handdator

Visa fullständig version : Stella Rooms i Kardamili


Kalimera
2017-05-27, 15:43
Jag har träffat många mycket generösa hyresvärdar, men ingen slår Stella i Kardamili på Peloponessos.

Jag hade bokat rum på Stellas Studios i Kardamili på Peloponessos. När jag bokade fick jag detta svar via mejl: ”The price is 40 euro per day. In this price is included many gifts from Stella for every day: fresh eggs, oranges, traditional cookies, and more…”

http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-stella-rooms-01.jpg

Kostas kommer med frukosten.

Hela inlägget är flyttat till denna sida (https://www.kalimera.se/grekland/peloponnesos/frukost-och-lunch-pa-stella-studios-i-kardamili-pa-peloponnesos.html).

Britt-Louise
2017-09-24, 18:47
Håller med dig, otroligt generöst värdpar. Sitter just nu på balkongen högst upp och njuter av solnedgången. Spiraltrappan upp till lägenheten lite läskig. I morgon vidare till Koroni. Alltså inspirerade av din resa på Peloponnesos.
Britt-Louise och Lars

Kalimera
2017-09-24, 19:10
Håller med dig, otroligt generöst värdpar. Sitter just nu på balkongen högst upp och njuter av solnedgången. Spiraltrappan upp till lägenheten lite läskig. I morgon vidare till Koroni. Alltså inspirerade av din resa på Peloponnesos.Vad glad jag blir! klapp_klap

Hälsa till underbara Stella, Kostas och Panagiotis! bye_bye

kari
2017-09-25, 08:48
STELLA mou ❤️🌹❤️
"Ingen over, og ingen ved siden"🥇
Hennes omsorg har varmet vårt hjerte i mange år nå❤️
Bodde hos henne første gang i 2009, traff henne tilfeldig i Kardamili🍀

LarsB
2017-09-26, 08:27
När vi stigit upp igår, tog det bara några minuter innan Stella dök upp med en tallrik pajer fyllda med sagolik feta.
Då passade vi på att hälsa från dig Janne. Vi kostaterade direkt att Stella är lika förtjust i dig, som du i henne. Hon utbrast genast "mamma Stella love Jannis". Sen berättade hon, på sitt "uppskruvade" sätt, på grekiska blandat med enstaka ord på engelska, lite om din vistelse på Stella Rooms. Vi kan inte grekiska, men förstår lite, speciellt när det är blandat med engelska. Det är länge sedan vi hade så roligt.
Vi betalade för rummet, tog farväl av Stella, och körde vidare till Koroni.

Britt-Louise o. Lars

Kalimera
2017-09-26, 10:36
Det är länge sedan vi hade så roligt.Visst är hon helt underbar! klapp_klap

Var ska ni bo i Koroni?

LarsB
2017-09-26, 15:53
Vi bor på Xenios Zeys Apartements på översta våningen alldeles under taket. Takbjälkar som på Stella Rooms, dock något högre, i alla fall i mitten.
Man dunkar huvudet i bjälkarna här också, bara med skildnaden, det kommer inte någon Stella med pajer, apelsiner, kakor, vindruvor, vin och annat gott.

Lars o. Britt-Louise

Monica P
2017-09-26, 16:18
Tack för dagens hjärtliga skratt!

kari
2017-09-26, 16:51
Vi bor på Xenios Zeys Apartements på översta våningen alldeles under taket. Takbjälkar som på Stella Rooms, dock något högre, i alla fall i mitten.
Man dunkar huvudet i bjälkarna här också, bara med skildnaden, det kommer inte någon Stella med pajer, apelsiner, kakor, vindruvor, vin och annat gott.

Lars o. Britt-Louise

:D fb_gilla

Kalimera
2017-09-27, 09:27
Man dunkar huvudet i bjälkarna här också, bara med skildnaden, det kommer inte någon Stella med pajer, apelsiner, kakor, vindruvor, vin och annat gott.klapp_klap