handdator

Visa fullständig version : Taxi från flygplatsen till Pireus


Tom
2005-04-05, 09:39
Finns någon på Kalimera som vet ungefär,hur lång tid de tar för taxi, från flyget till Pireus hamn? Landar med inrikes från Kithira kl14:10, båten till Milos avgår enl. tidtabell kl16:00. Buss är väl inte att tänka på? Tom

Ia
2005-04-05, 11:36
Metro må vel være det beste alternativet.....? Du kan oppleve køer i den tiden, tenk så stressende å sitte i Taxi hvor du ser et hav av biler forran deg...:(
Mener du kan ta metro hele veien nå, men må kanskje bytte en gang.
Har dere prøvd alternativet Rafina??
Det tar 4-5 minutter å gå fra metroen og til kaiområdet.

Ia

Tom
2005-04-07, 22:46
Metron... Jaha! Den ska väl klara av att ta oss till Pireus på 1timme! eller ? Behöver man byta? , eller går den direkt från flygplatsen till pireus? /mvh Tom

caro
2005-04-12, 20:16
Menar ni att det går att åka metro från flygplatsen?

Ia
2005-04-12, 21:57
Ja det mener jeg ganske sikkert, men man må bytte i/på Monastiraki.
Det er linje 3 som går fra flyplassen til Monastiraki og den bruker ca. 45 min.
(Går forøvrig bare den banen fra flyplassen, men skal du fra Athen så er det jo da 3 linjer å velge mellom og det er nr3 som gjelder.)
Der må man bytte til linje 1. retning Pireus (tror det også er siste holdeplass)
Husker ikke helt hvor lang tid det tar, kanskje 20 min. Så å klare den biten på 1 time, det går nok ikke :( , men det er ikke så langt unna.

Skal man bare til Athen så er man jo mitt i smørøyet ved å gå av enten på Monastiraki eller Syntagma.

Lykke til! :)

Ia

Ia
2005-04-12, 22:29
Bussen skal forøvrig ta ca. 90 minutter og jeg tror at det er et billigere alternativ om det er noen som tenker på lommeboken....:o
Men er ikke helt sikker, kanskje andre vet....:rolleyes:
Vær ute i god tid, spesielt om man bor litt utenfor sentrum i Athen og skal ta flybussen til flyplassen.
Da vi reiste fra Athen i fjor, var bussen snart full og vi kjørte bare rett forbi holdeplassene hvor det sto fortvilte folk som ikke fikk bli med.
Det kan kanskje lønne seg at ta en buss inn til sentrum og ta flybussen derifra hvis man har flyavgang på et "populært" tidspunkt.
Biletten koster jo uansett det samme hvis man kjøper dagskort for buss (2.90 i fjor). Da kan man kjøre så mye buss man vil + 1 gang med flybuss.
Flybussen kostet også 2.90.

Anbefaler heller ikke å ta sjansen på å finne et rimlig hotel når du først er på plass, det kan bli en slitsom afære...(egenerfaring)
Betill hjemmenifra.

Ia

Calle
2005-04-12, 22:32
Ja det mener jeg ganske sikkert, men man må bytte i/på Monastiraki.
Det er linje 3 som går fra flyplassen til Monastiraki og den bruker ca. 45 min.
(Går forøvrig bare den banen fra flyplassen, men skal du fra Athen så er det jo da 3 linjer å velge mellom og det er nr3 som gjelder.)
Der må man bytte til linje 1. retning Pireus (tror det også er siste holdeplass)
Husker ikke helt hvor lang tid det tar, kanskje 20 min. Så å klare den biten på 1 time, det går nok ikke :( , men det er ikke så langt unna.

Skal man bare til Athen så er man jo mitt i smørøyet ved å gå av enten på Monastiraki eller Syntagma.

Lykke til! :)

Ia

Hej!
Jag har tagit Metron ett antal gånger från Pireus till flygplatsen med stopp för fikapaus i Aten. Metron till/från Pireus-Aten tar som sagt cirka 20 minuter. Från Monastiraki är det lite olika. Har man otur får man vänta kanske en halvtimme på ett tåg som går hela vägen, så det kan ta långt mer än 45 min.
Dessutom så brukar tåget ofta stanna, eller krypköra ute på linjen sista sträckan mot flygplatsen.
Priset är sänkt från 8 till 6 Euro om man är ensam. Är man 2 eller 3 som köper biljett samtidigt så får man rabatt (man behöver ej vara i samma sällskap, det är bara att fråga vem som helst om han/hon ska köpa biljett så gäller rabatten!)
Från flygplatsen har jag aldrig tagit metron (kanske ska testa det i morgon), utan tagit bussen direkt till Pireus eller via Aten för ett lunch-stopp på den fina Skotska restaurangen på Syntagma! Senast hade jag flyt, bussen pilade in till Syntagma från flygplatsen på bara 45 min!
Calle! (som just packar Kalles kaviar i ryggsäcken!)

Ia
2005-04-13, 09:14
Blir "spennende" å høre hvordan metroen virker til/fra flyplassen....
Etter rutetabellen skal det ta ca. 45 min. fra Monastiraki til Airport, men det kan selvfølgelig være litt venting mellom ankomst/avgang fra linje 1 til 3.

Jeg pleier også å ta med meg litt kaviar til eggene mine (har også alltid med meg en eggdeler), men fåretrekker Mills kaviar :)

Ia