Visa fullständig version : Kalimera fyller 20 år idag!
Kalimera
2017-05-15, 11:10
Idag fyller Kalimera tjugo år, och det ska firas med massor med grekisk mat, dryck och musik.
http://www.kalimera.se/grekland/jpg/kalimera_02.gif
Stort grattis Kalimera! klapp_klap
Här kan ni läsa Kalimeras historia (http://www.kalimera.se/grekland/kalimera_10.html).
GRATTIS! Kom ihåg att fira ordentligt nu! _B-anana
/ Anne :)
Charleston
2017-05-15, 11:39
Wow - Jättegrattis!!!
STORT GRATTIS och TACK för allt arbete ni lagt ner under åren.
Kalimera är helt oslagbart!
Fira ordentligt idag!
//maji som åker til Grekland på lördagbye_bye
Firar med en Ouzu ikväll, före eller efter jag varit på Tele 2
Blir en grön Barbayanni
Kanske bäst före, annars kanske inte på firar humör.....
Men halloj så kul! Stort Grattis och Tack till er Janne o Camilla för allt suveränt jobb. Hoppas att Kalimera ska fortsätta att vara bästa Greklandsforumet i många år!
Kalimera är verkligen värt att fira med en riktig Grekmiddag. Funkar tyvärr inte i kväll för oss så det får bli senare i veckan.
fb_gilla
Masse
marilene
2017-05-15, 14:03
GRATTIS från mig också. Kalimera är oslagbart. Jag tackar Janne och Camilla för allt arbete ni lägger ner och naturligtvis även alla som delar sina erfarenheter och anekdoter med oss andra.
Marilene
Hurra! Så många goda råd och fina lässtunder jag fått från Kalimera. Grattis!
GRATTIS!
Detta måste ju firas :):D
Kalimera är bara bäst klapp_klap...
Hoppas på minst 20 år till....
//Conny :)
Stämmer in i grattiskören!
Rosor till er båda för allt arbete ni lägger ner.🌻🌻
Pia
Monica P
2017-05-15, 15:14
Fira ordentligt, det förtjänar ni verkligen, Camilla och Janne! Och så hoppas jag på många, många vänner som inte bara läser om Grekland, men som också kan åka hit!
Mollybus
2017-05-15, 15:38
20 år!!! klapp_klap
Stort tack för denna fantastiska sida och stort tack för allt jobb ni lagt ner på att göra den så fantastisk som den är! :):)
Sen ett stort tack till alla oss som delar med oss av allt möjligt, svarar på frågor, ger tips, skriver spännande berättelser mm. Helt fantastisk underbart! klapp_klap
Ett STORT GRATTIS till Er Camilla och Janne. Inte trodde jag att Kalimera skulle bli så stort när jag skrev en reseskildring från Kalymnos med bilder till Er. Där ser man vad tiden går och vi med den. Alltid lika roligt att gå in på Kalimera och läsa.
Åter ETT STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
Ingegärd och Christer (CHras)
Idag fyller Kalimera tjugo år,
Här kan ni läsa Kalimeras historia (http://www.kalimera.se/grekland/kalimera_10.html).
Jag har redan läst den 12 ggr :);)
Grattis klapp_klap
MickeKöping
2017-05-15, 17:16
Grattis till de första 20 åren.
Firar med en ouzo ikväll då.
Nolltrefem
2017-05-15, 17:22
Grattis på födelsedagen🎂
Jag klickade på länken till Kalimeras historia som Janne lagt in. Trots att jag har läst den så många gånger så känns den varje gång lite ny. Det är inte bara att du i dagens version kan prata om 20-årsjubileum. På något sätt så fortsätter jag att häpnas över den utveckling av forumet som beskrivs i historiken. Vilken fantastisk resa!
Måtte den inte sluta! Jag vill gärna vara med länge till. Men det beror ju på flera saker om det ska bli så.
Dels hoppas jag att Kalimera på något sätt kan generera sådana intäkter att det ger resurser till att utveckla och renovera/förstärka sajten tekniskt så att man kan stänga ute de ski....vlar som hackar och sabbar den.
Men dels hänger det också på att vi medlemmar hänger i och skriver och delar med oss på sajten. Vi har ett härligt gäng sådana som flitigt ger både enkel och mera avancerad faktainformaton och underhållande reserapporter.
