handdator

Visa fullständig version : Ännu en resa fixad


Bossew
2006-05-02, 20:37
Känns bra att ha fixat höstens resa så jag slipper det problemet med bara 16 dagar kvar innan den kommande längre luffen :) Jag vill gärna ha en bokad resa liggandes hemma.

Flyg till Karpathos 21/9 för 198 kr har ju varit bokad en längre tid men nu när jag fått ledighet beviljad var det bara att boka hemresan också. Så idag slog jag till på en Sterling-biljett 11/10 för 74 euro.

Hade ju tänkt Karp-Kassos-Kreta men med tanke på hemreseval och lite längre resa än planerat så blir det säkert nått helt annat ;)

Planerna för luffen 19/5-8/7 ändras ofta men nu känns det som om listan satt sej ganska bra:

Samos, Fourni, Thimena, Patmos, Lipsi, Kalymnos, Kos, Amorgos, Naxos, Aten, Santorini, Ios, Sikinos, Folegrandos, Milos, Kimolos, Syros, Paros, Antiparos, Naxos och Santorini. Sen misstänker jag att det kan bli nån ö till :D

bosse, ö-luffare Ang_elx

Abi
2006-05-02, 20:46
Oj då, 21-22 öar på 8 veckor!:eek: Du måste älska båtresor?!:cool:

Kalimera
2006-05-03, 15:00
Det är bara att gratulera Bosse. Igen! klapp_klap

Gissa om man blir avundsjuk. Igen. :D

Eva L
2006-05-03, 15:52
Planerna för luffen 19/5-8/7 ändras ofta men nu känns det som om listan satt sej ganska bra:

Samos, Fourni, Thimena, Patmos, Lipsi, Kalymnos, Kos, Amorgos, Naxos, Aten, Santorini, Ios, Sikinos, Folegrandos, Milos, Kimolos, Syros, Paros, Antiparos, Naxos och Santorini. Sen misstänker jag att det kan bli nån ö till :D

bosse, ö-luffare Ang_elx

Av dina fyra första öar har jag tänkt besöka tre så jag följer i dina fotspår en dryg vecka senare. Om du hinner skriva något innan jag åker får du gärna berätta lite om Thimena så kanske jag hinner besöka den ön också. Jag tycker annars att två-tre öar är ganska lagom på de ynka två veckor som jag har till förfogande.

Trevlig resa.

Eva

MIAS
2006-05-03, 15:56
Vad kul Bosse! Önskar jag också hade något planerat när jag kommer hem, det är lite svårt att få till det med mer semster, men det hade varit härligt att åka igen i september.

Flyger du hem från Kreta eller Karpathos?

Vi ses snart på Kalymnos_B-anana _B-anana _B-anana

Miabye_bye

Ebba
2006-05-03, 19:30
Vad härligt det låter Bosse! Du är en hejare på att hitta billiga resor.
Vi åker den 23/5, vår resa är på 18 dagar, och vi håller oss i den joniska ögruppen med en avstickare till Parga.
Ha det så bra
Hälsningar från oss i Uddevalla bye_bye bye_bye

inkfish
2006-05-03, 19:32
bosse, ö-luffare med studs Ang_elx

Putsade till din signatur lite;) flabb_flab

Bossew
2006-05-03, 19:58
Det är bara att gratulera Bosse. Igen! klapp_klap
Gissa om man blir avundsjuk. Igen. :D
Inte BARA därför jag åker och skriver om det :D

Flyger du hem från Kreta eller Karpathos?
Vi ses snart på Kalymnos
Flyger hem från Santorini i juli och från Aten i oktober. Kalymnos är en av höjdpunkterna :)

Oj då, 21-22 öar på 8 veckor!:eek: Du måste älska båtresor?!
Nja, som du ser plockar jag öarna nästan som ett radband just för att minimera längden på båtresorna.

Av dina fyra första öar har jag tänkt besöka tre så jag följer i dina fotspår en dryg vecka senare. Om du hinner skriva något innan jag åker får du gärna berätta lite om Thimena så kanske jag hinner besöka den ön också.
Ska försöka skriva så mycket jag kommer åt. Samos, Fourni och Thimena är nya för mej. Patmos däremot är en favorit i repris som jag gärna återvänder till många gånger.

Vi åker den 23/5, vår resa är på 18 dagar, och vi håller oss i den joniska ögruppen med en avstickare till Parga.
Hoppas våra rutter korsas snart igen. Ha det riktigt bra bland de Joniska öarna bye_bye

Putsade till din signatur lite;) flabb_flab
Köper jag direkt :)

bosse, ö-luffare med studs :D

Jorgen
2006-05-06, 23:04
Tänkte först det var många Öar hur skall ni hinna,,men sen såg jag 8 veckor,, vi båt luffa 4 veckor och man vill ju ge varje Ö en 4-5 dar ivarje fall,,, man blir trött på två saker tyckte jag,,1 att vänta på båtar 2 olivolja

inkfish
2006-05-07, 22:11
Känns bra att ha fixat höstens resa

Jag med, jag medbye_bye

Eva L
2006-05-08, 09:34
Jag har fixat vinterns resa men den går inte till Grekland. Tre soliga veckor på andra sidan jorden. _B-anana _B-anana