Visa fullständig version : Färjestrejk 30 Maj
Ser ut bli strejk den 30 Maj:
https://www.naxospress.gr/arthro/koinonia/aktoploia-stis-30-maioy-24ori-apergia-tis-pno
Kalimera
2018-05-13, 14:52
Ser ut bli strejk den 30 Maj:Hoppas att den blåses av.
Mmm men verkar inte så, iom GSEE (statsanställda) utlyst strejk, samt uppmanar andra o göra det också :/
Är det bara den 30:e som är aktuell? Vi har vänner i USA som anländer till övärlden nästa vecka och de har hört att det är oroligt med färjorna och de skriver och frågar om vi vet mer.:confused:
Ulla
Claes på Lesvos
2018-05-24, 14:05
Är det bara den 30:e som är aktuell? Vi har vänner i USA som anländer till övärlden nästa vecka och de har hört att det är oroligt med färjorna och de skriver och frågar om vi vet mer.:confused:
Ulla
Jannes (gamla)förslag: http://www.livinlovin.gr/strikes-work-stoppages-in-greece-updated/
fungerar fortfarande utmärkt.
Tack för informationen!:)
Bussar i Aten strejkar 30 och 31 maj, sen har jag läst i andra forum att en del båtar fått inställda avgångar även 31 Maj och ändrade tider 29e
Kalimera
2018-05-28, 09:23
Och så är det flygledarstrejk mellan 10.00-13.00 på onsdag. Det blir en strulig dag för en del.
Ja det var då en jäkla tur man åker imorgon!
Hur gick det med färjestrejken den 30 maj?
Här på Agathonissi ankom 3 färjor igår. Dod. Pride samt Nisos Kalymnos kom 2 gånger.
Birgitta.
Monica P
2018-05-31, 05:14
Jag vet inte vad som hände med de stora färjorna, mer än att det var bråkigt i Aten med demonstrationer mm.
Dodekanisos Pride och Nisos Kalymnos är sällan med på strejker, om de inte går beror det på annat, som översyner och reparationer.
Lilla färjan mellan Agios Efstratios och Limnos gick igår (30/05) som vanligt och alltid punktligt: 6:30 från Agios Efstratios, 09:00 i Limnos. Jag var med på den färjan. Alla jag frågade varken hörde eller visste om den berömda strejken.
Lilla färjan mellan Agios Efstratios och Limnos gick igår (30/05) som vanligt och alltid punktligt: 6:30 från Agios Efstratios, 09:00 i Limnos. Jag var med på den färjan. Alla jag frågade varken hörde eller visste om den berömda strejken.
Spännande öar. De får du gärna berätta mer om :)
Kalimera
2018-05-31, 16:58
Hur gick det med färjestrejken den 30 maj?
Här på Agathonissi ankom 3 färjor igår. Dod. Pride samt Nisos Kalymnos kom 2 gånger.Skopan gick som vanligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.