handdator

Visa fullständig version : Skiathos

Kajja
2018-06-05, 06:59
Gomorron!
Sitter med kaffekoppen och njuter av obruten utsikt mot havet. Redan 24 grader kl.8 på morgonen. Vårt lilla boende på charmiga Roula Beach är toppen. Havet nås på 2 minuter genom blomstrande trädgård.
Berget och husen som klättrar uppåt ser jag om jag tittar åt höger från balkongen.

Flyget hit tog knappt 3 timmar och jag slumrade faktiskt en stund klapp_klap
Taxin kostade 15€ MEN där var vi med om nåt som inte hänt innan. Vi blev ihopklämda med ett annat par och väl framme skulle vi betala 15€/par!! Inget snack om att dela på priset. Bara att betala och inte se glad ut😕

Igår kväll avnjöts en härlig Kleftiko i lergryta med benknota o allt. Husets röda vin var överraskande mjukt o gott.
Sover som små grisar i suset av fläkten och är väldigt nöjda med allt. Nu får vi se vad denna dag har att erbjuda. Lycka💙!!
/Kajja bye_bye

Netwolf
2018-06-05, 07:50
Ha det så härligt, Kajja! bye_bye

Alala
2018-06-05, 09:16
Fortsätt njuta av allt det goda Skiathos har att bjuda på!

/ Anne bye_bye

pelagia
2018-06-05, 12:16
Det med flere passasjerer som betaler "full pris" har vi erfart flere ganger.
Bla på Karpathos og Samos

Athanasia
2018-06-05, 14:59
Ha det underbart. Vi njuter i Rethymo. 😎

Kalimera
2018-06-05, 15:06
Sitter med kaffekoppen och njuter av obruten utsikt mot havet. Redan 24 grader kl.8 på morgonen. Vårt lilla boende på charmiga Roula Beach är toppen. Havet nås på 2 minuter genom blomstrande trädgård.Ligger det i Megali Ammos?

Vi blev ihopklämda med ett annat par och väl framme skulle vi betala 15€/par!! Inget snack om att dela på priset.Det har vi varit med om på bland annat Santorini.

Igår kväll avnjöts en härlig Kleftiko i lergryta med benknota o allt.Mums! :p

Vi njuter i Rethymo.klapp_klap

Kajja
2018-06-05, 16:03
Ja Janne det ligger där😊
Njut ni åxå fast i Rethymnon athanasia!
Tack för alla hälsningar😊
/ Kajja bye_bye

Janérik
2018-06-05, 17:24
MEN där var vi med om nåt som inte hänt innan. Vi blev ihopklämda med ett annat par och väl framme skulle vi betala 15€/par!! Inget snack om att dela på priset. Bara att betala och inte se glad ut😕

Tidigare var ju detta helt normalt, om taxin inte blev full så fylldes den med mera folk. Ibland försökte okända dela en taxi och om detta upptäcktes tog chaffisen ändå fullt betalt av båda gängen. De hade ju försökt fuska sig till att dela på taxin.

Mvh Janérik

Faestis
2018-06-05, 22:51
Jo då nog har jag varit med om några ggr att det knökas in folk i en taxi o varje sällskap får bet fullt pris. Det har skett från flygplatser & hamnar och en gång från Thira på Santorini. Är det mycket turister och dålig tillgång på bilar kan det vara värt att tränga ihop sig i samma bil o bet fullt pris för att komma dit man vill tycker jag. Men visst helt ok är det ju egentligen inte....
En Kleftiko låter helt underbart!!! Vintermat för grekerna har jag hört? Lamb kleftiko ah.... så gott!!
Fortsätt njut!! klapp_klap_B-anana

Kalimera
2018-06-06, 12:08
Ja Janne det ligger där.Antar att ni tar er in till stan på kvällarna? Eller är det trevligt även i Megali Amos på kvällarna? Vi är alltid i stan när vi ska äta middag.

Kajja
2018-06-06, 16:31
Antar att ni tar er in till stan på kvällarna? Eller är det trevligt även i Megali Amos på kvällarna? Vi är alltid i stan när vi ska äta middag.

Vi äter alltid i stan. Helst nåt mysigt ställe i kringelikrokarna i gamla stan. Men ikväll ska vi faktiskt testa nåt i närheten.
Det finns små restauranger i början av smalagrändvägen, bland husen, mot stan. Alla ligger ut mot havet.
Havet ja..där har vi nu spenderat en hel dag_B-anana_B-anana Köpte biljetter vid hamnen för endast 15€/pers. Mycket prisvärt för en rejäl båtresa.
Badstopp på Lalaria, Kastro och ön Tsougria. Härligt kristallklart vatten. En riktigt het dag igen så mycket tid spenderas i vattnet.
Mängder av vatten fyller vi även våra kroppar med men nu tror jag vi ska njuta av nåt godare här på balkongen:D
/ Kajja bye_bye

Carina
2018-06-06, 19:20
Vad härligt ni har det. Vi bodde på Roula Beach de två förra veckorna, vi trivdes mycket bra. Om ni ska äta i Megali Ammos så kan vi rekommendera Thessaloniki.
Vi har också prövat Twiglight två ggr men vi var inte så nöjda.

Alexandros, i gränderna, kan vi rekommendera gott och faktiskt lite lägre pris än andra.

Carina

Kajja
2018-06-06, 22:05
Carina, det var Twiglight vi hamnade på.
Vi 4 var alla mycket nöjdaklapp_klap
Min Shrimps Saganaki var helt underbar. Portionerna var rejäla och dom räknade fel på våra notor så det blev en prisvärd sittningflabb_flab.
Rejält med driks fick dom.
Avslutade kvällen med ett kärt återseende hos Dimitri i baren på Hotel Gallini. Bodde där för 3 år sen. Så trevligt!!
Kalinichta!
/ Kajja bye_bye

xixi
2018-06-07, 16:14
Vi ska tillbaka till Skiathos efter 5 år. Jag älskar Skiathos! Förut var jag där i princip varje år. Så nu var det på tiden.

Aha, kostar det 15 euro från flygplatsen. Apollo tar 750 kr för transfer av tre vuxna och två barn - farmor ska med flabb_flab. Känns i alla fall som om att taxichaffisarna försöker göra sig en hacka under sommaren. Undrar vad de arbetar med på vintern...:confused:

Och ja, kleftiko, vita bönor etc är vintermat. Pastitio, fasolakia (gröna bönor) och sånt som greker tycker är lite lättare är sommarmat.

Kalimera
2018-06-07, 17:29
Havet ja..där har vi nu spenderat en hel dag_B-anana_B-anana Köpte biljetter vid hamnen för endast 15€/pers. Mycket prisvärt för en rejäl båtresa. Badstopp på Lalaria, Kastro och ön Tsougria.Låter underbart, och så himla bra pris! klapp_klap

lemon
2018-06-07, 18:24
Härligt, Kajja!
Vi åker ner nästa helg, men inleder på Alonissos och Skopelos innan vi avrundar de två veckorna i Sporaderna med fem nätter med start den 26 juni hos vännen Nikos på Angeliki beach hotel i rum 108 - som vanligt.
Rekommenderar varmt Swell beachbar, som ligger precis vid hotellet vid Megali ammos. God frukost och lunch och helt briljant som nedvarvning för en mycket stilla after beach efter dagens utflykter.
Intill Twilight ligger Exandas, som vi också rekommenderar. Mycket god och vällagad mat i fin miljö. I stan är O´Paraxenos, Asplorithos, 1901 och Gravissi favoriterna.
Ha det så härligt på vår gemensamma favorit-ö!

Kajja
2018-06-07, 22:39
Lemon, vi ska till 1901 imorgon:)
Swell på stranden har vi provat förr. Helt ok. Även Mamas bredvid. Idag besökte vi Koukkanari beach. Helnöjda. Vacker strand med silverglimmer och kristallklart vatten. Eftersom vi är 4 så tog vi en taxi till nedprutat pris.10€!! Gick snabbast så. Hem tog vi bussen till samma pris.
Nu har vi ju den äran att semestra här samtidigt som både Rolling Stones och prins Harry m fru så ögona är vidöppna ifall..ifall!!🤓 Spanar på alla seniga, smala gubbar och ljushudade rödhåriga mänflabb_flabflabb_flab
/Kajja bye_bye

Alala
2018-06-08, 04:27
Nu har vi ju den äran att semestra här samtidigt som både Rolling Stones och prins Harry m fru så ögona är vidöppna ifall..ifall!!🤓 Spanar på alla seniga, smala gubbar och ljushudade rödhåriga mänflabb_flabflabb_flab
/Kajja bye_bye

Lycka till! flabb_flab

/ Anne bye_bye

Kalimera
2018-06-08, 12:03
Nu har vi ju den äran att semestra här samtidigt som både Rolling Stones och prins Harry m fruMen då! Ta några bilder och visa oss. :)

Smultron
2018-06-08, 12:45
Glöm inte att kolla efter Goldie Hawn och Kurt Russel också!

Såg dem när vi var på Skiathos för 7-8 år sen!:)

Kajja
2018-06-08, 14:51
Men då! Ta några bilder och visa oss. :)

OM jag skulle lyckas ta en bild så kommer jag att anstränga mig att försöka lära mig lägga in bilder på forumet :D
Tog kort igår kväll på Prins Harrys skepp nere i hamnen där gänget kamperar ihop. Luskat lite på nätet och hittade info om att i förrgår var Stones i Koukounari på Hotel Skiathos Plaza och roade sig!!!:eek::eek:
Smultron, jag hittade bilder om det innan jag hade läst ditt inlägg och trodde att Goldie åxå var här nu. Men det var ju för några år sedan..haha! Nån måtta på kändisspan får det varaAng_elx
/ Kajja bye_bye

maji
2018-06-10, 15:35
Min man är ett riktigt Stones-fan så han tyckte att vi är på fel ö för närvarande(Santorini)flabb_flab
Ha en fortsatt fin semester Kajja!
//majibye_bye

Kalimera
2018-06-10, 15:45
Luskat lite på nätet och hittade info om att i förrgår var Stones i Koukounari på Hotel Skiathos Plaza och roade sig!!!Oj då. Där skulle jag ha velat vara!

Kajja
2018-06-10, 15:57
Nu sitter vi på balkongen med den fantastiska utsikten mot havet här i Megali Ammos och ska åka hem om ett par timmarsnyft_drop Nu på em la Prins Harrys skepp till precis framför ögona utanför stranden. Tittar på det just nu.
Eftersom vi alltid har kikare med oss hade jag "lyckan" att spana in Harry, Nyafrun och en vovveklapp_klap Paparazzibåtar cirkulerade runt hela tiden.
Maij, hälsa maken att Stones hade en konsert i GB så dom har åkt hem.
Igår vespade vi till Kanpitsastranden och till flygplatsen. Ett SAS-plan mot Norge skulle precis avgå. Oh my god..hur kan detta vara tillåtet att beskåda så nära!! Jetströmmarna var enorma:eek: Packboxen på vår vespa flög upp. Otroligt stark upplevelse. Landningarna är lite mer spännande på ett annat sätt.. Nu checkar vi ut efter en fin vecka😊😊
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2018-06-11, 16:50
Oh my god..hur kan detta vara tillåtet att beskåda så nära!! Jetströmmarna var enorma:eek: Packboxen på vår vespa flög upp. Otroligt stark upplevelse.Läste nyligen om en turist som flög i backen och skadade sig lindrigt när han överraskades av jetströmmarna.

Håller med om att det är konstigt att folk får stå så nära plattan. :eek: