handdator

Visa fullständig version : Fotbolls WM, vinnare, Sverige, flipp o flopp

Carle
2018-06-13, 08:17
Många på forumet verkar gilla Fotboll. I morgon börjar WM
Skall vi ha lite gissningar?

1. Vem vinner?
2. Hur går det för Sverige?
3. Vilka blir största överraskningen?
4. Vilka blir störta besvikelsen?

Jag tror följande :
1. Tyskland
2. Utslagna i åttondel , kommer 2a i gruppen
3. Belgien tror jag går långt
4. Argentina

Disse76
2018-06-13, 16:37
Intressant,

1. Håller med om att Tyskland vinner.
2. Tyvärr 3a i gruppen.
3. England.
4. Polen.

Hoppas verkligen att Sverige går vidare, Men tror Mexico blir för svåra.

/Mange

Kajja
2018-06-13, 23:12
Eftersom jag inte är så insatt i ämnet (nu gäller det ju inte Mello) och inte många har svarat på inlägget så gissar på att de gubbar som får flest bollar i mål vinner! :D:D
/Kajja bye_bye

Monica P
2018-06-14, 06:45
Precis min tanke också, Kajja! Men här i Grekland kan man i brist på intresse för sparkandet roa sig med att kolla åskådarna på de många kaféer som lockar med storbildsTV.

Baeckman
2018-06-14, 08:22
1. Tyskland vinner såklart
2. Går till åttondelsfinal
3. Uruguay
4. England

Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win. (Gary Lineker)

Kalimera
2018-06-14, 09:26
Jag gillar fotboll men kan inte titta för jag är bollenallergiker.

Skojar bara. :)

1. Tyskland.
2. Utslagna i åttondelen.
3. Danmark.
4. Ryssland.

Charleston
2018-06-14, 09:56
1. Tyskland
2. Trea i gruppen
3. Uruguay
4. Spanien

Masse
2018-06-14, 11:27
1 Frankrike
2 Ut i åttondelen
3 England
4 Spanien (tyvärr :()

Masse

Netwolf
2018-06-14, 16:34
1. Belgien (dax för en ny nation nu)
2. 8-del
3. Polen
4. Spanien (sparka förbundskaptenen FÖRE 1:a matchen i VM är inget bra tecken!)

dalle
2018-06-14, 19:16
1. Frankrike
2. Ut i gruppspel
3. Mexiko
4. Brasilien

Hoppas jag har fel på punkt 2.

Kalimera
2018-06-15, 09:02
4. Ryssland.Så gick det med den besvikelsen. :o

yannis
2018-06-15, 18:10
Det där med VM i fotboll:
Vi trodde att grekerna skulle vara svala när Grekland inte är med. Men inte!
På alla cafeer/cafenion står någon större typ av Tv ute.
På tavernor här på Samos lägrar sig dock lugnet. ingen TV där. Man kanske tycker att man skall äta där istället,,,

På vårt hotell är det kliniskt rent på TV-apparater. Vi saknar inte en TV på rummet,vad ska man ha den till?

Lite saknad dock,,, Vi gillar bäst att lyssna på radiosporten, då deras kommentatorer är betydligt bättre än TV-sportens. Nu får inte Sveriges Radio sända VM direkt. Men vi överlever tills vi kommer hem om två dar.

Birgitta.

Masse
2018-06-15, 19:56
1 Frankrike
2 Ut i åttondelen
3 England
4 Spanien (tyvärr :()

Masse

Jag säger som Lena PH sjöng, "Ont, det gör ont!".

Hoppades att jag skulle ha fel i mitt Flopp-tips (4). Håller både tummar och hjärta för Spanien. Men resultatet efter första halvlek mot Portugal pekar inte mot det. Spanien hade mycket av spelet men lite mindre av målproduktion. Tycker att de förtjänade något bättre!

Nu fortsätter jag att krama tummarna blå för Spanien och hoppas att de kan vända det här. Hoppas att deras fina spel kan skapa positivt resultat.

Masse

Masse
2018-06-15, 20:17
3 - 2 till Spanien! Hoppet stiger för att jag ska ha fel! Viva Espana!!!!!

