handdator

Visa fullständig version : Livsfarlig selfie!


Kajja
2017-06-07, 15:47
En ung kvinnlig turist har omkommit när hon skulle ta en selfie på utsikten vid Shipwreck beach på Zakynthos, enligt Greece News. Hon ställde sig så nära kanten hon kunde och föll bakåt. Detta var den andra dödsolyckan i år!
Kanske lite varningsskyltar, om det inte redan finns, men sunt förnuft först å främst.
Så onödigt, så hemskt!!!
/ Kajja:(

Monica P
2017-06-07, 17:14
Med hög risk att bli kallad cynisk vill jag föreslå kanditatur till Darwin Awards.

Nolltrefem
2017-06-07, 22:03
Med hög risk att bli kallad cynisk vill jag föreslå kanditatur till Darwin Awards.

Skrattade gott åt din kommentar :D :D

MickeKöping
2017-06-07, 23:19
Jag tycker att det låter hemskt sorgligt och är inget att göra sig lustig över.
Om man är klantig så ska det inte bestraffas med döden.
Man kan inte skydda mot allt men populära utsiktsplatser​ borde man ju kunna säkra upp bättre från lokala myndigheter föratt undvika sådana här händelser.

Monica P
2017-06-08, 08:56
Micke, du har rätt i sak. Men det finns ingen ände på vad vi människor hittar på utan att tillräckligt tänka på konsekvensrna, man ser det dagligen i trafiken om inte annat.

Panakakis
2017-06-08, 10:12
Jag tycker att det låter hemskt sorgligt och är inget att göra sig lustig över.
Om man är klantig så ska det inte bestraffas med döden.
Man kan inte skydda mot allt men populära utsiktsplatser​ borde man ju kunna säkra upp bättre från lokala myndigheter föratt undvika sådana här händelser.

Jag håller med dig Micke i det du skriver. Att tillägga på utsiktsplatsen på detta ställe finns sedan ett antal år en byggd plattform med staket som har bästa utsikten på vraket. Jag har svårt att ta in varför denna inte användes i detta fall. Från denna plattform får man de bästa bilderna.

PANAKAKIS :)

Kalimera
2017-06-10, 11:00
Shipwreck beach lockar många att ta selfies och lägga på instagram, ju längre ut desto bättre verkar vara grejen. Nu finns det bungyjump också, och det ser livsfarligt ut.