handdator

Visa fullständig version : Frågor om Naxos


lambertssonannelie
2005-04-04, 14:36
Hej! Har lite frågor angående Naxos:
* Vad kostar det att hyra en vespa perdag/vecka?
* Någon som bott på Hotell Katerina i A.Prokopios och vet hur det är?
* Förslag på några prisvärda restaurager?

MVH:Annelie :)

iakk
2005-04-04, 19:48
Hej!

Vi bodde på hotell Semeli förra sommaren i Agios Prokopios, iofs insåg vi ganska snart när vi kom till Naxos att vi hellre hade velat bo inne i Naxos stad, Chora, än i Agios Prokopios... men på hotellet trivdes vi bra. På Semeli har de en helt sagolik takterass där vi upplevde många magiska skymnigar när solen gick ner bakom Paros! Hotel Katerina ligger lite längre ner mot stranden, mer inne i byn kan man säga (Agios Prokopios är ju dock en liten by, så avstånden är inte stora!) och om det är ett bra hotell eller inte vet jag inte, utifrån såg det lite "trött" ut, så jag skulle nog rekommendera Semeli om det är ett alternativ.

Apropå prisvärda restauranger så ligger det en taverna rakt över vägen från Semeli som två eller tre tyska kvinnor driver, tyvärr är jag tråkigt dålig på att minnas namnen på olika ställen (möjligtvis kan det bero på att barnen döper om olika tavernor och just den här kallade de/vi "kattstället" eftersom det var ganska många katter som kom dit och matades av ägarinnorna, men det är ju kanske inte till så stor hjälp...) men den ligger alltså i utkanten av byn åt Chora-hållet, bussen från Chora stannar mer eller mindre precis utanför. Här är maten god, riklig och prisvärd, man bjuds på ouzo och melon (till barnen) och notan räknas ut för hand vid bordet samtidigt som man får sig en pratstund med ägarinnan, trevligt!

/Kajsa.

Eureka
2005-04-04, 22:50
Hei,

hvis dere skal bo i Agios Prokopios, vil jeg anbefale dere Taverna Gorgona, som ligger ved havna i AGia Anna. Trivelig atmosfære og god gresk husmannskost som kan nytes sammen med en nydelig solnedgang... :)

Mvh Eureka

Paphianna
2005-04-05, 21:22
Om ni bor i Ag. Prokopios är det nära att promenera till Agia Anna. Direkt vid stranden ligger ett antal restauranger, där Taverna Akroyiali är min absoluta favorit. God mat, rimliga priser, trevligt bemötande av ägarfamiljen och den billigaste, kallaste ölen vi kunde hitta.
Reser man med barn kan de leka på stranden efter maten medan de vuxna sitter kvar vid borden och njuter lite längre, detta med full koll på barnen.
Lycka till! Lotta