Masse

Masse
2018-06-15, 21:32
Spaniens spel var definitivt en glad överraskning. De hade förtjänat mera än 3-3!

Masse

Netwolf
2018-06-15, 21:51
Vilken match! Det var rena VM-finalen. C Ronaldo är ju lätt en av världens främsta genom tiderna!

Kalimera
2018-06-17, 12:12
Vilken match! Det var rena VM-finalen. C Ronaldo är ju lätt en av världens främsta genom tiderna!Jag har alltid sagt att Messi är den bästa genom tiderna, men efter de senaste matcherna har jag ändrat mig. Ronaldo är bäst. Messi är ju tämligen kass i landslaget, men det är inte Ronaldo.

Alala
2018-06-18, 09:11
Alltid invid stora fotbollsturneringar brukar min man säga: vi tittar sen inte på fotboll! Jaha, tänker jag som i princip är mycket mera sportintresserad än han. Och vi tittar alltid. :D Inte alla matcher, men de som känns intressanta.

Ser att det är Sverige-Sydkorea idag. Den kan vi inte titta på för vi är på jobb. Men lycka till Sverige!

/ Anne bye_bye

Kalimera
2018-06-19, 07:54
Ser att det är Sverige-Sydkorea idag. Den kan vi inte titta på för vi är på jobb. Men lycka till Sverige!Tack vare dig gick det bra. klapp_klap

Kalimera
2018-06-20, 08:13
Så gick det med den besvikelsen. :oÄn en gång. :o

Alala
2018-06-23, 06:22
Tack vare dig gick det bra. klapp_klap

Bäst jag fortsätter då :D Lycka till Sverige!

Men jag garanterar ingenting då ni får Tysklad emot er. :D

Intressant match i alla fall.

/ Anne bye_bye

Alala
2018-06-27, 16:59
Grattis Sverige! Det gick ju bra. klapp_klap Och den största besvikelsen blev väl Tyskland.

Håller alla tummar för Sverige i fortsättningen också.

/ Anne bye_bye

kari
2018-06-27, 17:29
GRATTIS SVERIGE klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Og så BRA at TYSKLAND gikk utklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Disse76
2018-06-27, 17:48
Intressant,

1. Håller med om att Tyskland vinner.
2. Tyvärr 3a i gruppen.
3. England.
4. Polen.

Hoppas verkligen att Sverige går vidare, Men tror Mexico blir för svåra.

/Mange

Härligt att Sverige gör en sån grymt bra match!!!

Alla mina tips var katastrofala,
Tyskland blir inte världsmästare utan hamnar som största besvikelse.
England tippade jag som flopp men gjort det hittills riktigt bra.
Polen som jag trodde på i en ganska svag grupp står på noll poäng...

Så vill ni ha fotbollstips så ska ni fråga mig men gör tvärtemot, Så enkelt är det..!

Troligt motstånd bör bli, Nä säger inte det jag tror för då blir det ett svårare motstånd 😃

Kör hårt Sverige!

Monica P
2018-06-27, 19:03
[QUOTE=Disse76;409600]Härligt att Sverige gör en sån grymt bra match!!!

Så vill ni ha fotbollstips så ska ni fråga mig men gör tvärtemot, Så enkelt är det..!

fb_gillafb_gillafb_gilla

Carle
2018-06-28, 07:09
Hade man fel på Tyskland som segrare och Tyskland som flopp!

Kör en ny gissning på fredag om 8 delar :-)

C@nny
2018-06-28, 09:45
Yesss! Sverige gick vidare... Det kan inte bli bättre än så här...!!!!
Men det kunde det ju..... som extra krydda så åkte Tyskland ut!!!
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab

//Conny :)

Netwolf
2018-06-28, 09:59
Jag är ännu i chock! :eek:

Kalimera
2018-06-28, 13:14
Jag är också i chock! Lika glad att Sverige gick vidare är jag att Tyskland åkte ur. ”Don´t mention the VAR”, som en brittisk tidning skrev idag. :)

Jag har stor del i att Sverige vann, bara så ni vet vem ni ska tacka.

Jag såg inte matchen mot Sydkorea. Sverige vann.

