handdator

Visa fullständig version : Vattentemp?


ullis
2006-04-26, 21:41
Nu åker vi till Agia Pelagia om en dryg vecka! Har tagit fram "snorkelväskan", men hur är det egentligen med vattentemperaturen på norra Kreta? Det är ingen höjdare att snorkla om vattnet är för kallt! Vi kanske är nöjda med snabbdopp- för visst måste man bada i Grekland:)? Är det någon som har färska rapporter om vattentempen just nu? Har letat på internet men inte hittat några uppgifter.

Hälsningar Ullis

Elisabet
2006-04-26, 21:52
Är det någon som har färska rapporter om vattentempen just nu? Lissi rapporterade ju om 17 grader i vattnet vid Falassarna för ca två veckor sedan. Någon grad varmare kan det nog ha hunnit bli.

babsan
2006-04-26, 21:59
Nu åker vi till Agia Pelagia om en dryg vecka! Har tagit fram "snorkelväskan", men hur är det egentligen med vattentemperaturen på norra Kreta? Det är ingen höjdare att snorkla om vattnet är för kallt! Vi kanske är nöjda med snabbdopp- för visst måste man bada i Grekland:)? Är det någon som har färska rapporter om vattentempen just nu? Har letat på internet men inte hittat några uppgifter.

Hälsningar Ullis

Hej.

17 grader i vattnet på Norra Kreta just nu.

Barbro som har 30 dagar o 10 timmar kvar, till flyget tar mej till Santorini _B-anana klapp_klap

ramses
2006-04-26, 22:19
det var som ****. Inte visste jag att det är så nära inpå er Kretaresa, ullis. Klart du ska snorkla. Ligger du i blöt ett tag så känner du nog inte om det biter lite i skinnet. trevlig resa.bye_bye

ullis
2006-04-27, 08:10
Tack för svaren! Jag står allt ut med lite kylslaget vatten - jag låter de grekiska solstrålarna värma upp mig igen! Åh vad gött det ska bli.... Jag fröjdas när jag kollar nerräknaren!

Hälsningar Ullis

Lissi
2006-04-27, 12:47
Min uppgift om vattentemeraturen var inte uppmätt temperatur utan "känsla"! Kändes som svenska bad i juni ungefär!!!! Vi badade både i Chania, Falassarna och Agia Pelagia och Falassarna kändes varmast, men mycket har ju säkert hänt till det bättre nu några veckor senare! Vad säger Ivi???flabb_flab

Lissi-som ibland ycker baden är för varma på sommaren i Grekland

Elisabet
2006-04-27, 14:23
Min uppgift om vattentemeraturen var inte uppmätt temperatur utan "känsla"! Den känslan litar vi på Lissi! :)

Letade i alla fall och hittade en vattentemperatursida, som ger intrycket av att uppdateras regelbundet. Det ser ut att vara mellan 16 och 18 grader i grekiskt vatten just nu: http://wetter.rtl.de/strandwetter/strandwetter.php?uebergabe_region=griechenland

Lissi
2006-04-27, 15:22
[quote=Elisabet]Den känslan litar vi på Lissi! :)

Ja det verkar ju vara ganska bra i alla fall...:D

Lissi
2006-04-27, 15:23
Den känslan litar vi på Lissi! :)



Ja den verkar ju ha funkat!! Inte 17 behöver jag nån termometer!:D :D ;)

Elisabet
2006-04-27, 16:00
Inte 17 behöver jag nån termometer!:D :D ;)Det såg väl ut som 17 :rolleyes: och då sa du "nu badar vi för sjutton!"

Abi
2006-04-27, 16:09
Det såg väl ut som 17 :rolleyes: och då sa du "nu badar vi för sjutton!"

Nä, fy 17, vad vitsiga ni är!klapp_klap

:D :D :D :D :D :D :D

(försökte med 17 smiles, men det gick inte :( )

Lissi
2006-04-27, 16:13
Nu är det nog urspårning snart tror jag....eller:confused: :confused:
Det var SKÖNT i vattnet i alla fallklapp_klap

Elisabet
2006-04-27, 16:29
Nä, fy 17, vad vitsiga ni är!klapp_klap

:D :D :D :D :D

(försökte med 17 smiles, men det gick inte )

Allt går med lite fantasi Ang_elx

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/17.jpg

Fast just nu känns det som om alla tror att jag har för lite att göra igen... :o
Det har jag inte, jag bara lider av abstinens...


Lissi, vi håller oss ju till vattentempen :rolleyes:

Ivi
2006-04-27, 18:56
Min uppgift om vattentemeraturen var inte uppmätt temperatur utan "känsla"! Kändes som svenska bad i juni ungefär!!!! Vi badade både i Chania, Falassarna och Agia Pelagia och Falassarna kändes varmast, men mycket har ju säkert hänt till det bättre nu några veckor senare! Vad säger Ivi???flabb_flab

Lissi-som ibland ycker baden är för varma på sommaren i Grekland

:D Har endast vadat i vattnet, inte badat! Nu får jag ju skämmas faktiskt, eftersom en skåning (Lissi) badade och jag, norrbottning, INTE gjorde det.
Så tyvärr kan jag inte komma med så mycket angående badtemperaturen...
Såg dock att det var några barnfamiljer som badade vid Stavros (Zorba)-stranden en vecka sedan och de var inte blå när de steg upp ur vattnet :D

Ivi

Lissi
2006-04-27, 19:18
Välkommen hem IVI!!!
Här skäms man väl inte?? Bada ska vara en njutning , inte en plåga..Jag älskar att bada och känna kylan "bita" i skinnet och sen komma upp i solen på stranden igen....
SKÅNING? Vet inte det ja..;) .Båda mina föräldrar är norrifrån...Seskarö och Boliden..... fast det spelar nog ingen roll var man är från...vad gäller bad alltså!
Nu väntar jag bara på premiärdoppet i Vikhög!

Lissi - som just bokat rum på Kithera!

june
2006-04-28, 14:17
Just nu befinner jag mig i Chania och det ar definitivt inte nagon badtemp for mig. Men det kommer val, aker inte hem forran i Oktober. I natt och under formiddan har det regnat och det ar ca 20 grader.

klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap