handdator

Visa fullständig version : Delfiner


Lotta E
2006-04-26, 08:11
Undrar om någon vet om det finns möljligheter att se delfiner på Kreta?
Någon show eller nån båttur där det finns stor möjlighet att se delfiner.

Tack på förhand
Lotta

ramses
2006-04-26, 08:48
Har varit på "delfinsafari" på sydsidan, i Paleochora. vi såg dock inga delfiner. hur det är med möjligheten uppe på norr vet jag inte.

myssa
2006-04-26, 20:36
vi spanade efter delfiner på båtresan till chrisy från irapetra på sydsidan men inte en enda såg vi tyvärr men dom sa att det inte var ovanligt.
under 15 år på kreta har jag inte lyckats se en enda delfin men jag väntar än ;)
myssa..........

Elisabet
2006-04-26, 20:52
Vi åkte på en båtutflykt från Rethymnon till en strand i Soudabukten. De sa att det finns mycket delfiner där - och strax innan vi rundade udden med fyren, kom det en ensam delfin och simmande sicksack precis framför fören i cirka 15 minuter. Vi hängde över relingen och kunde nästan ha rört i den, om vi nått.

guppel
2006-04-26, 21:04
Vi åkte på en båtutflykt från Rethymnon till en strand i Soudabukten. De sa att det finns mycket delfiner där -

YES _B-anana !
Jag har också åkt båtutflykt från Rethymno västerut, och det var faktiskt,
vid pass 4-5 på eftermiddagen full rulle på delfiner som "hängde med" båten, hoppade - lekte - ? - och imponerade på alla ombord.
Den förhållandevis lilla båten höll kraftig slagsida när alla skulle fota/filma.
Men skojsigt var det ;) !
Jag har för mig att båteriet hette Pirate Ships ?:confused:

// Gupplar gärna med delfiner

Elisabet
2006-04-26, 21:07
Jag har för mig att båteriet hette Pirate Ships ?:confused:Jodå, och byggd som en gammal sjörövarskuta var den. Kidsen just loved it :D (de var små då... )

Ivi
2006-04-27, 18:05
KAN den där stranden i Souda-bukten varit Marathi? Vi åt vår sista lunch snyft_drop där innan det var dags att bila vidare till flygplatsen i lördags. Vilken trevlig strand med härligt klart vatten det var! Nu hann vi inte ta ett dopp där... Men nästa gång, så... Läste nämligen härhemma sedan, att det går tydligen båtresor dit från Chania.

Ivi

Elisabet
2006-04-27, 18:08
KAN den där stranden i Souda-bukten varit Marathi? Satt du vid tavernan, tittade söderut över bukten och såg snö på berget Ida? Då var det den :)

Nej allvarligt, jag måste kolla i fotoalbumet. Men det låter bekant, kan stämma att den hette så. Återkommer.


----------

Japp, det stämde. Marathi var det. Jättefint var det, fanns bara den enda tavernan där då, men det är åtta år sedan tror jag, så det kan ju ha ändrats.