Jag såg matchen mot Tyskland. Sverige förlorade.

Jag såg inte matchen mot Mexiko. Sverige vann.

Ni vet vad jag inte ska göra på tisdag. :D

Masse
2018-06-30, 20:05
Lägesavstämning:

1 Tippade Frankrike som världsmästare i år. Dagens match har inte visat någon som helst anledning att ändra på det tipset. Vilken match!!!!!!

2 Sverige ut i åttondelen var mitt tips. Börjar att både hoppas och tro att det blir fel och att Sverige fixar Schweiz :) och går vidare till kvarten.

3 Tror fortfarande att England kommer att överraska och gå ganska långt.

4. Imorgon håller jag tummarna för att jag ska ha fel och att Spanien INTE FLOPPAR! VIVA ESPANA!!!!! fb_gilla

Masse

Kajja
2018-06-30, 20:34
Ja hittills har mitt tips stämt, preciiis som jag skrev innan! Och så kommer det även att bli tillslut_B-anana_B-anana_B-anana⚽️
/ Kajja bye_bye

Helena S
2018-07-01, 23:02
Nu kan jag inte låta bli att kommentera VM-fotbollen här. Vilka matcher! Jag trodde att jag i stort sett bara skulle följa Sveriges matcher eftersom inte Grekland var med i år.

Hejade på Argentina igår, men nähe. Fasen, vilken match, grattis till Frankrike!

Synd att Danmark åkte ut ikväll! Jädrar!!! Schmeikel var on fire, men tyvärr räckte det inte.

Spännade fortsättning blir det! VM-finalen kommer jag att se i Grekland klapp_klap

Kali nichta! bye_bye - å heja Bajen ;)

Kalimera
2018-07-02, 08:56
å heja Bajen ;)Bajen är på sätt och vis viktigare än VM. flabb_flab

Helena S
2018-07-02, 22:50
Bajen är på sätt och vis viktigare än VM. flabb_flab

:D flabb_flab fb_gilla

Alala
2018-07-04, 04:25
Och så blir det GRATTIS SVERIGE igen! klapp_klap Vågade du titta Janne? :D Sen blir det Sverige-England. Spänningen bara stiger. Sparka er vidare bara Sverige!

/ Anne bye_bye

Kalimera
2018-07-04, 08:53
Vågade du titta Janne? Nej, jag vågade inte titta, och det är så klart därför vi vann. Nu hoppas jag på tre matcher till som jag inte ska titta på. flabb_flab

Alala
2018-07-04, 11:39
flabb_flab flabb_flab Tänk, du missar fina matcher, eller kanske sparar du dem och tittar senare och njuter i lugn och ro. ;) :)

/ Anne bye_bye

Carle
2018-07-04, 11:54
Efter 3 v sparkandes och 8 matcher kvar kan man göra en lägesrapport.
2 tippanade Kalimerianer kan ha rätt slutsegrare, Frankrike eller Belgien.

Ingen av oss trodde Sverige skulle vinna 8 delen. Nog Brasseskräck.

Överraskning: Belgien, England och Uruguay har fått tips. Avvakta

Största flopp. Ingen gissade Tyskland, men Polen Argentina samt Spanien har med fått röster. Ganska nära. Kan gett ett halvt rätt ?

Masse kan få 2 rätt. Frankrike samt England som överraskning.
Vi andra max 1 rätt.

Kanske skall hålla oss till att åka till Grekland i stället? :-)

Masse
2018-07-04, 12:37
Jo mitt vinnartips på Frankrike tror jag fortfarande på. Att England ska överraska positivt kan ju också fortfarande slå in, men inför lördagens match har jag gärna fel i det tipset. Vad gäller Spanien så floppade de förvisso som jag befarade, men DEN RIKTIGA FLOPPEN blev ju Tyskland, och då i en omfattning som ingen av oss anade.

Men ...... Låt oss alla på lördag hålla tummarna för att jag får fel om England!

Masse

Kalimera
2018-07-08, 18:11
Tja, det gick som det gick. Men jag är grymt nöjd med Sveriges insats. Många - inklusive jag – trodde inte ens att de skull kvala in.

