Visa fullständig version : Förvaring av resväskor i Pireus
Råkar nån känna till om det finns förvaringsboxar i hamnen i Pireus? Vi landar på flygfältet på förmiddagen o båten avgår kl 17.30, så det skulle vara behändigt att lämna in väskorna. I samma veva passar jag på att fråga om de snabba båtarna ofta blir kvar i hamnen pga storm? I påskhelgen går det ju väldigt få båtar o vi har tänkt åka med den snabba på påsksöndagsmorgonen, men borde vi i stället ändå ta Blue stars fartyg på lördagkväll?
Kalimera
2017-04-06, 17:50
Ni kan lämna väskorna på exempelvis Monastiraki Metro. Sedan kan ni i lugn och ro strosa runt i Plaka, och sedan hämta väskorna och ta Metron från Monastiraki till Pireus. Det finns även bagageinlämning utanför Metron. Kolla här. (http://www.athenslockers.com/)
Båtarna ställs in om det är storm, men så särskilt ofta händer det inte. Jag skulle ta första bästa båt och inte vänta till dagen efter. Många båtar är fullbokade i påsk, men kanske inte på vägen ut, de flesta påskfirarna har nog redan lämnat Aten.
Kalimera
2017-04-06, 17:52
Glömde: vart ska ni åka?
Tack för info :) . Nu ser det ut som om vi sku stanna över natten i Pireus på Scorpios o sen lita på att morgonbåten går....
Vi ska åka till Paros o sitter just o kollar hotell. Har kollat listan på Kalimera över hotell i Parikia o Naoussa (hur det nu skrivs?). Vi vill gärna ha ett rum med balkong o utsikt över haaavet. Har aldrig varit på Paros. Jag åker sen vidare till Amorgos - även en ny holme för mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.