Detta förutsätter såklart att hotellet inte ligger långt bort från de som bussen stanar vid. Fråga ditt flygsätesbolag om du inte åker båt (Apollo antar jag) vad de tar för att få åka med bussen till Amopi.

Ia
2006-05-05, 22:44
Transfer koster 85 norske kr. (11 Euro etter dagens kurs) , Så det blir omtrent samme prisen om man er en, er man toel. flere er det ingen tvil om at det lønner seg å ta taxi + at man slipper å vente til alle har fått bagasjen sin, kommet seg ombord og følge med på alle som evt. skal gå av ved et hotel før deg..... I "gamledager" var transfer gratis, men så var vel kanskje flybilettene dyrere også i forhold til dagens lønninger og
kostnader :) .

Jeg syntes jeg hadde gjort et kupp da jeg kjøpte en uspesifisert reise til Hellas for nesten 25 år siden, betalte 1000.- . Den gangen hadde jeg vel ca.35 kr. timen , så mot dagens ca. 170 kr.t. må jeg vel ha måttet jobbe mye for få meg selv en billig ferie... ;)


Ia _B-anana

Ingrid
2006-05-05, 23:46
Transfer koster 85 norske kr. (11 Euro etter dagens kurs) , Så det blir omtrent samme prisen om man er en, er man toel. flere er det ingen tvil om at det lønner seg å ta taxi + at man slipper å vente til alle har fått bagasjen sin, kommet seg ombord og følge med på alle som evt. skal gå av ved et hotel før deg..... Ia _B-anana

Du har helt rett, Ia. Er det flere enn 1 person som reiser er det helt klart billigst, og best, med taxi. Husk bare på at det er få taxier på Karp....
Får du ikke tak i bil med en gang kan du regne med å måtte vente en god stund.

Ingrid

Ivi
2006-05-06, 12:38
Får du ikke tak i bil med en gang kan du regne med å måtte vente en god stund.

Ingrid

Eller så ber du hotellpersonalen att beställa taxi i förväg, som väntar på dig på flygplatsen, enkelt och bekvämt :) När jag har bett om detta har det oftast inte varit något problem!

Ivi