Visa fullständig version : Hamnen i Perissa? (Santorini)
Landar på em i Santorini, missar färjan till Naxos och ska stanna över natten. Går båtarna från Perissa...eller vart e hamnen? Vill bo nära för att kunna fixa färjebiljetter på fm, tror jag såg att båten till Naxos går 15.45. Läste om tips på Stelios Place som verkar bra. 4 veckor kvar_B-anana
Annelie
Landar på em i Santorini, missar färjan till Naxos och ska stanna över natten. Går båtarna från Perissa...eller vart e hamnen? Vill bo nära för att kunna fixa färjebiljetter på fm, tror jag såg att båten till Naxos går 15.45. Läste om tips på Stelios Place som verkar bra. 4 veckor kvar_B-anana
Annelie
Hej.
Hamnen på Santorini heter Athinios. Bussarna går från Fira. Om du ska bo i Perissa eller Kamari, får du först ta en buss till Fira och sen byta där. Du kan ju också ta taxi. Kostar ca 12 - 15 euro.
Jag har också bara 4 veckor kvar till Santo :D
Barbro
Tack! Tänkte mig att få transfern inkl med boendet! Vet du hur pass tidigt vi behöver vara i hamnen för att få biljett denna årstid (27/5)?
Annelie
Här kommer en karta
http://i45.photobucket.com/albums/f91/babsan/namnls3.jpg
Barbro bye_bye
Tack! Tänkte mig att få transfern inkl med boendet! Vet du hur pass tidigt vi behöver vara i hamnen för att få biljett denna årstid (27/5)?
Annelie
Biljettkontoren öppnar 1 timme innan avgång.
Vi åker samma datum. Från Landvetter?
I så fall är vi på samma plan flabb_flab
Barbro
Va gooo du e!! Tack!!
Har aldrig varit på denna ö....som inte många verkar tycka om...lätt att smittas... Kanske vi ses barbro...jag kan ha röda sandaler om du vill:-)
Annelie
japp! Lyfter 8.15! Ni?
Annelie
Va gooo du e!! Tack!!
Har aldrig varit på denna ö....som inte många verkar tycka om...lätt att smittas... Kanske vi ses barbro...jag kan ha röda sandaler om du vill:-)
Annelie
Jag älskar denna ö. Det blir nu 11 gången jag åker dit :p , men bara för en vecka. Det ska bli 2 veckor lite längre fram. Första gången jag var där, var -98.
Jag har läst det här att det inte är många som gillar ön :mad: . Det kanske är för att det är så turistiskt.
Det är en så hisnande känsla när man står uppe på klippan och tittar ut över havet och vulkanön eller att sitta på en bar och ta något att dricka och se på solnedgången, då blir man tårögd. Så fint är det ;)
29 dagar kvar och jag klättrar nästan på väggarna.
Jag tittar efter röda sandaler.
Barbro
japp! Lyfter 8.15! Ni?
Annelie
Stämmer. Fick biljetten idag _B-anana
Barbro
Kul! Vad glad jag blir att NÅGON verkar gilla denna ö! Vi tänkte avsluta vår resa ett par dagar i alla fall där. Då får vi stämma av innan avresa så vi kan tjingsa på varandra!
Vilken färg tar du sandalerna?
Annelie
Antingen blir det mina gulbruna eller vita flip-flop.
Hur länge ska ni vara borta?
Barbro
2v. Tänkte oss Naxos o Amorgos....Ska ni stanna på Santorini?
Jag har nog en vinröd skinnjacka på mej.
Barbro
2v. Tänkte oss Naxos o Amorgos....Ska ni stanna på Santorini?
Ja, det blir bara Santorini. I Kamari flabb_flab .
bARBRO
Har mailat dig! Tänkte att övriga kanske inte var intresserade av vår dialog:-)
Annelie
Om vi ska tillbringa våra 2 sista dagar här, vart ska vi bo då tycker du? Anta att vi har fått nog av vita vackra stränder:rolleyes: ...och vill avsluta resan spektakulärt...som jag förstår att Santorini är bra på...
Annelie (tror jag tar rosa flip-flopp istället för dom röda sandalernaflabb_flab )
Alexandra
2006-04-27, 22:55
Åker också med det flyget tror jag om jag inte minns helt fel, vi tänkte ta blue star färjan till antingen Paros eller Naxos och den går väl vid 15:30 eller nåt sånt? Kanske tar vi Folegandros först och då blir det till att övernatta på Santorini ankomstdagen.
Jag älskade Santorini, var dock bara i Fira och en dag på stranden i Kamari. Fira var hur som helst supermysigt, trots mycket turister...Å andra sidan gillar jag när det är liv och rörelse omkring mig, och uppskattar man inte turismen finns det ju andra ställen på ön att besöka. Övernattar vi tänkte vi nog bo i Kamari, och några dagar innan flyget i Kamari om vi trivs annars i Fira.
För övrigt så är Naxos och Amorgos helt superba valklapp_klap
/Alexandra som har 4 veckor kvar_B-anana
Visst är vi många som gillar Santorini samtidigt som många av oss ändå tycker att ön är för turistexploaterad. Några dagar där en trevlig upplevelse. Fira och Irmeviougli(felstavat antagligen) måste ses av alla samt Oia. Gillar du att vandra gå då hela sträckan om det inte är för varmt. Finns många saker du kan göra på ön. Jag har själv åkt runt en del både med buss och taxi och båda mina barn som är vuxna gillade ön även om vi gillar andra mindre exploaterade öar också.
