handdator

Visa fullständig version : Nu är det BILLIGT!


emy
2006-05-03, 08:32
Från Luleå till Kreta 5maj 998kr.med hotel en vecka!Har aldrig sett så billiga resor till Kreta från Luleå.Reste för några år sedan till Turkiet för 995kr,men det är en helt annan sak(Kreta är mycket bättre).Man skulle bara haft en semestervecka att ta ut.
/emy

Stinab
2006-05-03, 09:52
DET ÄR SÅ MAN KAN DÖÖÖÖ:eek:

Från en som vill ivägsnyft_drop

Joppan
2006-05-07, 08:48
Varför kan inte Apollo göra så här lite oftare ??!!

Helt sanslöst billigt från Luleå, nu skulle man ha haft en vecka över och lite för mycket pengar eller va!?

Nåja, vi får vänta snällt till augusti innan det bär iväg, har endast hemresan kvar att boka för att resan skall vara komplett, Apollo verkar ju vilja tjuras med att INTE sänka en spänn så det får bli ett annat bolag.

//Joppan med 96? dagar kvar till G-poli

Joppan
2006-05-07, 08:51
Varför kan inte Apollo göra så här lite oftare ??!!

Helt sanslöst billigt från Luleå, nu skulle man ha haft en vecka över och lite för mycket pengar eller va!?

Nåja, vi får vänta snällt till augusti innan det bär iväg, har endast hemresan kvar att boka för att resan skall vara komplett, Apollo verkar ju vilja tjuras med att INTE sänka en spänn så det får bli ett annat bolag.

//Joppan med 96? dagar kvar till G-poli

Oj det är visst BARA 95 dagar kvar (här räknar vi inte 1 dag fel inte)

inkfish
2006-05-07, 12:40
Varför kan inte Apollo göra så här lite oftare ??!!


Det är ett majfenomen. Det finns alltid hysteriskt billiga resor i maj.

Elisabet
2006-05-07, 12:59
Det är ett majfenomen. Det finns alltid hysteriskt billiga resor i maj.Njae, det stämmer inte riktigt, inte när det gäller resor från Luleå i alla fall.

Förr om åren har Apollos billigaste restpriser från Kallax direkt till Kreta alltid kommit i juni, på skolavslutningsfredagen. Men så billigt som 1000 med hotell, som biljetterna till i fredags bjöds ut för i onsdags, har jag aldrig tidigare sett. Vet någon vad de billigaste kostade i slutändan?

Biljetterna till på fredag ligger just nu på 1500, och lär gå ner någon hundring på tisdag och ytterligare lite på torsdag, om det finns några kvar då. 1400 är det billigaste jag sett någonsin förr, och då köptes biljetten dagen innan avfärd. Men som sagt det var i juni, precis vid skolavslutningen.

Man undrar vad de kommer att kosta den 23/6...

myssa
2006-05-07, 13:06
visst är det härligt med dessa priser :) :)
jag är just nu sjukskriven men tyvärr med många stygn på magen men tanken fanns ändå tänk OM.
nästa fredag tar jag stygnen och tänkte som elisabet att då kostar biljetten nog inte så mycket heller.
men nu får man sluta fantisera vem ska lyfta min väska o.s.v.
jag får ge mig till tåls och invänta min avfärd den 9 juni.
det är inte så långt kvar.
myssa................

Elisabet
2006-05-07, 13:14
vem ska lyfta min väska o.s.v. JAG
bye_bye bye_bye bye_bye bye_bye

myssa
2006-05-07, 13:23
gissade att du skulle ställa upp......
men visst så tycker jag att vi här uppe ska få lite billiga resor som annars är förunnat arlanda resenärer.
myssa.............

Elisabet
2006-05-07, 13:59
Fast just nu, när det är så himla fint här hemma och varmast i landet tror jag minsann att vi har, så drar det egentligen inte så där väldigt i grektarmen...

