Visa fullständig version : Utsikt från Marinas Studios i Livadia
Kalimera
2018-04-27, 07:36
https://www.kalimera.se/bilder/grekland-tilos-marina.jpg
En av mina favoritutsikter i Grekland är den över Livadiabukten på Tilos. Det är otroligt rogivande att sitta och titta ut över den vackra bukten. Inte minst när man är en båtnörd som jag.
Vi brukar alltid bo på Annas Studios när vi är på Tilos. Om det skulle vara fullbokat på Annas bor i vi på Marinas Studios. Båda pensionaten bjuder på vackra vyer. Just denna bild är tagen från en balkong på Marina Studios.
Vill du ha havsutsikt i Grekland, eller spelar det ingen roll?
Boka Marinas Studios här (https://www.booking.com/hotel/gr/marinas-studios-livadia.sv.html?aid=371587).
Vi vill alltid ha havsutsikt och har precis anlänt Paleochora och bor med fantastisk havsutsikt på Soula Apartments:)
Vi väljer havsutsikt om det är möjligt och brukar be om det på boenden som har både och. Men det är inte helt avgörande när vi väljer boendet. Det finns andra saker också som är viktiga för oss.
Utsikten på bilden från Marinas Studios njöt vi av varje dag under vår vecka på Tilos 2012.
Masse
Sol och hav
2018-04-27, 18:37
Vi vill alltid ha havsutsikt och har precis anlänt Paleochora och bor med fantastisk havsutsikt på Soula Apartments:)
Åh, berätta gärna lite om Paleochora!
Jag åker dit om två veckor.
//Maria
Perlen, vårt strandnära boende när vi är hos Haris Studio, Paleochora.
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1857&pictureid=18894
Birgitta.
Perlen, vårt strandnära boende när vi är hos Haris Studio, Paleochora.
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1857&pictureid=18894
Birgitta.
Den utsikten hade jag förra året från Haris på 2:a våningen. Utsikten här är fantastisk man kan njuta hur länge som helst alla dygnets timmar igårkväll/natt hade vi fullmåne
Kalimera
2018-04-28, 13:56
Utsikten på bilden från Marinas Studios njöt vi av varje dag under vår vecka på Tilos 2012.Det förstår jag. Den utsikten är en av de vackraste vi har haft i Grekland. klapp_klap
Nja, utsikten från baksidan på Annas Sudio, är fantastisk, med Eleonorafalk är inte helt fel 😃
Det förstår jag. Den utsikten är en av de vackraste vi har haft i Grekland. klapp_klap
Men "Hamnchefen" på moppen har nog gått i pension sedan dess har jag förstått! :)
Masse
Havsutsikt är numera ett måste (med undantag för strönätter i väntan på båt). Man har med åren blivit alltmer bekväm och vi lägger det mesta av budgeten på boendet.
/Netwolf
Visst är det viktigt med havsutsikt, det är oslagbart härligast.
//
KR
Har inte haft det så ofta i Grekland pga att det brukar kosta extra att välja till eller att boendet/hotellet legat en bit från havet, men några gånger har det hänt. Förra året hade jag denna fina utsikt över hamnen i Pythagorion :)
https://i.imgur.com/9zXVjzd.jpg
Simetra
Kalimera
2018-04-29, 15:15
Nja, utsikten från baksidan på Annas Sudio, är fantastisk, med Eleonorafalk är inte helt felHåller med! :D
Men "Hamnchefen" på moppen har nog gått i pension sedan dess har jag förstått!Menar du den där tjejen?
Förra året hade jag denna fina utsikt över hamnen i PythagorionVilken fantastisk utsikt! klapp_klap Vilket hotell är det?
Menar du den där tjejen?
Japp! Jag har inte sett eller hört något om henne i rapporterna sedan vi var där.
Masse
Vilken fantastisk utsikt! klapp_klap Vilket hotell är det?
Panorama heter det. Från balkongen kan man se ända bort till landningsbanan på flygplatsen och följa inflygning och landning vilket var ganska häftigt _B-anana
Nu hamnade ju detta under Tilos (sorry att jag missade det :o)
Allra helst vill vi ha havsutsikt. :) Nu senast hade vi det på Hotel Cokkinis i Kineta och Hotel Agamemnon i Nafplio. :)
Men visst kan även andra utsikter vara fina, det beror ju lite på var man är. Helst vill man nog inte stirra på en vägg. Bland det bästa man kan göra i Grekland tycker jag att är att sitta på balkongen och glo på havet. Eller så kan man göra det på en strandtaverna förstås. :p
/ Anne :)
Kalimera
2018-05-01, 09:56
Japp! Jag har inte sett eller hört något om henne i rapporterna sedan vi var där.Nu när du nämner det så har inte jag heller gjort det.
Panorama heter det. Från balkongen kan man se ända bort till landningsbanan på flygplatsen och följa inflygning och landning vilket var ganska häftigt.Passande namn! Där skulle jag gärna bo, att se inflygningar och landningar är något jag älskar, plus den vackra byn över Pythagorion. klapp_klap
Nu hamnade ju detta under Tilos (sorry att jag missade det Det handlar om havsutsikt, så det passade perfekt här. :)
"Hamntjejen" på Tilos tyckte hon fick för dåligt betalt och slutade helt enkelt. Jag tror hon numera jobbar i lotteributiken strax ovanför hamnen.
"Hamntjejen" på Tilos tyckte hon fick för dåligt betalt och slutade helt enkelt. Jag tror hon numera jobbar i lotteributiken strax ovanför hamnen.
Ok, tack! Då vet vi vart hon tagit vägen. Synd! Hon var ju ett trevligt inslag i utsikten från balkongen. Kom fräsande på sin moppe och styrde och ställde med varenda seglare som anlände. Ordning och Reda tycktes vara hennes motto.
Masse
Kalimera
2018-05-03, 10:32
Ok, tack! Då vet vi vart hon tagit vägen. Synd! Hon var ju ett trevligt inslag i utsikten från balkongen. Kom fräsande på sin moppe och styrde och ställde med varenda seglare som anlände.Håller med, det var ett stort nöje att se henne domdera nere i hamnen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.