Eva
Kul med många Kalimeror på planet!! Då kanske vi ska slå till med Kamari vi oxå! Tips på boende för 5 pers ( i Kamari) och i så fall gärna telnr så vi kan boka första natten!
Tusen tack!
Annelie
Då får d nog bli några dagar i Kamari och bussturer till Oia och Fira!
Annelie
Om vi ska tillbringa våra 2 sista dagar här, vart ska vi bo då tycker du? Anta att vi har fått nog av vita vackra stränder:rolleyes: ...och vill avsluta resan spektakulärt...som jag förstår att Santorini är bra på...
Annelie (tror jag tar rosa flip-flopp istället för dom röda sandalernaflabb_flab )
Hej. Jag tycker förstårs att ni ska bo i Kamari ;) , svart stenstrand. http://www.kalimera.nu/grekland/till/maj/stor/marianne_barbro.html
Perissa är ju också ett alternativ, men det är en mindre by.
I Fira är det dyrt, både med rum och restaurangbesök :( och där finns det ingen strand. Då är det bättre att ta bussen dit. Den går från Kamari varje halvtimme och man är där på en kvart.
28 dagar kvar _B-anana
Barbro
Japp! Så får d bli! Men vart ska vi bo? Tips? Telnr?
Nedräkning;-))))
Annelie
Förra året på vår kykladluff började och slutade vi på Santorini. Första natten när vi kom hade vi bokat rum. När vi sen kom tillbaka, från Naxos, till Santorini, fanns det många, många, rumsraggare att välja mellan i hamnen. Vi valde en man vid namn Kostas, han hade hotell vid Perissa/Kamari. Jag har inte riktigt fattat var gränsen går. Det hotellet var helt OK, fanns pool, inte för att vi använde den, men i alla fall. Fanns också en bar , frukost osv. vid poolen. Borden vid baren var helt OK att få använda för den egna frukosten och för att använda på annat sätt. Han hade "eget" vin, inte så där jättegott, Santorini har ju annars goda viner.Nere vid havet finns en lång gata/strandpromenad. Restauranger och några affärer. Kostas låg en liten bit från havet, men det var mycket nära dit och till busshållplats och en affär. Transporten till flygplatsen ingick. Tror vi betalade 30 euro per natt för tre pers. fanns penty. Vattnet där är dock inte att rekommendera till kaffe mm, då det är bräckt.
Jag har inte riktigt fattat var gränsen går.
Från Fira sett ligger Kamari på den vänstra sidan av berget.
Barbro :)
Elisabet
2006-04-29, 13:18
Vattnet där är dock inte att rekommendera till kaffe mm, då det är bräckt.Urspårning, men MÅSTE bara kommentera detta! Fascineras alltid över att man upplever och uppfattar saker så olika. Jag har alltid haft uppfattningen att kaffet i Grekland är så gott just för att kranvattnet är lite salt och ofta mer eller mindre bräckt.
[quote=ramses]Förra året på vår kykladluff började och slutade vi på Santorini. Första natten när vi kom hade vi bokat rum. När vi sen kom tillbaka, från Naxos, till Santorini, fanns det många, många, rumsraggare att välja mellan i hamnen. Vi valde en man vid namn Kostas.....
Var inne o letade på hotell i Santorini...dom jag hittade var ruggigt dyra...typ 100 euro för 2-3 pers...lite dyrt:cool: ! Första natten vill vi ha bokad men där har vi inte några större krav eftersom vi ändå inte hinner avnjuta det hela! Då bor vi hellre lite "goare" när vi återvänder! Har bara nummer till "Honeymoon..." o vi vill nog smaka på Kamari istället!
Så om någon har tips på boende med tillhörande tel nr är jag gladflabb_flab !
Annelie ( vi är 5pers)
Urspårning, men MÅSTE bara kommentera detta! Fascineras alltid över att man upplever och uppfattar saker så olika. Jag har alltid haft uppfattningen att kaffet i Grekland är så gott just för att kranvattnet är lite salt och ofta mer eller mindre bräckt.
Fast på Santorini kan vattnet vara väldigt bräckt så det passar sig inte till kaffe. Provade av misstag att koka rött te på Santorinivattnet och det var inte drickbart.
Eva
Fast på Santorini kan vattnet vara väldigt bräckt så det passar sig inte till kaffe. Provade av misstag att koka rött te på Santorinivattnet och det var inte drickbart.
Eva
Med Gevalias färdiga Capuccino smakar d utmärkt;-))
annelie
Hotellet i vårat liv heter "Artemis" i Kamari. +30 22860 31198.
MVH
Yeasou_B-anana
Hette både mannen och stället Kostas...eller bara mannen?
Lät i alla fall härligt...
Annelie
Tack för det!!! Känner igen namnet....kanse var det med på Kalimeras länk till hotell...
Ha de!
Annelie
Alexandra
2006-05-02, 16:29
Någon som vet något hotell/pensionat i Kamari gärna med pool, inte ett krav dock. Ska helst ligga nära stranden och strandpromenaden eller vart det är man äter osv...
Är det där man äter eller finns det något centrum liksom?
Alexandra
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.