Å andra sidan, om du lyckas få doktorn att ordinera en resa med personlig assistent på försäkringskassans bekostnad, så är jag nog inte sååå svårövertalad flabb_flab

myssa
2006-05-10, 09:35
oj oj jag blir galen.....
nu finns det för 948:- från luleå till kreta en vecka med boende.
jag vill så det värker.
sitter och tänker om jag kunde ta ledigt för min dotter från skolan och åka iväg.(fast dom håller på med slutarbeten)
ska ta stygnen på fredagmorgon så möjligheten att fara finnes.
jag är hemma och tycker mig ha råd.
förstår ni att jag blir sugen.
myssa.............

Masouraki
2006-05-10, 09:37
Myssa:Lyckliga du....jag skulle ha åkt på en gång.Ifs så åker jag ju snart_B-anana _B-anana

emy
2006-05-11, 08:42
Alltså imorgon 12maj Luleå-Chania 998kr.!Ska det vara så här billigt länge till tro?En vecka med hotel,helt otroligt.man får ju ångest när man inte kan resa.
/emy

Elisabet
2006-05-11, 09:52
Ska det vara så här billigt länge till tro? Fredag den 19 finns det inga restresor, fredag den 26 och 2/6 ser det ut att finnas ganska många platser kvar, men sista sänkningen av priset kommer ju inte förrän onsdagen innan. 9/6 är sista veckan de kör till Kreta från Luleå. Det finnns många resor kvar då, men de är inte utlagda som restresor ännu. Borde komma under nästa vecka.

Observera förresten att rest-priset gäller vid bokning av minst två biljetter och utan transfer till/från hotellet. Den kostar 120 kr/person.

Om vädret som Norrbotten har haft nu ett tag fortsätter, så kan man anta att folk inte vill åka - och då finns det billiga biljetter innan avfärd för den som har is i magen. Skulle det däremot bli kallt så lär de gå åt snabbt. (Och varför skulle det inte bli det; nu har det ju varit varmt här lika länge som en genomsnittlig norrbottnisk sommar ;) )

Varsågod; det var dagens analys flabb_flab

Joppan
2006-05-12, 09:40
Så jobbigt att se dessa BILLIGA resor från Luleå och att inte kunna ta sig iväg, håller med dig Emy MAN FÅR ÅNGEST snyft_drop

Har så mycket på jobbet nu så det skulle inte passa så bra men annars vete f-n om man inte hade stuckit 1 vecka bara sådär, dessa priser är ju inte direkt Luleå-Kreta priser vi är vana vid.

Det är bara att bita ihop och strunta i annonerna som lockar oss!!!


/Joppan (som vackert får vänta till augusti)

Elisabet
2006-05-12, 10:09
Biljetterna tog tydligen slut igår, nu ligger det inga kvar på nätet i alla fall och planet går ju inte förrän i kväll. Det är bara att gratulera de lyckliga som kunde slita sig från jobbet.


Kan för övrigt rapportera från ciakoohler som just nu är i Knossos att det är 23 grader och halvmulet (eller heter det halvklart :rolleyes: ) enligt sms för ca 10 minuter sedan.

Joppan
2006-05-12, 11:49
Har en kollega som lyckade ta tag i 2 st billiga biljetter och åker ikväll,
så obehaglig människa!!! Lite avis eller!?

Joppan

emy
2006-05-12, 19:53
Jag tror jag blir galen!Ska aldrig mer boka en resa på sommaren ska åka sista minuten i maj istället.Har gjort det en gång och fått bra hotel i maj när det inte är högsäsong.
/emy

Elisabet
2006-05-12, 20:03
Den gången jag köpte restisar direkt från Luleå åkte vi samma dag som skolavslutningen. Alla som hade minst två barn med sig hamnade på Pegasus i Kato Stalos i jättefina tvårumslägenheter. Lägenhetshotellet har fyra solar enligt Apollos skala och har den största poolen jag någonsin bott vid i Grekland. Det var perfekt för en vecka med barnen!

Pegasus är ett av de hotell som Apollo köper hela säsongen, så det är ett av de hotell som alltid fylls upp med restresande. Jag tror man kan räkna med att få bra hotell den här årstiden.