handdator

Visa fullständig version : Blue Star Ferries till Naxos


Kattis
2006-05-02, 10:28
Min familj (2 vuxna, 4 barn) landar i Athen den 7/7 vid 12-tiden. Har bokat boende på Naxos i 3 veckor, och flyger hem den 28/7 kl 22.30. För att vara säkra på att komma med båten till Naxos tänker jag förboka. Troligtvis förbokar jag hem också. Jag undrar vad det är för skillnad på att boka "Economy class" eller "Aircraft-type Seats-Lounge 1 (till 5)"? För oss kostar det 23,20 Euro vilket som.
bye_bye

Kalimera
2006-05-02, 13:20
Jag undrar vad det är för skillnad på att boka "Economy class" eller "Aircraft-type Seats-Lounge 1 (till 5)"? För oss kostar det 23,20 Euro vilket som.
Är inte det samma sak, fast olika namn. "Aircraft-type Seats-Lounge" låter som loungen med "flygstolarna", men där får man sitta med "vanlig" biljett också. För säkerhet skull kanske du ska skriva ett mejl till dem och fråga. Hör gärna av dig om du får veta.

minda
2006-05-02, 14:35
Är det dyrare att förboka hemifrån och isåfall hur mycket ?

Bossew
2006-05-02, 15:26
Är inte det samma sak, fast olika namn. "Aircraft-type Seats-Lounge" låter som loungen med "flygstolarna", men där får man sitta med "vanlig" biljett också. För säkerhet skull kanske du ska skriva ett mejl till dem och fråga. Hör gärna av dig om du får veta.

Jag tror att Economy-biljetterna inte gäller till flygstolarna men när det är gott om plats sitter man där ändå, iallafall gör jag det. När jag åkt fullbokade turer och tvingats köpa lite dyrare biljett har jag haft min stols nummer på biljetten.

bosse

Kattis
2006-05-05, 08:10
Har försökt maila Blue Star Ferries men får bara ett felmeddelande med mailet tillbaka. Som jag tolkar era svar så är Aircraft-type Seats-Lounge bättre än Economy class. Stämmer det?

Bossew
2006-05-05, 08:15
Har försökt maila Blue Star Ferries men får bara ett felmeddelande med mailet tillbaka. Som jag tolkar era svar så är Aircraft-type Seats-Lounge bättre än Economy class. Stämmer det?

Är det lite folk på båten spelar det ingen roll men om det är välbefolkat har ni iallafall en garanterad sittplats inomhus.

bosse

Ioslina
2006-05-05, 08:16
Har försökt maila Blue Star Ferries men får bara ett felmeddelande med mailet tillbaka. Som jag tolkar era svar så är Aircraft-type Seats-Lounge bättre än Economy class. Stämmer det?

Ja, det stämmer nog!

Förr var det inte så kinkigt.... då när vi öluffade på vår tågluffning för 20 år sen(!!)....då sov vi i livbåtarna som hängde halvvägs utanför relingen...(pga platsbrist!!) Där var det inte trrångt och man låg bekvämt, man är inte så bortskämd efter 1 månad på luffen! Har även provat att sovit i en nattklubb vid bardisken, dock stängd!

Maly
2006-05-05, 19:15
Jag tänkte också först boka båten till Naxos för säkerhetsskull men när bokningen var gjord (kan göras via hemsidan) visade det sig att biljetterna måste postas hem till oss i Sverige eftersom deras kontor finns på Kreta (?). De mailade till oss och frågade vart de skulle posta biljetterna om vi inte hade nån som kunde hämta bilj på Kreta förstås. Att posta hem till Sverige kostar många Euro, alldeles för många!
Nu vet jag inte hur vi ska göra, men jag tror vi chansar och åker ner till Pireus på en gång. Flyget landar Athen ca 12.00 så vi har några timmar på oss. Eller vad tror ni resvana??? :confused: :confused: :confused:

Kanske finns det flera olika båtbolag så det kanske är olika regler.

bye_bye

kize
2006-05-05, 19:39
Vi kommer att anlända vid samma tid som er, dock tre veckor tidigare, kommer ej att förköpa.
Vi har kommit vid den tiden på dagen tidigare och aldrig blivit utan biljetter.
Vore jag som ni så skulle jag självklart åka ner till Pireus och köpa biljetter där.

Kicki

Ioslina
2006-05-05, 21:09
Så omöjligt kan det väl inte vara att få tag i biljett?!?!?!?! Kan väl inte vara värt att boka i förväg så och betal massa extra euro på det?! Bara och tjäna pengar.........f´ör dem alltså!? Är nog inget problem att få tag i biljett. Tid måste finnas också antar jag! Lycka till och trevlig resa!

mkh
2006-05-05, 22:21
I den gamla tråden båtluffa 2006 beskriver Tom hur man ringer och bokar hos en agent i hamnen i Pireus, sedan hämtar man biljetterna där.

Det kanske kan vara enklare och billigare om man vill boka båt, än om man får biljetterna hemskickade.:)

/Marianne

Hellen
2006-05-05, 22:47
Hej Kattis!

Vi har vid två tillfällen åkt vid den tiden på året, har aldrig förbokat, endast vid ett tillfälle var ekonomibiljetterna slut, det var när vi skulle från Naxos till Piraeus, det fanns endast första klass biljetter kvar, gud va skönt det var att få åka luftkonditionerat i mjuka soffor efter två veckor på "betongplattor"
// Helén

anderss
2006-05-06, 22:55
Man kan nästan alltid finna biljetter, men vid stora helger kanske inte de billigaste finns lediga.
Misstolka mig inte nu, men en av tjusningarna med att vara lite mera fri är ju att ta semestern som den kommer. Ska man boka och säkra allt i förväg blir det som en en vanlig "charterresa" och är det vi vill ha, vi som diskuterar här på Kalimera?

inkfish
2006-05-06, 23:48
. Ska man boka och säkra allt i förväg blir det som en en vanlig "charterresa" och är det vi vill ha, vi som diskuterar här på Kalimera?

Det är naturligtvis olika, vi är ingen enhetlig grupp och Kalimera är till för alla slags Greklandsresenärer.

rugen
2006-05-07, 08:36
Jag tänkte också först boka båten till Naxos för säkerhetsskull men när bokningen var gjord (kan göras via hemsidan) visade det sig att biljetterna måste postas hem till oss i Sverige eftersom deras kontor finns på Kreta (?).

Hei!
Jeg booket båtbilletter for et par dager siden og de skal jeg
hente på havna i Piraeus. Når jeg booket måtte jeg velge hvor jeg
ønsket å hente billettene. Fikk opp veldig mange mulige hentesteder.
Det er mulig du har valgt Kreta ved et uhell??