handdator

Visa fullständig version : Skön Valborg


Eva L
2006-04-29, 10:24
Vill önska alla kalimeror en skön valborg och första maj. Denna första riktiga vårhelg åtminstone här i norrland där nu krokus blommar och påskliljorna visar sina knoppar. Solen strålar från en blå himmel och jag lyssnar på vackra vårhälsningar inspelad av Lunds studentsångare. Hoppas ni alla får en avkopplande helg.

Eva

Hjalta99
2006-04-29, 11:43
Vill önska alla kalimeror en skön valborg och första maj. Denna första riktiga vårhelg åtminstone här i norrland där nu krokus blommar och påskliljorna visar sina knoppar. Solen strålar från en blå himmel och jag lyssnar på vackra vårhälsningar inspelad av Lunds studentsångare. Hoppas ni alla får en avkopplande helg.

Eva

Detsamma önskar jag dig Eva och alla andra Kalimeror!
Nu äntligen kanske det kan komma lite värme och som jag längtat efter den! :)

Också en Eva - med bara 25 dagar och 19 timmar kvar _B-anana till Karpathos där det är 20 grader varmt nu.... flabb_flab

Ann
2006-04-29, 12:38
Detsamma önskar jag dig Eva och alla andra Kalimeror.

Härnere i Karlshamn är det mulet och absolut ingen värme. Påskliljor och tulpaner blommar för fullt. Det känns härligt.

Nu har vi endast 4 veckor kvar till vår vistelse nere i underbara Grekland, nu börjar man längta ordentligt.

Ann

Elisabet
2006-04-29, 14:20
Soligt väder utlovat hela helgen här i norr!

Det blev vår över en natt som vanligt, fast tidigare än normalt efter en ovanligt snöfattig och blid vinter.

Ha en fortsatt skön helg alltihop!

Ivi
2006-04-29, 14:24
En skön Valborg och 1:a maj till er alla från Luleå med! Här skiner solen för fullt, temperaturen kring 10 grader, de små snöhögarna på vår gård har nog försvunnit om ett par dagar :)
Vi kommer att fira valborg hos min drygt 80-åriga far. Han kommer att få dricka kretensisk raki för första gången i sitt liv! Fick en flaska av vår pensionatvärd George i Rethymno. Rakin har tillverkats av hans nästan 100-åriga (!) far...blir mycket spännande :D

Ivi

anoula
2006-04-29, 16:52
Trevlig Valborg från Stockholm! Här har vi sol och 10 grader. Plockade in en bukett vitsippor igår, så här är det vårigt värre.

sanckar
2006-04-29, 18:27
Här från i Uppsala önskar jag alla en skön Valborg. Här kommer det
imorgon bli ganska livat, det blir forsränning, spring i backen och vårsång
vid slottet eller vårbrasor vid gamla Uppsala (för oss som inte är studenter). Om man är student är lite det lite mera livat med champagnegalopp och bal.

Men jag önskar er alla en skön valborg och hoppas att solen må skina på er alla.

/Sussan

Lindiz
2006-04-29, 22:09
Ha en skön valborg allihopa! Här i norr är det soligt och fint... snön krymper ihop och sonen är förtvivlad över att det slutat rinna vatten ur alla stuprör!:D

Vi ska fira med majbrasa och krabba. Och skåla in våren i mousserande vin. sonen får coca cola. Han övar på att lära sig skåla med frasen Jamas och den verkar sitta rätt bra nu! 74 dagar kvar....:)

Marie_W
2006-04-29, 22:17
Trevlig Valborg ifrån Halmstad!! Här finns det hur mycker vitsippor som helst..
bye_bye

Zanét
2006-04-30, 11:02
Trevlig Valborg och 1 Maj önskas er alla :D

//Zanét bye_bye

kos44
2006-04-30, 11:27
Trevlig Valborg önskar ett mulet GÖTEBORG
mvh.ulfklapp_klapklapp_klap