handdator

Visa fullständig version : billigaste flygstolen


opa
2006-05-01, 19:46
Hej alla glada!

Vi är ett par som ska öluffa bland de saroniska öarna i juni/juli.
Det blir vår första öluff och vi är osäkra på hur vi kommer till Athen billigast möjligast.
Det finns flygbolag som har priser på 5500 SEK för 2 vuxna från Köpenhamn-Athen den 10 juni och från Athen-Köpenhamn 5 juli. Är det billigt?
Kan det bli billigare att vänta eller kanske ta en sista-minuten-flygstol via exv. Apollo?
Vad har ni för erfarenheter?

mycket tacksamma för svar,
Jenny och Mattias

Ioslina
2006-05-01, 20:28
gå in på er mail och läs ett mail från mig!

Kalimera
2006-05-01, 20:37
Det finns flygbolag som har priser på 5500 SEK för 2 vuxna från Köpenhamn-Athen den 10 juni och från Athen-Köpenhamn 5 juli. Är det billigt?Det är väl inte direkt billigt, men inte dyrt heller. 5500 SEK för 2 vuxna är nog ganska normalt. De riktigt billiga biljetterna går åt fort tyvärr. Har ni is i magen kan ni vänta och se om det släpps några sista-minuten-biljetter. Vi hade tänkt åka till Aten i lördags, kollade biljetter (Apollo) under lång tid, men priset var för högt. För en dryg vecka sedan började priserna sjunka på just den avgången, till slut hamnade det på 898 kr per person. Tyvärr kom annat emellan så vi kunde inte åka.

Rolf
2006-05-01, 21:23
Hej!

Bokade redan i Dec med Apollo, 10 jun - 24 jun Köpenhamn - Aten - Köpenhamn 1200:-. Hade det inte krånglat med beställningen så kunde det varit ännu billigar . Det gäller att...
Inte så lång kvar.
Rolf

inkfish
2006-05-01, 21:25
5500 är inte särskilt billigt. Men med tanke på vilken tid ni vill åka skulle jag inte våga chansa på sista minuten. Tiden efter skolavslutningen här hemma brukar det sällan finnas riktigt billiga biljetter.

CarinaN
2006-05-01, 21:39
Tycker också att ni ska ta det priset om ni vill vara säkra på att komma iväg. De billigaste resorna såldes nog redan i höstas. Vi har gett 1500 kr per man t o r Kastrup-Aten.

Carina

Arne
2006-05-02, 06:18
Sökte just nyss på Sterlingticket och fann två tur och retur Köpenhamn-Athen den aktuella tiden. De biljetterna kosta strax under 4400 SEK för två tor.

Kan det vara något??

Arne

Ioslina
2006-05-02, 13:04
Jag tror du menar den resan som jag såg. Fast priset är i danska kr. Det blir ca 5500:- sökte på Doodle. Fick fram en resa med Alitalia, dessa datum, mellanlanding Malpensa. 5418:- SEK. Så det blir kanske bäst att ni bokar....den billigast ni sett.

opa
2006-05-02, 20:09
Hej igen!!!

Och tack för väldigt snabba svar!
Vi tog erbjudandet från Sterling klapp_klap och åker den 10 juni för 5500:-/2 pers.
Tror inte att vi hade haft is i magen nog att vänta och ta sistaminutenresa dagarna innan...usch ja...
Tack så mycket för er hjälp och expertis, vi återkommer efter sommaren och berättar om vår öluff som går Athen-Aegina-Agistri-Paros-Hydra :cool:!
Om det är någon av er som har tips om denna rutt så är ni mer än välkomna att lägga ett litet meddelande i vår postlåda!

Opa!
Jenny och Mattias bye_bye