Av de fyra lag som är kvar håller jag mina tummar på Frankrike eller Belgien, (kan inte välja någon som nummer 1).

Masse
2018-07-10, 19:14
Nu har Matchen med stort M börjat! Den moraliska finalen. Mitt tips om att Frankrike blir världsmästare kvarstår. Har också stor respekt för Kroatien som ska spela den andra semifinalen, men jag tror att vi ser världsmästarna på planen ikväll! I brist på Spanien och Grekland så utropar jag i fotbollssammanhang: "Vive la France!"

Masse

Masse
2018-07-10, 19:25
oj, oj oj vilken match för en Chelsea-anhängare som mig!

Masse

Monica P
2018-07-10, 21:03
Du fick rätt, Masse!

Kalimera
2018-07-11, 10:06
Nu har Matchen med stort M börjat! Den moraliska finalen.Helt rätt. Det borde ha varit finalen. Jag höll på Frankrike för jag tror att de har större chans att spöa England än vad Belgien skulle ha haft. Men jag hoppas att Kroatien vinner, för jag vill inte se England i final, och självklart håller jag på Frankrike i finalen. klapp_klap

Alala
2018-07-11, 10:58
Men jag hoppas att Kroatien vinner, för jag vill inte se England i final, och självklart håller jag på Frankrike i finalen. klapp_klap

Varför vill du inte se England i finalen? Är det för att de vann Sverige? :D Jag hejar på Kroatien. Och om de förlorar idag vill jag hellre att England vinner finalen. För Franrike gillar jag inte. ;) flabb_flab

/ Anne bye_bye

Charleston
2018-07-11, 11:25
Jag hoppas också att England ryker. Inte för att dom slog ut Sverige, utan för att dom alltid (åtminstone sen 1966) verkar ha trott att dom är bäst i världen, hur ofta dom än blir överbevisade om motsatsen. Så jag har så länge jag kan minnas (nåja, sen sent 70-tal, i alla fall) alltid hållit på motståndarna i alla Englands matcher. Befogad kaxighet kan jag leva med, men obefogad...

Kalimera
2018-07-13, 11:57
Varför vill du inte se England i finalen? Är det för att de vann Sverige?Ja, bland annat, men även för det som Charleston skriver nedan. Nu gick det ju bra, och då hoppas jag att Belgien vinner bronsmatchen. :)

Jag hoppas också att England ryker. Inte för att dom slog ut Sverige, utan för att dom alltid (åtminstone sen 1966) verkar ha trott att dom är bäst i världen, hur ofta dom än blir överbevisade om motsatsen. Så jag har så länge jag kan minnas (nåja, sen sent 70-tal, i alla fall) alltid hållit på motståndarna i alla Englands matcher. Befogad kaxighet kan jag leva med, men obefogad...Håller med.

Pela
2018-07-13, 21:02
Har ingen större koll på historien,men finns det något land som vunnit VM som har färre antal invånare än Kroatien ? :confused:

Invånarantalet styr alltså vem jag håller på :D

Kalimera
2018-07-15, 13:06
Har ingen större koll på historien,men finns det något land som vunnit VM som har färre antal invånare än Kroatien ?Invånarantalet styr alltså vem jag håller på Uruguay är det minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Om Kroatien vinner idag blir det det näst minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Så håll du på Kroatien. :)

yannis
2018-07-15, 18:57
Masse, masse, masse! Bäst!
Och så dalle....och Kajja.

Birgitta.

Kajja
2018-07-15, 20:07
Masse, masse, masse! Bäst!
Och så dalle....och Kajja.

Birgitta.

_B-ananaklapp_klap_B-anana

Carle
2018-07-16, 10:18
Grattis Masse. Kul tråden blev uppskattadklapp_klap. Då tar vi en ny i september, SHL 18-19._B-anana sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:D

Masse
2018-07-16, 13:39
Grattis Masse. Kul tråden blev uppskattadklapp_klap. Då tar vi en ny i september, SHL 18-19._B-anana sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:D

Tackar!
Instämmer i att det var en kul tråd! fb_gilla

Masse

Kalimera
2018-07-16, 17:49
sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:DJa, den är vi många som ser fram emot. flabb_flab