handdator

Visa fullständig version : Aegean ställer in flygen Köpenhamn-Kalamata


Skoglund
2017-04-12, 22:48
Ibland är saker för bra för att vara sanna. Vi blev lyckliga när Aegean skulle börja flyga direkt från Köpenhamn till Kalamata och bokade i höstas 2 flygresor först en vecka i slutet på maj, men när vi läste på om var vi ville bo fanns det så mycket vi blev nyfikna på så det blev till att boka en resa till i slutet på juni. Dessa flygbiljetter bokades i oktober 2016. Så ställdes båda våra flygningar då in, men vi ger oss inte biljetterna ombokade (med fantastisk service från Aegean) så nu blir det en del mellanlandningar i Aten och Tessaloniki för att ta oss till Kalamata men det tror jag det är värt:)

lemon
2017-04-13, 11:15
Vilken otur! Och vilken tur!
Så troligt att ni kommer dit ändå, trots krånglet med inställda flyg. Vi letade också direktflyg CPH-Kalamata, men tyckte Aegean var något dyra och köpte stolar på Primera air istället.
Vi är också där i slutet av juni och har bokat i Pylos och Koroni. I september bär det av mot Skiathos - som vanligt.
Trevlig resa!

Skoglund
2017-04-13, 22:32
Tack Lemon, vi har hyrt ett hus till vår resa i slutet av juni, om du är nyfiken kan du kolla på villaolivia.net det är ett svenskt par som bor inte så långt ifrån Koroni sedan ca 8 år tillbaka som vi hyr av. Önskar er också en trevlig resa!

Inger
2017-04-14, 08:11
Bara att gratulera till val av boende Skoglund(jag antar att det är huset i Logga ni hyrt). Jag och min man har bott där en vecka och det är helt magiskt och mysigt. Nu hyr vi ett hus i andra änden av byn.
Önskar er en härlig semester.
Inger

Skoglund
2017-04-14, 12:41
Tack Inger,ja det är villa Antika i Logga vi hyrt. Nu längtar vi ännu mer..

lemon
2017-04-18, 17:14
Tack för tipset, Skoglund. Det ser oerhört fint ut.
Denna gång har vi bokat fyra nätter på Hotel Anezina i Pylos och tre nätter på Zaga Bech Hotel i Koroni. Men om trakten är så vacker som den ser ut att vara kommer vi att rea dit igen och då ligger Villa Olivia väldigt väl till.
Det borde väl snart vara juni,va?
/Magnus