handdator

Visa fullständig version : Segla i Grekland!


inha
2006-04-29, 11:08
Hej,

fick nyss höra att min bror och några vänner till han ska segla i Grekland i sommar under två veckor. Sällskapet kommer att hyra en segelbåt nere i Grekland som de kommer att ha under sin vistelse. På min brors begäran söker jag nu tips om bästa seglatsturerna och vilka/vilken ögrupp det är bäst att segla inom.


/Inha

Kalimera
2006-05-01, 20:19
På min brors begäran söker jag nu tips om bästa seglatsturerna och vilka/vilken ögrupp det är bäst att segla inom.Om jag skulle segla i Grekland skulle jag valt Sporaderna eftersom där finns en liten skärgård.

Jayo
2006-05-02, 20:37
Jag håller helt med Janne. Jag seglar inte själv men flera seglare som jag talat med tycker att Sporaderna (Skiathos, Skopelos, Alonysos plus många småöar) är bästa delen av Grekland att segla i. Många utgår från Skiathos och det ligger en hel del segelbåtar för uthyrning i hamnen här, t.ex. från Sunsail som troligen är störste uthyrare men även från andra mindre bolag.

Elisabet
2006-05-02, 21:24
I joniska havet är det vanligt med segling. Till exempel på Lefkas finns företag som hyr ut båtar som man seglar själv eller kan chatra med skeppare och annan personal.

inha
2006-05-03, 13:14
Tack för tipsen. Då ska jag föra dem vidare till min bror som ska segla där i Grekland i två härliga veckor. bye_bye

Om ni kommer på något mer tips och erfarenheter är det hjärtligt välkommet!