Agda
2006-05-03, 12:41
Jag vill ge er en liten varning för Vikingair när det gäller att följa EU-förordning 261/2004 artikel7,de bryter mot den!__D Förordningen är till för att ge oss ett bra skydd och stävja flygbolagens ständiga förseningar,överbokade och inställda flighter.Vikingair har med på sin webb-sida att de rättar sig efter EU-förordningen, vilket de alltså inte gör. De anser att jag (i det här fallet,inställt flyg) skall anmäla till ARN för att få ut den ersättning som Vikingair skall erbjuda enligt förordningen.Enligt Vikingair är min förfrågan om hur de ställer sig i frågan "Detta är ett typiskt försök från din sida att få lite extra pengar".Jag har kollat med Konsumentverket,som är tillsynsansvarig när det gäller förordningen och att flygbolag följer den och de säger "Jag har svårt att se något respektabelt skäl till att flygbolaget krånglar".Konsumentverket ger mig också all information om hur jag gör anmälan till ARN.
Den flight som maken blev ombokad till var i våra ögon sett,den näst intill sämsta tänkbara med tanke på anslutande bussar. Och den var inte ett erbjudande utan mer eller mindre en order att då skall han flyga punkt slut!:mad:
Agda
Den flight som maken blev ombokad till var i våra ögon sett,den näst intill sämsta tänkbara med tanke på anslutande bussar. Och den var inte ett erbjudande utan mer eller mindre en order att då skall han flyga punkt slut!:mad:
Agda