Idag när Kalimera fyller 20 så lyfter jag på hatten för alla er som med både små / enkla / spontana / glada / arga / lyckliga o.s.v. korta inlägg och ni som med roliga, underhållande och lite längre direktrapporter om resor eller vardagsliv i Grekland bjuder på er själva. Det är det som är helt avgörande för att Kalimera är så bra. Om vi bara har fin teknik och medlemmar som bara läser så blir det inte så mycket av det. Fortsätt skriva!!!!!
_B-anana
Masse
Grattis!🎉🇬🇷💙🍾 Bästa sidan på nätet!klapp_klapklapp_klapfb_gilla
Katitzi:)
nickelena
2017-05-15, 18:47
Grattis!!! Å tack för allt fantastiskt jobb som alla lägger på "vårt" Kalimera!
Tack Janne och Camilla! Fortsätt så...klapp_klapfb_gilla
Lenabye_bye
Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA !!!!!
Ett jättegrattis till Kalimera idag, och ett fantastiskt stort tack till er båda, Janne och Camilla för ert fantastiska arbete.Vi är så många som har haft och har stor glädje av sida.
klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Anna
Jättegrattis från mig åxå🎂🎈😄
Fira ordentlig och njut av den grekiska maten!
Kalimera leve Hurra, hurra, hurraaaklapp_klapklapp_klap
/ Kajja bye_bye
Grattis på 20-årsdagen Kalimera!
/pawik
http://www.4smileys.com/smileys/birthday-smileys/smiley_balloon014.gif (http://www.4smileys.com/birthday-smileys/smiley_balloon014/)
Stort, stort grattis och massor med varma hälsningar från underbara Hydra.
Marianne
2017-05-15, 22:47
STORT GRATTIS Janne och Camilla - och tack før alla fantastiska år med Kalimera!
Vill också gärna gratulera på 20-årsdagen och tacka för en fantastisk sida som jag inte kan vara utan! 💙 🍾🥂🎂 Hoppas er kväll varit riktigt fin!
MVH zakka
:)Stort TACK och grattis från mig också! Morgon och kväll går jag in på Kalimera och läser, och skriver ibland, antingen jag är i Sverige eller Grekland. Det har blivit ett beroende. 😳 Och kärleken till Grekland har inte blivit mindre. ❤️ Tack för att ni gör Kalimera till världens bästa sajt!
Här är en till beroende. GRATTIS och TACK från djupet av mitt hjärta!!
Hej Janne
Til lykke og mange tak fordi, du fortsætter det store arbejde med at holde Kalimera i gang. Det er en guldgrube for os, der ikke er på FB :)
Jeg håber, at din ryg langt om længe er i bedring, så du og Camilla inden længe kan fejre de 20 år i vores alle sammens elskede Grækenland.
Mange hilsner
Susie
Elisabet
2017-05-16, 10:19
klapp_klap Grattis Janne till framgången med Kalimera! klapp_klap
Under de 18 1/2 år jag varit med har det blivit många stunder vid denna fantastiska guldgruva om Grekland, och även om jag varit mindre aktiv under senare år, kommer Kalimera alltid vara en viktig del i mitt internetande.
Stort grattis, Kalimera!!! 🇬🇷🇸🇪🇬🇷🇸🇪🇬🇷🇸🇪
Jag likt många andra är helt beroende av siten. Kollar av den varje dag i princip. Även under resor i andra länder än Grekland.
Jag har nog "hängt" här sen starten, även om jag var en tyst Kalemerian de första åren och det tog ett tag innan jag reggade mig. Det måste ha varit runt 97-98 jag första gg fick höra talas om siten. Tror det var en bekant som tipsade om den, då han visste att jag gillade Grekland. Kommer definitivt ihåg den gula designen och hade en länk till siten på min första hemsida. Alla skulle ju ha en avd mina länkar eller mina bokmärken. 😀
Stort grattis än en gg. Janne o Camilla. Hoppas ni orkar många år till!
/Netwolf
Inger-Mariann
2017-05-16, 12:39
Hei
Gratulerer med jubileet! Jeg har vært med i noen år og har fått nyttig informasjon samt mye inspirasjon på Forumet!!
Lykke til videre!
Sol och hav
2017-05-16, 23:44
Ett jättestort Grattis till den fantastiska Kalimerasidan!
Jag har inte varit medlem så länge men detta är helt klart beroendeframkallande! 😃
Den 4/5 var jag med om nåt skoj!
