handdator

Visa fullständig version : Första gången med min 1åriga dotter


Tony
2006-04-27, 00:43
Har varit på Rhodos 6 gånger förut men aldrig med ett litet barn. Jag förlovade mig 2004 på Monte Smith, förra gången jag var på Rhodos.Nu skall tjejen och dottern och jag tillbaka till Rhodos så att dottern vänjer sig vid tanken att hon skall hit var annat år eller så. Vi skall åka med Always till hotell Kipriotis. Är det någon som bott där som kan tala om det är bra eller mindre dåligt.Rhodos tror jag är det bästa stället i Grekland om man vill ha de så omväxlande som möjligt i utbudet i saker att göra.Har varit på Kreta och Cypern förut men inte någon av dom öarna kommer i närheten av vad Rhodos ka erbjuda i klapp_klap klapp_klap form av nöjen och kultur.Men tillbaka till frågan om hotell Kipriotis. Är det någon som har bott där som kan tala om hur det ärklapp_klap

IngelaE
2006-04-28, 12:43
Bodde där i början på 90 talet, fint hotel men då jag var där i juli månad så var det massor av ungdomar som höll liv hela nätterna på balkongerna, så t om polisen kom dit... men så behöver det ju inte vara nu. Frukostbuffé hade jag och det var hur fint och gott som helst, rummen fina...men som sagt det är ju ett bra tag sedan..:cool:

xenos
2006-04-28, 18:11
Samtliga återfallsgreker borde görea som ni; åka hem med små barn så de får rätt erfarenehet från början.
Tänk om om den möjligheten fanns när jag var liten. Tänk om jag haft barn.
Har allvarliga planer på att sno en ung man med allvarlig blick och ansikte som Heraklaeitos och Sokrates i lysande förening, som jag är plastmorfar till.

Lefteris
ständigt pålitligt återfall

Themis
2006-04-29, 11:53
Jag har inte bott på Kipriotis, men jag tror lite som Ingela att om ni åker under sommarlovet kan det nog vara ett __D -la liv..
("Livlig stämning och ungdomlig atmosfär" på resebroschyrspråk.)

Själv har jag nästan uteslutande bott på hotell med 2 eller 2+, så jag tror säkert att standarden är helt OK.

rhodosfanast
2006-05-03, 09:27
Jag bodde på Kipriotis sommaren 98 o jag skulle inte bo där med ett så litet barn för det är mycket ungdomar o skrick på nätterna när dom springer runt på hotellet. Tyvärr så åkte vi ospec o hamnade i deras källare så vi byte upp oss o flyttade till ett bättre hotell efter andra natten på Kipriotis...

Tony
2006-05-03, 14:06
Vi åker den 11 juni så vi får väl hoppas att ungdomarna inte har hittat ner så snabbt. Vi håller tummarna.

Mysan
2006-05-03, 16:18
Åker ni från Sturup? I så fall ses vi kanskeflabb_flab

Tony
2006-05-04, 13:56
Tyvärr åker vi från Arlanda men vi kanske syns i allafall.
Om ni ska bo på Kipriotis det vill säga.

Mysan
2006-05-04, 17:05
Om ni vill ha lite ledigt en kväll för att gå ut och äta på tu man hand, lägg ett meddelande till mig. Vår 18-åriga dotter är en rutinerad barnvakt och kan gärna tänka sig passa er dotter någon kväll. Vi är där i 14 dagar och bor på Europa mitt i stan.

rhodosfanast
2006-05-05, 22:11
Det beror ju på om skolorna har slutat tills den 11 juni...

Ha en trevlig resa till Rhodos för det är en mycket fin ö o mycket trevlig befolkning..

O ni blir vänligt bemöta även på matställen när ni kommer med er lilla dotter för grekerna gillar barn....:)