handdator

Visa fullständig version : Grekernas semester


Janet
2005-04-04, 10:58
Någon som vet när grekernas semester infaller?
Och även italienarnas?
Börjar den så sent som 15 augusti?!?

Frappe
2005-04-04, 11:15
Augusti är en semester månad både i Italien och Grekland. Den 15/8 är även helgdag i Grekland och har man inte semester just då passar många på att ta lite extra ledigt. Vissa öar är mer besökta än andra, Om jag minns rätt skall du till Korfu? Och just den ö är välbesökt av grekerna själva samt Italienare!

Hälsningar Camilla

Eva L
2005-04-04, 14:01
Någon som vet när grekernas semester infaller?
Och även italienarnas?
Börjar den så sent som 15 augusti?!?

Augusti är den stora semestermånaden för syd och mellaneuropéer. Jag har varit i Grekland flera ggr i augusti och kunnat konstatera att runt Maria Himmelsfärdsdag är det alltid mycket folk i farten. Även veckan efter är ganska intensiv. Fram till några dagar in i sept tror jag man kan säga att det är riktig högsäsong.

Eva

Janet
2005-04-04, 14:24
Ahaa okej.
Du hade rätt i att vi skulle till Korfu Frappe, men vi har ändrat oss och kommer att vara på Kefalonia, Lefkas och Parga (i den ordningen) och flyger hem i från Korfu, detta mellan den 18 aug och 2 sep.
Vi struntar i Korfu eftersom vi insett att vi betydligt hellre vill se ex Kefalonia, Korfu verkar för turistigt på något sätt.

Jaja, det blir mycket ögongodis för min del i alla fall, med alla italienare :)

epiros
2005-04-04, 18:15
Jaja, det blir mycket ögongodis för min del i alla fall, med alla italienare :)[/QUOTE]

Vadå för din del:confused:
Har pojkvännen något emot italienskor:confused:

:) epiros

Agapi
2005-04-04, 21:48
Någon som vet när grekernas semester infaller?
Och även italienarnas?
Börjar den så sent som 15 augusti?!?

Grekerna har alltid semester!!:D :D
Och aldrig!!:eek: :mad:

Agapi

Janet
2005-04-05, 09:22
Heheh... jo det gör han nog, hade inte tänkt så långt! Då får vi nog trevligt båda två antagligen...

Jasså Agapi, då ska jag nog bli grek, vill också ha semester jämt :)