Jag träffade Kalimerianen Soliante med man när jag köpte bussbiljett till Chania stad utanför flygplatsen. Vi skulle båda övernatta på samma hotell i Chania o sen vidare till Paleochora. Väl i Paleochora träffades vi en trevlig kväll o det blev mycket Greklandsprat om olika öar. Jättetrevligt!
Maria
Sol och hav
2017-05-16, 23:48
Datorn stavade fel...SOLEANTI med man var det jag träffade!
Grattis och tack Janne och Kalimera!
Kalimera ha varit en trogen följeslagare i många, många år och helig är den dagliga stunden med förmiddagskaffet och en koll på uppdateringar på sidan och i forumet.
Kalimera innehåller såväl möjlighetet till dagdrömmar som ovärderliga tips.
Återigen tack!
Kalimera
2017-05-17, 10:49
Tack snälla söta ni för alla fina kommentarer och hälsningar! klapp_klap
http://www.kalimera.se/bilder/kalimera-mat.jpg
Vi firade med hemlagad grekisk mat och bortlagad grekisk dryck.
Nu satsar vi på ytterligare några år. :)
Jag ser att det smakade gott! :p Men vad åt ni? Oliver, ja. Någon paj? Papoutsakia? Och det i gula skålen kan jag riktigt inte gissa..... :confused:
Nu satsar vi på ytterligare några år. :)
Härligt!!! fb_gilla
Masse
G R A T U L E R E R
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Hipp, HIPP, HUURRRAAAA for KALIMERA🎉🎉🎉
Og den FANTASTISKE INNSATSEN som er gjort i 20 ÅR👏👏👏
av JANNE🌹 CAMILLA🌹 Og av Kalimera's medlemmer🌹
Athanasia
2017-05-17, 15:56
Tack för ett underbart forum.Grattis_B-anana_B-anana
Jag tänkte att jag skulle vänta tills alla de andra 11-tusen skulle gratta först. Men det går inte vänta ut alla. Därför JUBILEUMSGRATTIS och lycka till med en fortsatt levande greklandssajt, där många fler borde göra den levande. Du Janne har stor förmåga att hitta nya idéer och nya vinklingar, förutom att du förmedlar dina utmärkta greklandskunskaper med tips till de som behöver! Go on, please! bye_bye från Koutsounari!
/ Jannis
Getpinglan
2017-05-17, 18:56
Πολλά χρόνια! = Grattis = 20 år är många år! :p
Tack för allt detta fantastiska engagemang, hoppas ni får guldmedalj för lång och trogen tjänst att lägga till alla fina utmärkelser Kalimera-sajten fått! Trots trevlig FB-sida, har Kalimera.se ett encyklopiskt värde, som är unikt. Sök på sajten och du ska finna! (Evangelium enligt Kalimera :) )
Kalimera
2017-05-18, 09:07
Jag har redan läst den 12 ggr Den är faktiskt uppdaterad i år. ;)
Trots att jag har läst den så många gånger så känns den varje gång lite ny.Den var lite ny, och med fler bilder. ;)
Jag ser att det smakade gott! :p Men vad åt ni? Oliver, ja. Någon paj? Papoutsakia? Och det i gula skålen kan jag riktigt inte gissa..... Spenat och fetaostpaj med hemmagjord filodeg, zucchiniplättar, auberginerullar med festost och bacon och hemlagat bröd. Retsina och ouzo som dryck. :p
Jeg håber, at din ryg langt om længe er i bedring,Jag är mycket bättre än under hemska 2016. klapp_klap
Tack alla ni andra som skrivit efter att jag tackade förra gången. fb_gilla
Spenat och fetaostpaj med hemmagjord filodeg, zucchiniplättar, auberginerullar med festost och bacon och hemlagat bröd. Retsina och ouzo som dryck. :p
Wow, i synnerhet hemmagjord filodeg! Bara att gratulera kocken, allting var säkert väldigt gott. fb_gilla
Och så fint att ryggen är bättre.
Kalimera
2017-05-19, 09:52
Wow, i synnerhet hemmagjord filodeg! Bara att gratulera kockenCamilla var kock, och hon gjorde filodegen i en pastamaskin. Det var första försöket och resultatet blev fantastiskt, och gott! :p
sjöborren
2017-05-22, 09:51
Bättre sent än aldrig ... GRATTIS! 🇬🇷🍾🥂😎
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.