handdator

Visa fullständig version : Hotell Piraeus, Färja mm


starjd
2006-04-23, 23:44
Hejsan!

Jag och min sambo åker för första gången till Grekland nu i Maj. Vi anländer till Athen 5 Maj 11:30. Tänkte sedan ta oss till Santorini och sedan ta oss hem mot Athen på 3 veckor.

- Har kommit fram till att vi måste övernatta i Piraeus därför att vår färja avgår 07:25 morgonen därpå. Några bra hotell någon kan rekommendera. Är det gångavstånd till hamnen är det ett plus.

- Var köper vi biljetter? Har förstått att det finns många olika biljettkontor, säljer alla BlueStar Ferries biljetter?

- Förhandsboka är väl inget man måste göra så här pass tidigt på året?

Vänlig Hälsning
Jonas Hellström

Peter
2006-04-24, 16:13
Ni behöver inte övernatta i Pireus om ni inte vill. Det går tex en stor Katamaran 16.00 som är framme 21.15 på Santo. Och det kan komma fler förbindelser innan ni åker. Håll koll på GTP via KALIMERAS förstasida.

Peter

Kalimera
2006-05-01, 20:10
- Var köper vi biljetter? Har förstått att det finns många olika biljettkontor, säljer alla BlueStar Ferries biljetter?Ni köper biljetter i hamnen, det finns massor med resebyråer, ni kan inte missa dem. Jag skulle tro att alla säljer biljetter till Blue Star.


- Förhandsboka är väl inget man måste göra så här pass tidigt på året
Nej, det behöver ni inte.

starjd
2006-05-05, 06:06
Ok. Tack så mycket för hjälpen. Sitter på Arlanda nu. Lyfter om en timme. Härligt!

//jonas